Bioxetin

31. Data: 2003-01-02 14:52:51

Temat: Re: Bioxetin - rozpoznawanie depresji
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Jan 2003 10:22:17 +0000 (UTC), Tinue <t...@w...tlen.pl>
wrote:

>Lekarz niepsychiatra powinien przynajmniej skierowa? pacjenta na
>konsultacj? zanim zacznie go leczy?, zw?aszcza prozakiem. Depresja to
>naprawd? wredna choroba, ci??ka do diagnozowania, o czym chyba nie musz?
>Ci? przekonywa?.

Z tym akurat tak nie jest. Kryteria diagnostyczne depresji sa
wyjatkowo jasno okreslone. I postawienie , przynajmniej podejrzenia,
zajmuje 5 minut. Istnieje "standartowa seria pytan" ktora kazdego
pacjenta , podejrzanego o depresje, MUSI sie zapytac. Oczywiscie
scisle okreslenie ktora to depresja, z jakimi "features" etc. - to juz
inna sprawa i zajac to moze nawet pare godzin "interview".

Zauwaz, ze jak lekarz rodzinny nie rozpozna depresji, a pacjent
popelni samobojstwo - to lekarz (w Am. Ponocnej) odpowiada zawodowo i
cywilnie. Jezeli natomiast rozpoznal, ale omylil sie w "features" lub
innych drobiazgach ( cechy samobojcze) - to tej odpowiedzialnosci nie
ponosi.

Odpowiedzialnosc rowniez ponosi lekarz jak skieruje na konsultacje (na
ktora sie czeka pare miesiecy), a nie podejmie sam leczenia,
praktycznie pozbawiajac pacjenta mozliwosci wyjscia z sytuacji z
minimalnymi szkodami.

Podobnie wyglada sytuacja w zakresie depresji "wtornej" w przebiegu
innych schorzen ( poporodowa, po zawale serca, w zapaleniu trzustki).
Tutaj tez nie wolno odkladac leczenia - bo nie tylko sytuacja sie
utrwala, ale pacjent traci (na przyklad pacjenci po zawale z depresja
maja pare razy wieksza szanse na nie-przezycie tego epizodu).

>No patrz :-))) A nie wiesz czasem, jak u zwierz?t z t? litani? dzia?a?
>niepo??danych?

Nie wiem, informacje ta uzyskalem jako anegdote. Istnieja
weterynarze-psychiatrzy .Moj pies (rotweiler) tego leku nie
potrzebuje.

Pozdrawiam

dradam

32. Data: 2003-01-02 16:50:42

Temat: Re: Bioxetin
Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
(...)
> [...]
> Po tygodniu w końcu zrealizowałam receptę. Zaczęłam brać 1/2 tabletki
> dziennie (taka była dawka na początek, potem miało być 1 tabl.).
> Po tygodniu czułam się rewelacyjnie. Tymczasem lekarz powiedział wyraźnie,
> ze na efekty czeka się dłużej i przy pełnej dawce. To samo głosi ulotka.
>
> Jak widać samo powiedzenie sobie "Leczę się"! bardzo pomaga :)
> Po tej konstatcji lek odstawiłam i choć nie tryskam optymizmem, radzę
sobie
> dobrze.
> Na drugi raz kupię sobie słodzik - też małe białe pastylki :))))))))

:-))))
Ja ak mialam z tabletkami relanium, nosilam dwie w portfelu i swiadomosc,
ze tam sa uspokajala mnie, nigdy ich jednak nie wzielam...
poprzestaje na ziolowych preparatach uspokajajacych i to sporadycznie.

Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

33. Data: 2003-01-02 17:39:22

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ulast" <u...@p...onet.pl> wrote in message news:av0tnk$16h$1@news.tpi.pl...
> To podam Ci przyklad, w tej chwili zazywam leki ktore wspomagaja watrobe,
> ale zaczela mnie bolec glowa, wiec wzielam jakis srodek przeciwbolowy...
> Do tego moze przytrafic mi sie angina (moze co nie?), bede brala
> antybiotyk...
> I co? Zaczne bez przeczytania ulotki brac leki?

moze powinnas zadzwonic wiec do lekarza?
podajesz przyklad ktory wskazuje na leczenie sie "samemu".

> Jesli pacjent pamieta, jakie leki bierze, powienien powiedziec o tym
> lekarzowi...
> lekarz to nie wrozka, skad ma wiedziec jakie leki bierze pacjent.

a co to ma do ulotki czytanej przez pacjenta?
oczywiscie, ze lakarz powinien zebrac wywiad przed diagnoza i zapisaniem
leku, bo leczy sie chorego a nie chorobe.

> Ja chodze do dwoch roznych lekarzy, ale ich informuje o tym jakie biore
> leki.
> Jak bym zapomniala...zajrze do ulotki.

mowisz tylko o nazwie leku? czy informacji o nim?

iwon(k)a

34. Data: 2003-01-02 18:22:43

Od: "ulast" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moze powinnas zadzwonic wiec do lekarza?
> podajesz przyklad ktory wskazuje na leczenie sie "samemu".

Moze tak to zabrzmialo...chodzilo mi o to, ze lekarz przepisze antybiotych.
Mialam juz taka sytuacje, ale poinformowalam lekarza o tym, ze biore inne
leki...
zmienil zalecony lek

> mowisz tylko o nazwie leku? czy informacji o nim?

Mowie o tym jaki lek biore i na co choruje (przewlekle)
Pozdr.
Ula

35. Data: 2003-01-02 18:43:22

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam <x...@p...onet.pl> napisał/a

> [...]
> cywilnie. Jezeli natomiast rozpoznal, ale omylil sie w "features" lub
> innych drobiazgach ( cechy samobojcze) - to tej odpowiedzialnosci nie

Halo, tu Polska! Może w Ameryce Pn. tak się dzieje, jednak w Polsce
depresja w wielu przypadkach w ogóle nie jest diagnozowana -- vide przykład
mojej Mamy, której objawy lekarz po prostu zlekceważył. Ostatnio miałam
okazję rozmawiać z pielęgniarką z ośrodka leczenia zaburzeń
psychiatrycznych i potwierdziła, że lekarze POZ (oczywiście nie wszyscy!)
często wmawiają pacjentom stres czy zmęczenie, więc ci rezygnują z dalszego
diagnozowania, a potem trafiają w ciężkim stanie (jeśli ktoś z rodziny się
w porę "obudzi") do ośrodków.

> Odpowiedzialnosc rowniez ponosi lekarz jak skieruje na konsultacje (na
> ktora sie czeka pare miesiecy), a nie podejmie sam leczenia,

Wyżej twierdzisz, że rozpoznanie depresji trwa 5 minut, a tutaj, że parę
miesięcy.
Na marginesie - właśnie teraz jestem diagnozowana pod kątem nerwicy serca i
jedno z pierwszych skierowań, jakie dostałam to właśnie skierowanie na
konsultację psychiatryczną. Zadzwoniłam do PZP i miałam wizytę w tym samym
tygodniu. Chociaż ja mam to szczęście, że jestem pod opieką lekarki, której
"się chce" i woli mnie wysłać na kilka niepotrzebnych badań, niż ominąć
jakiekolwiek.

> praktycznie pozbawiajac pacjenta mozliwosci wyjscia z sytuacji z
> minimalnymi szkodami.

Z tego co piszesz mogłabym wywnioskować, że depresja to choroba, która od
razu prowadzi pacjenta na dach.

> [...]
> utrwala, ale pacjent traci (na przyklad pacjenci po zawale z depresja
> maja pare razy wieksza szanse na nie-przezycie tego epizodu).

No i wciąż nie rozumiem gdzie tkwi kruczek. Jeżeli podejrzewam u siebie
depresję, a zarówno do rodzinnego jak i do psychiatry nie potrzebuję
skierowania, to chyba lepiej od razu pójść do psychiatry?

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

36. Data: 2003-01-02 19:11:04

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 01 Jan 2003 22:12:30 -0700,dradam <x...@p...onet.pl>,
napisał/a:

> [...]
> staja sie o wiele bardziej "przyswajalne", nie szczekaja po nocach,
> spia elegancko, a i w dzien sa o wiele milsze dla swych wlascicieli (

Weterynarze(oprawcy) sobie chwalą ten lek,czy psy?...Taki pies "też
powinien mieć możliwość wypowiedzenia się na ten temat" ;-)

--
Pozdrawiam;
Kaja

37. Data: 2003-01-02 19:38:48

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 09:31:07 +0100,"ulast" <u...@p...onet.pl>, napisał/a:

> Użytkownik "Kaja" <k...@B...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Kaju, wiesz kiedy to zrozumiesz, jak zachorujesz na depresje...
> czego Ci nie zycze...odnosze wrazenie, ze chyba nie potrzebujesz prozaku i
> obys nigdy nie musiala
> stosowac lekow antydepresyjnych .
> O depresji poczytaj tutaj http://www.polbox.com/d/depresja/

Dzięki.Na pewno zajrzę na tą stronę i poczytam.

--
Pozdrawiam;
Kaja

38. Data: 2003-01-02 19:59:29

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 12:39:52 +0100,Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>,
napisał/a:

> nie, nie bierz takich lekow bez zasiegniecia porady lekarza tym
> bardziej, ze na efekt dzialania tej grupy lekow mozna liczyc
> po okolo 2 tygodni regularnego przyjmowania i to jest
> jedna z wad tej grupy preparatow

OK:-)
Już mi się odechciało tego prozaku.

--
Pozdrawiam;
Kaja

39. Data: 2003-01-02 20:08:35

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> dradam <x...@p...onet.pl> napisał/a

> Halo, tu Polska! Może w Ameryce Pn. tak się dzieje, jednak w Polsce
> depresja w wielu przypadkach w ogóle nie jest diagnozowana

Niedodiagnozowanie depresji, niewlasciwe jej leczenie nie jest specyfika
polska, tak sie dzieje na calym swiecie...
Niedawno czytalem kilka artykulow na ten temat, pamietam wnioski z badania
francuskiego na temat diagnozowania i leczenia depresji tamtejszych GPs,
odpowiednik naszego "lekarza pierwszego i ostatniego kontaktu" - wsrod
pacjentow lekarza pierwszego kontaktu okolo 50% mialo depresje, tylko 30% z
nich mialo prawidlowo diagnozowana depresje, a tylko 15% z prawidlowo
zdiagnozowanych otrzymywalo odpowiednie leczenie...
50%x30%x15% = 2,25% pacjentow z depresja bylo wlasciwie leczonych!!!

Tomasz Libert

40. Data: 2003-01-02 20:47:48

Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 2 Jan 2003 15:33:54 +0100,Oleńka <o...@b...wroc.pl>, napisał/a:

> Hej,
> Ja miałam pewne poważne "przejścia" z którymi sobie nie radziałam. Wybrałam
> się do psychiatry, który zlecił Bioxetin, dokładnie poinformował czego się
> mogę po tym leku spodziewać, jakie są skutki uboczne itp.
> Wsadziałm receptę do kieszeni i .....sama świadomość ,że ją mam, lek w
> każdej chwili mogę wykupić, bardzo mi pomogła :)

To znaczy,że Twoje problemy nie były aż takie wielkie :-)

> Po tygodniu w końcu zrealizowałam receptę. Zaczęłam brać 1/2 tabletki
> dziennie (taka była dawka na początek, potem miało być 1 tabl.).

To tylko tydzień brałaś?

--
Pozdrawiam;
Kaja

Znamiona - usowanie
Praca
Gdzie w Lublinie zabiegi swiecowania uszu !!!
Gdzie w Lublinie zabigi swiecowania uszu !!!!
Świerzbiączka