Bezinteresownosc

41. Data: 2000-11-22 01:05:28

Temat: Re: Bezinteresownosc
Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <r...@m...uni-mainz.de> napisał w wiadomości
news:3be9.00000009.3a1b06ce@newsgate.onet.pl...

> ****Pytanie tylko, czy stracilismy cos dobrze robiac. Nie zawsze ma sie
wtedy
> poczucie straty, a przeciez chodzi tylko o subiektywizm w takim rachunku.

nie mozemy nic nie stracic ale zawsze mozemy cos zyskac:)
wiec im mniej mozemy stracic tym wiekszy chec czynienia

> ***prawdopodobnie, ale nie na pewno. Czesto, ale nie zawsze.

zawsze jest powod dobroci nie zawsze w/w ale zawsze jest bo chyba wiesz ze
nie ma rzeczy dziejacej sie bez powodu

> ***matka Teresa w tym miejscu placze szyki...

nie matka Teresa po prostu najwyzej cenila sluzbe Bogu i pomoc ludziom, to
bylo dla niej rownie wazne jak zarabianie, tylko ze pobierala cos innego niz
pieniadze , jej zaplatal bylo poczucie czynienia dobra

> ***A ogolnie chce powiedziec, ze trudno jest te sprawy okreslic do konca,
bo w
> wiekszosci odbywaja sie one bez udzialu naszej bezposredniej swiadomosci.

wiele rzeczy dzieje sie bez udzialu bezposredniego swiadomosci a jednak
pozniej mozna je przeanalizowac i zbadac
w calym tym sporze o bezinteresownosc chodzi o to jej brak nie jest zly
...... chodzi tylko o to by w takiej transakcji zyskiwaly duzo obie strony

Kewyck

> Starales sie mocno:-)
i co udalo sie?:)

42. Data: 2000-11-22 02:05:09

Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardziej ludziom
> ktorzy musza zyc z toba
>
> misia

wiesz od kilku lat systematycznie oddaje krew jako honorowy dawca i ... nie
robie tego bezinteresownie bo swiadomosc tego ze moglem komus uratowac
zdrowie lub zycie daje mi bardzo dobre samo poczucie - a to dla mnie duzo
jest warte
nie chce wypowiadac sie za tych co musza ze mna zyc ale mam wrazenie ze
chyba tak bardzo nie narzekaja:)

pozdrawiam
Kewyck

43. Data: 2000-11-22 05:38:59

Od: "Gladiator" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"kewyck"

> mam pytanie czy waszym zdaniem istnieje cos takiego jak
"bezinteresownosc"
> bo moim nie

Obawiam sie, ze mozesz miec racje.
Chociaz ...
Czasem robie cos i sam nie wiem dlaczego.
Nie ma przymusu, nie mam z tego korzysci,
nawet moje samopoczucie nie jest przez to lepsze. Po prostu odruch. Robie
i zapominam.
Czy to nie jest bezinteresownosc ?

Gladiator.

44. Data: 2000-11-22 08:05:51

Od: "r@v" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podaj przyklad

Przeprowadzenie niewidomego przez jezdnię.

r@v

--
Wirtualny serwer WWW? Najpierw go testuję, za darmo. http://rubikon.pl

45. Data: 2000-11-22 08:46:12

Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gladiator" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czasem robie cos i sam nie wiem dlaczego.
> Nie ma przymusu, nie mam z tego korzysci,
> nawet moje samopoczucie nie jest przez to lepsze.

ale mozesz nie miec wyrzutow potem a to tez zysk

Po prostu odruch. Robie
> i zapominam.
> Czy to nie jest bezinteresownosc ?

wiesz nie wiem czu nieswiadome mechaniczne dzialanie mozna nazwac
bezinteresownoscia moze raczej przyzwyczajeniem

> Gladiator.

pozdrawiam
Kewyck

46. Data: 2000-11-22 08:50:16

Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "r@v" <r...@k...pl> napisał w wiadomości

> Przeprowadzenie niewidomego przez jezdnię.

a czy ani razu potem nie pomyslisz ze dobrze zrobiles?

a gdybys tego nie zrobil to czy ani razu nie mial bys wyrzutu ze yzk
postapiles?

zrobienie takiego gestu bardzo malo cie kosztuje wiec nie oczekuj ze zysk
(lub brak straty co tez mozna rozpatrywac jako zysk) z tego bedzie duzy ale
zawsze jakis jest

pozdrawiam
Kewyck

47. Data: 2000-11-22 09:34:45

Od: "r@v" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy ani razu potem nie pomyslisz ze dobrze zrobiles?

Oczywiście, że nie pomyślę. Kiedy przeprowadzam niewidomego przez jezdnię
ważna jest dla mnie tylko i wyłącznie jego korzyść. Moje profity się nie
liczą, bo jeśli istnieją podświadomie to są niewymiernie małe i nie myśle o
nich. Poza tym nawet jeśli po fakcie pomyślę sobie "dobrze zrobiłem...
fajnie się teraz czuję" to napewno nie "egoizuje" to bezinteresowności
czynu!!!

?

> zrobienie takiego gestu bardzo malo cie kosztuje wiec nie oczekuj ze zysk
> (lub brak straty co tez mozna rozpatrywac jako zysk) z tego bedzie duzy
ale
> zawsze jakis jest

Teoretyzujemy?

zadowolenie przychodzi po fakcie dokonanym ==> (z tego wynika, że) w chwili
zdarzenia zadowolenie nie istnieje ==> zadowolenie nie może być siłą
sprawczą czynu ==> czyn jest bezinteresowny (nie powodowany chęcią
odniesienia korzyści-zadowolenia).

> pozdrawiam
> Kewyck

read-You-later
r@v

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
//// Rafał Grąbczewski <r...@k...pl> \\\\
-+- p o w e r e d b y K O M P . P L -+-
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Są trzy rodzaje matematyków: tacy, którzy potrafią liczyć i tacy, którzy
liczyć nie potrafią."

--
Czy masz już swoją stronę WWW? a stronę WAP ? http://wizytowka.pl

48. Data: 2000-11-22 18:00:45

Od: "kewyck" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ***zalezy, co sie rozumie pod pojeciem straty.

strata to cos gorszego

> ***pytanie wiec, czy to poczucie dobra to "naturalna" zaplata taki wynik
uboczny
> czy tez cel.

moim zdaniem cel

strony

> ***to co to jest wg Ciebie bezinteresonosc, jesli jej nie ma

nie ma bezinteresownosci jezeli jest chec zysku, bezinteresownosc to brak
takiej checi

milo mi to slyszec:)

49. Data: 2000-11-22 20:07:55

Od: "Gladiator" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kewyck"

> wiesz nie wiem czu nieswiadome mechaniczne dzialanie mozna nazwac
> bezinteresownoscia moze raczej przyzwyczajeniem

Jak zwal tak zwal, ale interesu w tym nie uswiadczysz. ;-)

Gladiator

50. Data: 2000-11-23 07:45:16

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"kewyck" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> mam pytanie czy waszym zdaniem istnieje cos takiego jak "bezinteresownosc"
> bo moim nie

I masz racje, w kazdym poczynianu czlowieka lezy interes. Nalezy jednak
odroznic dwa rodzaje interesonw: inters materialny i interes moralny.
Wedlug mnie interes moralny daje wieksza satysfakcje niz interes materialny.

jakub

> pozdrawiam
> --
> Kewyck
> ICQ 83982051

Co to zbiorowa histeria????
Re: Olbrychski w Zachętcie - fakty
Lipek - jak to sie dzieje?
Nowy-> do Marcina; do mnie (K) i innych)
Szczerze /opowiesc w odcinkach/