Bialko2 - Zelatyna

1. Data: 2000-11-19 17:59:06

Temat: Bialko2 - Zelatyna
Od: "MarianatoR" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!
jeszcze raz bialko...
czy to prawdza ze zelatyna ma 83% bialka czy sie ktos walna w tabeli
http://ikoiko.republika.pl/tabele.html

1. Data: 2000-11-20 07:52:17

Temat: Re: Bialko2 - Zelatyna
Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mozliwe.
Przed zawodami sportowymi podobno dobrzejesc zelatyne, bo zawiera dobrze
przyswajalne bialko

1. Data: 2000-11-20 09:03:11

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MarianatoR" wrote

> jeszcze raz bialko...
> czy to prawdza ze zelatyna ma 83% bialka czy sie ktos walna w tabeli
> http://ikoiko.republika.pl/tabele.html

Witam, poniewaz pierwszy raz pisze na ta grupe :>.

Z encyklopedii onetu:

Oto co znalazlam na temat zelatyny:
Żelatyna, bezbarwna lub żółtawa substancja białkowa, pozbawiona zapachu. Jej
cząsteczka zawiera wiele reszt glicyny, proliny, hydroksyproliny, alaniny,
lizyny. Nierozpuszczalna w zimnej wodzie rozpuszcza się w temperaturze
powyżej 45°C, a oziębiana zastyga w postaci żelu (galarety).

Otrzymywana jest w wyniku hydrolizy kolagenu. Znajduje zastosowanie w
przemyśle spożywczym i farmaceutycznym, medycynie, diagnostyce
mikrobiologicznej, a także w technice fotograficznej.

i z hortimexu (wiecej info na stronie
http://www.hortimex.com.pl/www.hortimex.com.pl/encyk
lopedia/dodatki/zelatyna
.html):

ZAGĘSTNIK, STABILIZATOR, EMULGATOR
Otrzymywana na drodze częściowej hydrolizy kwasowej (typ A) lub zasadowej
(typ B) wiązań peptydowych białka kolagenu skóry, tkanki łącznej lub kości.
Hydrolizaty żelatyny są otrzymywane przy pomocy enzymów proteolitycznych.

Pozdrawiam
Agna

1. Data: 2000-11-20 09:42:54

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy to prawdza ze zelatyna ma 83% bialka czy sie ktos walna w tabeli
> http://ikoiko.republika.pl/tabele.html

AFAIK tak. Tylko przyswajalne w 16%. To z jajka jest przyswajalne
w 98%.

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2000-11-21 18:53:49

Od: "MarianatoR" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gandalf <G...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-11-22 08:00:23

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "MarianatoR" <a...@n...com.pl> wrote in message

> AFAIK tak. Tylko przyswajalne w 16%. To z jajka jest przyswajalne
Żelatyna to białko otrzymywane w wyniku denaturacji i częściowej hydrolizy
kolagenu, skleroproteiny stanowiącej główny składnik tkanki łącznej zwierząt
(skóry, chrząstki i kości). Żelatyna jest liniowym polimerem aminokwasów
zawierającym powtarzające się sekwencje: glicyna - prolina - prolina i
glicyna - prolina -hydroksyprolina.
Żelatyna zawiera 26,4-30,5% glicyny, 14,8-18% proliny, 13,3-14,5%
hydroksyproliny, 11,1-11,7% kwasu glutaminowego, 8,6-11,3% alaniny i
niewielkie ilości innych aminokwasów(argininy, kwasu asparaginowego, lizyny,
seryny, leucyny, waliny, fenyloalaniny, treoniny, izoleucyny,
hydroksylizyny, histydyny i tyrozyny (wymienione w kolejności zgodnej z
coraz mniejszym ich udziałem). Brak w żelatynie dwóch aminokwasów
egzogennych, tryptofanu i metioniny, powoduje, że jest białkiem
niepełnowartościowym, choć może być stosowana jako składnik pożywienia
uzupełniający w diecie pozostałe aminokwasy egzogenne. Żelatynę wykorzystuje
się głównie jako dodatek stabilizujący konsystencję i czynnik żelujący do
potraw, leków, kosmetyków i wyrobów fotograficznych. Używa się też żelatyny
do wyrobu mikrokapsułek.
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2000-11-22 11:23:54

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się głównie jako dodatek stabilizujący konsystencję i czynnik żelujący do
> potraw, leków, kosmetyków i wyrobów fotograficznych. Używa się też

...i kulek do paintballa :)

Jader

1. Data: 2000-11-22 11:58:35

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <j...@m...pl> wrote in message

> [...]
[...]
> potraw, leków, kosmetyków i wyrobów fotograficznych. Używa się też

Dzieki. Naprawde mocny kawalek!!! Podoba mi sie :-)))

Pozdrawiam,
Gandalf

1. Data: 2000-11-24 11:28:18

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Gandalf <G...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3...@n...vogel.pl...

cholera ale 16% to chyba i ta nie zle + kawalek kurczaka itp.nie jest
chyba zle???

Bo ja wiem, czy niezle? Bialko z pierwszego lepszego zboza jest
przyswajalne (zalezy od rodzaju) w 20-60%.

IMHO, zelatyna to tylko taki wypelniacz.

Pozdrawiam,
Gandalf (AB)

1. Data: 2000-11-27 00:27:07

Od: "MarianatoR" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gandalf (AB)
>
> no taaaaaak ale głównie chodzi o to że to jest białko zwierzęce...(chyba;)

!!!!!!!!!!!Gdzie zamówić pizzę w Warszawie?!!!!!!
Legumina
Sałatka z FETA- HELP
Co mozna zrobic przy pomocy crisp-a w mikrofalowce.
Gdzie znalezc przepisy na dania z mikrofalowki?