Re: Białe krzewy

1. Data: 2004-03-25 07:16:11

Temat: Re: Białe krzewy
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "imysz" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
news:7cb425e3.0403241543.60a220f7@posting.google.com
> Szanowni państwo --
>
> Chciałabym posadzić w ogrodzie białe krzewy. Ponieważ jest to nowo
> założony ogród zależy mi, żeby była to roślina szybko rosnąca, a
> właściwie kwitnąca po niedługim czasie.
>
> Zastanawiam się nad: Kaliną Koreańską (bądź inną ładnie pachnącą),

Chyba Kaliną Koralową? Nie możesz też pominąć Tawuły Vahouttei, Hydrangea
Paniculata Grandiflora /hortensja/, Hibiscus Syriacus, /ketmia syryjska/,
bez czarny, lilaki białe, Różaneczniki białe a nawet białe pięciorniki.
Anka

> Niśmiało pozdrawiam --
>
> początkujacy ogrodnik.

Witaj w Klubie :)

2. Data: 2004-03-25 07:18:19

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna Kwiecińska napisał:

> Użytkownik "imysz" <i...@o...pl> napisał w wiadomości

Jaśminowiec, budleja ( tę trzeba okzabezpieczyć na zimę).

No i oczywiscie róże:)

Pozdrawiam
Marta

3. Data: 2004-03-25 08:33:55

Od: "Kronopio" <c...@g...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

Nie możesz też pominąć Tawuły Vahouttei, Hydrangea
> Paniculata Grandiflora /hortensja/, Hibiscus Syriacus, /ketmia syryjska/,
> bez czarny, lilaki białe, Różaneczniki białe a nawet białe pięciorniki.

I wawrzynka kwitnącego teraz na biało , na dodatek pachnie:-)

Pozdrawiam
Teresa

4. Data: 2004-03-26 00:08:35

Od: f...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisała:
> Nie możesz też pominąć Tawuły Vahouttei, Hydrangea
> Paniculata Grandiflora /hortensja/, Hibiscus Syriacus, /ketmia syryjska/,
> bez czarny, lilaki białe, Różaneczniki białe a nawet białe pięciorniki.

Nie sposób też pominąć tawuły szarej`Grefsheim` (Spirea cinerea `Grefsheim`).
Jest to żelazna roślina. Rośnie w słońcu i w cieniu, nawet na szczerym piasku
daje zadowalające efekty. Doskonale się zagęszcza. Bardzo łatwo ją utrzymać
w dowolonych rozmiarach poprzez przycinanie po kwitnieniu. W Lublinie zazwyczaj
mi kwitnie na początku maja.

>nawet białe pięciorniki.

"Nawet zwłaszcza" ;-) bym dodał, gdyż mają bardzo długi okres kwitnienia w
odróżnieniu od innych krzewów.

Jeżeli mają to być białe krzewy to zdecydowanie popieram też pomysł Grzegorza,
aby pomyśleć o krzewach z białoobrzeżonymi liśćmi. Moje typy to dereń biały
`Elegantissima` (Cornus alba `Elegantissima`) i dereń rozłogowy `White Gold`
(Cornus stolonifera `White Gold`).
Są łatwe w uprawie, nie wymarzają. Dodatkowym walorem są ładnie zabarwione
pędy w zimie - bordowe u `Elegantissima` i seledynowe u `White Gold`.
Lubią przycinanie.

Pozdrawiam biało-zielono :-)

Zbyszek

Re: Białe krzewy