Betula oycoviensis

11. Data: 2002-10-17 13:43:27

Temat: Re: Betula oycoviensis
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale przynajmniej bedziesz wiedzial, za co.
> A tu znajdziesz, wykopiesz, posadzisz, wyholubisz... a potem sie okaze,
ze
> to jakis typ morfologiczny od B. pendula. Nawet ofiara z wlasnej krwi
nie
> pomoze...
> To sie dopiero mozna zdenerwowac :-)

Przepraszam, o co chodzi z tymi brzozami?
To po spotkaniu we Wrocławiu jakoś uczestników nagle tak naszła chęć?
Naprawdę, ona taka piękna?
To dlaczego Bogusław jej nie ma?
A może ma? Bogusławie, jaką żeś nam demonstrował u siebie? Też była
piękna.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

12. Data: 2002-10-17 14:12:47

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to się udziela, sam zobacz jaka piękna - Irenka ją uwieczniła
> http://strony.wp.pl/wp/irlaw/F1070008.JPG
> a Bogusław, z tego co mówił, pisze się na nią

403 - Dostęp zabroniony
Ta strona została administracyjnie zablokowana
lub konfiguracja serwera wyklucza Twój dostęp do niej.

No i co? Mam szlaban?

To pewnie Krzysztof M. zadziałał ;-)
On mnie jednak nie lubi [od samego początku]. Udawał tylko, że coś tam!!!
Zwykła kurtuazja. Współczuję mu z całego serca, że musi się tak ze mną
męczyć.
;-)))

13. Data: 2002-10-17 14:14:32

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i co? Mam szlaban?

Ze strachu ;-))) zapomniałem wstawić sygnaturkę:

14. Data: 2002-10-17 14:36:24

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in news:aomeov$nlj$1@news.gazeta.pl:

> Przepraszam, o co chodzi z tymi brzozami?
> To po spotkaniu we Wrocławiu jakoś uczestników nagle tak naszła chęć?

Ja mysle, ze jakis fluid brzozowy sie po swiecie niesie, bo Marta we Wro
nie byla, a tez ja na brzozy wzielo.
Zaraza grozna, bo obsesja sie objawiajaca, a postrzalami konczaca :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

15. Data: 2002-10-17 14:43:55

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> Ja mysle, ze jakis fluid brzozowy sie po swiecie niesie, bo Marta we Wro
> nie byla, a tez ja na brzozy wzielo.
> Zaraza grozna, bo obsesja sie objawiajaca, a postrzalami konczaca :-)
Ja tez nie bylem we Wroclawiu i choc huku nie lubie to wszedlbym w
posiadanie ladnej brzozy i nie musi wcale dorastac do 50m :-). Czy mam do
wyboru jedynie postrzal dziwnie jakos zwiazany z brzoza ojcowska lub
podejrzane parasole szczepione na dlugich cienkich kijach?
Tomek

16. Data: 2002-10-17 15:04:27

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 17 Oct 2002 15:43:27 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl> pisał(a):

> [...]

http://strony.wp.pl/wp/irlaw/F1070008.JPG
a Bogusław, z tego co mówił, pisze się na nią

pozdrawiam
Iwona

17. Data: 2002-10-17 15:25:04

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@i...pl (Tomasz Łukowski) wrote in

> [...]
> wyboru jedynie postrzal dziwnie jakos zwiazany z brzoza ojcowska lub
> podejrzane parasole szczepione na dlugich cienkich kijach?

Postrzal wiaze sie z Betula utilitis, z ojcowska tylko ew. mandat :-)
A co do posiadania brzoz, to mozna pozyskac lopatologicznie - jedziesz za
miasto i wykopujesz, teraz jest dobra pora; droga wymiany albo droga kupna.
We Wro sa w stalej albo prawie stalej sprzedazy odmiany strzepolistna i
purpurowa naszej rodzimej B. verrucosa = B. pendula, jest oczywiscie
szczepiona odm. placzaca, ale jesli ja poprowadzisz przy podporze, to
uzayskasz cos na ksztalt kilkupoziomowej kaskady - troche lepsze od
parasola. Jest cos nazywane B. youngi, ale poszczegolne osobniki jednej
odmiany tak sie od siebie roznia, ze czlowiek watpi w to, co widzi. Ladna
kore maja B. papyrifera i B. maximowicziana (albo B. maximowiczii - nie
pamietam dobrze), ale te sa b.rzadko. No i bywa niesamowicie ladna, ale
dosc trudna w uprawie krzewiasta B. nana. Wszystkie, poza nana i placzaca
rosna dosc mocno.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

18. Data: 2002-10-17 15:50:21

Od: Iwona Sapijaszko <i...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> 403 - Dostęp zabroniony
> Ta strona została administracyjnie zablokowana
> lub konfiguracja serwera wyklucza Twój dostęp do niej.
>
> No i co? Mam szlaban?
to ja sobie pozwolę na priva wysłać

> [...]
> On mnie jednak nie lubi [od samego początku]. Udawał tylko, że coś tam!!!
> Zwykła kurtuazja. Współczuję mu z całego serca, że musi się tak ze mną
nie może to być ;)

pozdrawiam
Iwona

19. Data: 2002-10-17 15:54:01

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szczę?niak
(...)
>no i bywa niesamowicie ladna, ale
> dosc trudna w uprawie krzewiasta B. nana. Wszystkie, poza nana i placzaca
> rosna dosc mocno.
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Betula nana jest faktycznie ładna , również pod ochroną ( ginący relikt
glacjalny)
ale w PKWŁ rośnie całkiem przyzwoicie ,nie zauważyłem jakichkolwiek
trudności w uprawie.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

20. Data: 2002-10-17 16:14:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...

> [...]
> pamietam dobrze), ale te sa b.rzadko. No i bywa niesamowicie ladna, ale
> dosc trudna w uprawie krzewiasta B. nana. Wszystkie, poza nana i placzaca

A co z Betula nigra? W moich okolicach to najladniejsze brzozy.
A na polskich stronach jakos jej nie widze. Czy w ogole nie
rosnie w Polsce?

Pozdrowienia,
Michal

--