Bielenie drzew owocowych.

21. Data: 2003-11-28 21:54:14

Temat: Re: Bielenie drzew owocowych.
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message
news:bq8ea6$549$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Rany!
> Japońce pod Wieliczkę podeszły?!!
> A w Wiadomościach nic nie mówili, że jakaś inwazja?!

Nie ma sprawy. Wloskie orzechy powstrzymaly inwazje japonskich ogrodow.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2003-11-28 22:03:35

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> Orzech ma stosunkowo jasną korę, wręcz lekko błyszczącą, która chyba
> naturalnie odbija promienie słoneczne. Może dlatego?
>
> A bielidło oczywiscie nie zaszkodzi.
>
> Pozdrawiam, Basia.

"Zabiegiem zabezpieczającym przed szkodami mrozowymi jest bielenie pni i
grubych konarów.Niestety, jest ono zwykle stosowane niewłaściwie(....)
sądząc, że wapno zabija szkodniki i grzyby pasożytnicze"
Prof.dr Szczepan A.Pieniążek
A ja mogę dodać tylko, że "teorie o zabijaniu" można do dziś spotkać w
różnej maści poradnikach, więc nie dziwmy się bieleniu białego drzewa.

Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.
k...@n...pf.pl

23. Data: 2003-11-28 22:11:03

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> My nie mamy kompostowników, tylko zgromadzone w dole kloacznym chwasty.
> Sąsiedzi mają bałagan, a obornik kupiłam za ciężkie pieniądze w worku
> foliowym i trzymam dla piwonii.
> pozdrówko
> Goldie

No to trzeba było od razu, że sąsiedzi paskudniki, bałaganem w oczy dźgają,
a nie opłotkami od bielonych orzechów zaczynać.;-D

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

24. Data: 2003-11-28 22:21:15

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Goldie

Przy tej ilości to nie bardzo wiem, czy chodzi o dużą ilość imponujących
drzew czy odrobinę starych owoców, ale zaryzykuję stwierdzeniem, że o ile
odziedziczyłaś te drzewa dość wcześnie, to będziesz miała smakowite święta.

Mniamku, mniamku....

25. Data: 2003-11-28 22:25:08

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bq8dpg$2nf$1@atlantis.news.tpi.pl Anna Kwiecińska
<l...@w...pl> napisał(a):

> jałowców. Małe są i głupio wyglądają przy orzechach i 120-letnich
> jesionach.
> Orzechy właściwie do niczego nie pasują. Skończy się pewnie na stawku z
> nenufarami i irysami.
> pozdrawia zawstydzona
> Goldie

Hejka. Wstydzić się nie ma czego. Wielu z nas na pewno Ci zazdrosci tych
wiekowych jesionów i starych orzechów w ogrodzie. A może te stare drzewa
powinny stanowić podstawę projektu Twojego ogrodu. Myślę, że od nich
powinnaś zacząć komponowac całość. Jeżeli dobrze pamiętam, to ogród masz na
tyle duży, że na pewno uda się podzielić go na mniejsze wnętrza i w jednym z
nich (skoro tak lubisz orientalne klimaty) urzadzić japoński ogródek.
Pozdrawiam twórczo Ja...cki
P.S. O tori to ja sam marzę, ale niestety na dzialkach pracowniczych
pasowałaby, jak róża do kożucha. :-(

26. Data: 2003-11-29 07:31:36

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina" <k...@n...pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> drzew czy odrobinę starych owoców, ale zaryzykuję stwierdzeniem, że o ile
> odziedziczyłaś te drzewa dość wcześnie, to będziesz miała smakowite

W lutym. Swięta orzechowe będzie miała cała rodzina, ubodzy, kolezanki z
pracy, pies. Obecnie ucztują gawrony, a ja sprzątam liście i puste łupiny.
pozdrówko
Goldie

27. Data: 2003-11-29 07:43:01

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tyle duży, że na pewno uda się podzielić go na mniejsze wnętrza i w jednym
> nich (skoro tak lubisz orientalne klimaty) urzadzić japoński ogródek.

Nie mogę się poszczycić zbyt dobrym gustem. Nowe rośliny są przypadkowe -
głównie dane w prezencie i z odzysku - po generalnym remoncie kilku
oddziałów szpitala w którym pracuję. Ogród rzeczywiście duży, więc biorę co
kto daje. Generalna zasada to nie wycinać tych orzechów, jesionów, grusz i
jabłoni oraz miejsca słoneczne. Pod szpalerami orzechów jest świeżo założony
trawnik z języczkami, paprociami i niezapominajkami wokół pni. Oczko dość
duże 7m*5m na środku ogrodu.

> Pozdrawiam twórczo Ja...cki
> P.S. O tori to ja sam marzę, ale niestety na dzialkach pracowniczych
> pasowałaby, jak róża do kożucha. :-(

A co to jest tori? fontanna z bambusa?
Goldie

28. Data: 2003-11-29 08:11:55

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bq9ijg$kda$1@atlantis.news.tpi.pl Anna Kwiecińska
<l...@w...pl> napisał(a):

> A co to jest tori? fontanna z bambusa?

Hejka. Według słownika wyrazów obcych i encyklopedii torii przez dwa i
:-) to:
Torii archit. drewniany, czasem kamienny lub brązowy łuk lub brama nad drogą
prowadzącą do świątyni sintoistycznej w Japonii
<jap.>
TORII [jap.], brama, zwykle drewn., prowadząca do świątyni shintoistycznej,
ustawiana też na drodze do obiektów kultu shinto (skały, góry itp.) w
Japonii
Możesz zobaczyć i poczytać:
http://anime.onsite.pl/japonia/architektura/tori/
Pozdrawiam pochmurnie Ja...cki

29. Data: 2003-11-29 14:25:22

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> wrote in message

> Nie mogę się poszczycić zbyt dobrym gustem. Nowe rośliny są przypadkowe -
> głównie dane w prezencie i z odzysku

Tak trzymaj i nie martw sie o gust. Nadmiar planowania szkodzi.

Pozdrowienia,
Michal

30. Data: 2003-11-29 15:39:31

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

--

> [...]
>

> W lutym. Swięta orzechowe będzie miała cała rodzina, ubodzy, kolezanki z
> pracy, pies. Obecnie ucztują gawrony, a ja sprzątam liście i puste

Nie łam się! Tymi orzechami zapewne zyskasz dozgonną wdzięczność wszystkich
obdarowanych, a wizja ogrodu w końcu Ci się wyklaruje, tylko trochę musisz
z nim pobyć, choćby i z grabiami do liści.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

Dobra strona ze zdjęciami roślin