Biała kiełbasa z grilla

1. Data: 2003-06-27 07:37:09

Temat: Biała kiełbasa z grilla
Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakoś w archiwum nic na ten temat nie było, a chyba warto.
Tylko doradźcie, czy warto najpierw trochę kiełbasę podgotować ?
A może dobrze będzie piec na tacce aluminiowej ?

pozdrawiam turecky

1. Data: 2003-06-27 07:47:17

Temat: Re: Biała kiełbasa z grilla
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "turecky " <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Jakoś w archiwum nic na ten temat nie było, a chyba warto.
> Tylko doradźcie, czy warto najpierw trochę kiełbasę podgotować ?
> A może dobrze będzie piec na tacce aluminiowej ?

ja najbardziej lubie surowa biala pieczona bezposrednio na ruszcie grila po
uprzednim posypaniu kielbasy przyprawami, moga byc pikantne i ziolowe z
mieszanki grilowej kamisa. Z musztarda i chlebem taka kielbasa jest palce
lizac! I bardzo prosta w przygotowaniu.

wkn

1. Data: 2003-06-27 08:04:27

Od: Grzegorz Mucha <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 Jun 2003 07:37:09 +0000 (UTC), turecky wrote:

> Jakoś w archiwum nic na ten temat nie było, a chyba warto.
> Tylko doradźcie, czy warto najpierw trochę kiełbasę podgotować ?
> A może dobrze będzie piec na tacce aluminiowej ?

A ja sobie ostatnio upiekłem taką prawdziwą wiejską, od babci mojej lubej.
W krakowskim Naturalnym Sklepiku kupiłem do tego całkiem fajną przyprawę do
grilla - nazywa się ona wielkopolska, jest taka mocno "warzywna" i dość
(może za bardzo)gruboziarnista - ja wolę lekko zmiażdżyć ją w moździerzu
przed posypywaniem kiełbasy.

A kiełbasę robiłem w mikrofali - odkryłem, że połączenie
Crisp+opiekacz+300W daje super rezultaty, jak dla mnie o niebo lepsze niż
patelnia (brakuje jedynie zapachu węgla drzewnego ;)

mucher

1. Data: 2003-06-27 09:22:11

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisal(a):

> [...]
>uprzednim posypaniu kielbasy przyprawami, moga byc pikantne i ziolowe z
>mieszanki grilowej kamisa. Z musztarda i chlebem taka kielbasa jest palce

A propos bialej kielbasy: jest jedna budka na Banach gdzie mozna
dostac taka cienka biala kielbaske. Jest naprawde przepyszna. Goraco
polecam. Niestety schodzi im jak woda ;--(.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2003-07-01 14:52:45

Od: Zbyszek <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak sama kielbasa jest rzeczywiscie dobra, to ja juz bym nic na nia nie
sypal. Juz na talerzu mozna przeciez uzupelnic ja chrzanem, innymi
ostrosciami, itd.

Sztuka polega natomiast na tym, zeby kielbasa nie popekala zanim nie
bedzie gotowa, a poniewaz jest surowa, wiec potrzebuje wiecej czasu, niz
opiekanie kielbasek juz gotowych. Niektorzy sugeruja wczesniejsze
gotowanie czy podsmazanie, ale ja nie mam na to ochoty. Pieke wiec
prosto na grillu, ale ostroznie, nie na najwiekszym zarze, a przedtem
nakluwam kazda kielbaske w kilku miejscach ... szpilka. Wtedy para moze
znalezc ujscie, cisnienie nie rozwali kielbaski. Czy macie jakies inne
praktyczne wskazowki?

Pozdr., Zbyszek

najlepszy zimny drink na lato!
Prosze o pomoc