Bezpieczeństwo

1. Data: 2003-06-25 20:17:39

Temat: Bezpieczeństwo
Od: "Victor Patrzała" <v...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy poczucie bezpieczeństwa zależy od statusu społecznego??
Jak myślicie?

Victor Patrzała
http://pbs-ankieta.amu.edu.pl

1. Data: 2003-06-25 21:34:21

Temat: Re: Bezpieczeństwo
Od: "Ania" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba nie
choc nie wiem kto czuje sie bardziej zagrozony - czy ten ktrego status mozna
okreslić jako wysoki - bo przeciez wszyscy czyhają na jego życie, pieniądze
itp, czy ten z niskim statusem - bo przecież nikt nie traktuje go jak
człowieka - raczej jak smiecia, który nie moze byc bezpieczny bo w każdej
chwili mozna go wyrzućic do śmietnika!

chyba tak
ale tylko wtedy gdy się jest nisko i myśli sie sobie ze gdyby sie było
wysoko to życie byłoby proste i przyjemne, i tylko wtedy gdy sie jest wysoko
i myśli sie sobie że życie jest łatwe kiedy nie ma sie tylu drogocennych
reczy które cały czas trzeba zabezpieczac przed kradzieża i dbać o swoje
dobre imię

po tych rozważaniach stwierdzam że poczucie bezpieczeństwa nie zależy od
statusu społecznego, choć tak właśnie mogłoby się wydawać. ale byc może sie
mylę.....
pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-06-26 06:21:26

Od: Adam Wysocki <g...@a...org> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 25 Jun 2003, Victor Patrzała wrote:

> Czy poczucie bezpieczeństwa zależy od statusu społecznego??
> Jak myślicie?

Raczej od własnej samooceny, która może od niego zależeć.

--
Pozdrowienia * Adam Wysocki * g...@s...tpi.pl g...@g...pl
GG 1234 * RLU 265791 * GSM +48505439030 * CB 10 * g...@l...net.pl

1. Data: 2003-06-26 07:18:14

Od: "silvio_manuel" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Victor Patrzała" <v...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bdd013$8ss$1@inews.gazeta.pl...
> Czy poczucie bezpieczeństwa zależy od statusu społecznego??
> Jak myślicie?

Czy krasnoludki bardziej preferują przebywanie pod borowikami czy pod
rydzami ?

1. Data: 2003-06-26 07:31:30

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

silvio_manuel:
> Czy krasnoludki bardziej preferują przebywanie pod borowikami
> czy pod rydzami ?

Pod muchomorami? ;D

Pozdrawiam,
Czarek

1. Data: 2003-06-26 13:14:23

Od: "Kalessin" <k...@j...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Victor Patrzała" <v...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bdd013$8ss$1@inews.gazeta.pl...
> Czy poczucie bezpieczeństwa zależy od statusu społecznego??
> Jak myślicie?

Według mnie zdecydowanie nie. Poczucie bezpieczeństwa zależy od tego co jest
w naszej głowie, a nie od czynników zewnętrznych, co oczywiście nie oznacza,
że czynniki zewnętrzne nie wpływają na nasz sposób myślenia.

1. Data: 2003-06-26 15:42:54

Od: "puesto" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kalessin <k...@j...net.pl> napisał(a):

> [...]
> oznacza,
> że czynniki zewnętrzne nie wpływają na nasz sposób myślenia.

poczucie bezpieczeństwa jest podstawową potrzebą, i mozna rozpatrywać ją z
róznych aspektów. Na jego poziom ma wpływ również
zapspokojenie najbardziej podstawowych potrzeb,które daje stabilizacja
finansowa, poczucie pewnej równowagi i pewności. to jest moim zdaniem
podstawa, potem mozna mówić o potrzebach wyższego rzędu, zapewniajacych
komfort psychiczny. Tego elementarnego poziomu zaspokojenia potrzeb nie
osiągają w pełnym zakresie osoby z niskim statusem społecznym, więc mysle,
że jednak ma wpływ.
pozdrówka ;)
aneta

1. Data: 2003-06-26 15:50:40

Od: "tdrk" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy poczucie bezpieczeństwa zależy od statusu społecznego??
> Jak myślicie?

Tak. Jesli status jest niski, to czlowiek moze obawiac sie o swoja
egzystencje i warunki w jakich zyje. Czasami w skrajnych sytuacjach jest to
nawet jak najbardziej fizyczne niebezpieczenstwo.
Z drugiej strony osoba znajdujaca sie bardzo wysoko w strukturze spolecznej,
szczegolnie jesli o to miejsce toczy sie zaciekla konkurencja i w kazdej
chwili mozna byc "wysiudanym" przez kogos innego. Jesli jeszcze miejsce to
wiaze sie z duza odpowiedzialnoscia, to trudno o poczucie bezpieczenstwa.
Wniosek: jesli ktos nie jest zadny wrazen i wyzwan i woli spokojna, wolna od
wiekszysdch zawirowwan egzystencje to najlepiej jest mu zajmowac miejsce w
srodku drabiny spolecznej.

1. Data: 2003-06-26 16:03:39

Od: "Marsel" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>zapspokojenie najbardziej podstawowych potrzeb,które daje stabilizacja
>finansowa, poczucie pewnej równowagi i pewności. <...>

to moze jeszcze inaczej - IMO poczucie bezpieczenstwa wynika z kontekstu
spolecznego. W naszym spoleczenstwie jest jak mowisz, ale jesli spojrzec
glebiej blizej sedna sprawy jest Kalessin. Szkoda ze tak sie sprawy potoczyly,
bo to co mamy rzadko daje nam trwale poczucie bezpieczenstwa, mimo ze niemal
cala swoja uwage kiedrujemy aby je zyskac. Problem polega na tym ze caly czas
potrzasamy drabina na ktorej chemy czuc sie bezpiecznie.

archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2003-06-28 11:58:16

Od: "puciek2" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

puesto <p...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> poczucie bezpieczeństwa jest podstawową potrzebą, i mozna rozpatrywać ją z
> róznych aspektów.

Tu się zgodzę

> Na jego poziom ma wpływ również
> zapspokojenie najbardziej podstawowych potrzeb,które daje stabilizacja
> finansowa, poczucie pewnej równowagi i pewności.

Tu chyba trochę niekonsekwentnie. Skoro można różnie to (bezpieczeństwo)
widzieć, więc ten status może wpływać tylko na jeden aspekt bezpieczeństwa.
Moim zdaniem wcale nie najważniejszy. Jeżeli ktoś będzie traktował na równi
bezpieczeństwo i status społeczny. To będzie musiał być w dużym stresie jak
poradzić sobie z pogarszającym się z wiekiem stanem zdrowia, śmiercią,
wypadkami losowymi, relacjami z ludźmi, które bynajmniej od pieniędzy nie
zależą.

> to jest moim zdaniem
> podstawa, potem mozna mówić o potrzebach wyższego rzędu, zapewniajacych
> komfort psychiczny.

No właśnie. Tak jakbyś dalej z założenia rozpatrywała tylko taką możliwość.
Z góry odrzucając inne.

> Tego elementarnego poziomu zaspokojenia potrzeb nie
> osiągają w pełnym zakresie osoby z niskim statusem społecznym, więc mysle,
> że jednak ma wpływ.

A tu już moim zdaniem połączenie stereotypu i Twojego powyższego założenia.
Stereotyp:
Ludzie z niskim statusem społecznym = ludzie z poczuciem braku bezpieczeństwa.
Ja myśle, że to może być trochę projekcja. Tzn. mieć pieniądze to mieć
większą kontrolę, nie mieć to brak kontroli czyli zagrożenie.

Mój pogląd jest zdecydowanie bliższy temu jaki prezentuje Kalessin.

puciek.

Trawka, blant, pietruszka, zioło cd
poczucie gorszości
Myślenie