Betula oycoviensis

1. Data: 2002-10-16 16:31:32

Temat: Betula oycoviensis
Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może uprawia?

I czy są szanse by ją zdobyć w okolicach Krakowa, Bielska?

Ojcowski Park Narodowy pominę;-)

Pozdrawiam

Marta

2. Data: 2002-10-17 05:52:15

Temat: Re: Betula oycoviensis
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@m...pl> wrote in news:aok48k$a0q$1@news.tpi.pl:

> Czy ktoś może uprawia?
Tak. Krakowski Ogrod Botaniczny :-)
I Zielen miejska Miasta Krakowa, gdzie ja podobno posadzili przy paru
drogach.
I byc moze Boguslaw, bo On ma wszystko :-)
> I czy są szanse by ją zdobyć w okolicach Krakowa, Bielska?
Jesli bylby w ofertach, to raczej jako ciekawostka. Takson interesujacy
systematycznie, ale nie odznaczajacy sie szczegolna uroda "wzrokowa". Nie
szukalam jej specjalnie w ofertach, wiec pewna nie jestem, ale nie rzucila
mi sie w oczy.
Jest mieszancem B. pendula i krzaczastej B. szaferi (cokolwiek to gatunkowo
jest). Pokrojowo zblizona do rodzicielskiej brzozy brodawkowanej, tylko
liscie ma drobniejsze i gestsze.
> Ojcowski Park Narodowy pominę;-)
Niby racja, ale tutaj zdaje sie zostala posadzona :-)
Rosnie w Sudetach (Chojnik), na Wyz. Krakowsko-Częstochowskiej (dol.
Kobylanska i Hamernia), na Wyż Sandomierskiej (k. Opatowa)i w Beskidzie
Wyspowym (Skielek).
Chcesz ja miec ze wzgledow naukowych, patriotycznych czy kolekcjonerskich?
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-10-17 07:10:55

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
8...
> "Marta" <m...@m...pl> wrote in news:aok48k$a0q$1@news.tpi.pl:
> Chcesz ja miec ze wzgledow naukowych, patriotycznych czy kolekcjonerskich?
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Ze wzgledów sentymentalno-kolekcjonerskich raczej:-))

Pozdrawiam

Marta

4. Data: 2002-10-17 08:26:45

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@m...pl> wrote in news:aolnp4$obb$1@news2.tpi.pl:

> Ze wzgledów sentymentalno-kolekcjonerskich raczej:-))

Aha.
Chyba najszybciej bedzie wykopac mloda pendule, a jak sie przyjmie to na
niej zaszczepic ojcowska. Bo ojcowskich w naturze jest w calej Polsce kolo
200-300 sztuk, wiec wykopywania nie polecam :-).
A moze uda Ci sie cos zalatwic w O.Bot. w Krakowie.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2002-10-17 08:34:35

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Chyba najszybciej bedzie wykopac mloda pendule, a jak sie przyjmie
> to na niej zaszczepic ojcowska. Bo ojcowskich w naturze jest w calej
> Polsce kolo 200-300 sztuk, wiec wykopywania nie polecam :-).

A te ojcowskie nie są przypadkiem pod ochroną? I to na dodatek ścisłą?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był pewien playboy z Ankary,
co uszy miał różnej miary:

6. Data: 2002-10-17 09:50:01

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> wrote in

> A te ojcowskie nie są przypadkiem pod ochroną? I to na dodatek ścisłą?

Sa. I sa na Polskiej Czerwonej Ksiedze. Dlatego odradzam wykopywanie :-)
A wziecie paru zrazow drzewom nie zaszkodzi. Zwlaszcza jesli zostana
pobrane z brzoz z krakowskich ulic. Bo w terenie to moze byc klopot z
rozpoznaniem :-))
Z uzyteczna-pozyteczna jest jednak latwiej :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2002-10-17 11:03:05

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Z uzyteczna-pozyteczna jest jednak latwiej :-))

I tylko postrzeleniem grozi...

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien młodzieniec z Ameryki,
Gdy pieścił, pisał limeryki.

8. Data: 2002-10-17 11:45:59

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak
(...)
> I byc moze Boguslaw, bo On ma wszystko :-)
(...)
> Chcesz ja miec ze wzgledow naukowych, patriotycznych czy kolekcjonerskich?
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

B.oycoviensis nie rośnie w PKWŁ
Rośnie natomiast B.papyrifera zdecydowanie ładniejsza wypełniając lukę
pomiędzy "pożyteczno- użyteczną" brzozą , która narazie jest w sferze marzeń
:-)
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

9. Data: 2002-10-17 11:59:31

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> B.oycoviensis nie rośnie w PKWŁ

A te co na "ojcowiźnie" rosną to się nie nadają?
Chcesz to ci parę wykopię.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

10. Data: 2002-10-17 13:07:48

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I tylko postrzeleniem grozi...

Ale przynajmniej bedziesz wiedzial, za co.
A tu znajdziesz, wykopiesz, posadzisz, wyholubisz... a potem sie okaze, ze
to jakis typ morfologiczny od B. pendula. Nawet ofiara z wlasnej krwi nie
pomoze...
To sie dopiero mozna zdenerwowac :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

Zagadka