Bita śmietana - z jakies smietany

1. Data: 2003-10-22 13:51:41

Temat: Bita śmietana - z jakies smietany
Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam was,

jestem tu pierwszy raz. Bylem w archuwum na googlach ale nic niekawego nie
znalazłem.

Wiec chyba mnie nie zlińczujesie za moje zapytanie.
Po usamodzielnieniu się zaczynam sam gotować ale też
napadły mnie amory na robienie ciast itp. JEstem juz za
4rema jablecznikami 3ma biszkoptami jeden z zakalcem ni i wlasnie
bita śmietana.
TU zaczynaja sie schody. RObiłem ją juz z 5 razy. Udala mi sie tylko
raz naszczecie wtedy jak byli goscie. Moje doswiadczenie jest
ze udalo mi sie to ze smietany przeznaczonej do kawy 30% 0,5l
w takich foliach. Byla ona plynna ( jak mleko ) wiec troche bylem
nastawiony niepewnie ale wyszlo super. POzniej chialem zrobic
dla siebie wiec stwierdzilem ze nie bede kupować 0,5 l smietany
bo i szkoda kasy a i tak tyle nie zjem. I zaczelo sie prawie wszystkie
smietany 30% te takie male jak jogurty są galaretowate. I jeszcze na nich
pisze albo kremowka albo deserowa. Wiec kupilem jak piszą ze deresowa
to chyba sie ubije i moje zdziwienie ze z takich smietan wychodzi wielkie
g...
czyli albo maslo albo jakas miala maź nic umitego.

Czyżby tylko bita smietana wychodzi z czegoś co nie jest w kąsystencji
śmietany lecz mleka ?????

prosze o odp ;) bo żona ma juz dosyć mojej zabawy ze śmietaną.

Artek :)

1. Data: 2003-10-22 14:38:52

Temat: Re: Bita śmietana - z jakies smietany
Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ....sugeruje kupowac te 30, 36 w kartonach...zdecydowanie musza byc
> plynne.wszelkie pojemniczki odpadaja.....ta Twoja w worku plynna jak mleko
> co wzbudzala poczatkowo panike....okazala sie najlepsza...Podazac
proponuje
> dalej tym tropem....
> Kartonowe....plynne jak mleko.....\
>
> agataw

dzieki za podpowiedz widze ze jestes juz moim guru :))
wiec mam kolejne pytanie ile trzeba dodac cukru pudru
na 0,25l smietany i czy tak naprawde potrzebny jest ten
proszek do BS jesli chce sie ja odrazu spożyc ?

pozdrawiam
Artek

1. Data: 2003-10-22 14:40:24

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artek <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn627t$ul$...@a...news.tpi.pl...

1. Data: 2003-10-22 14:40:52

Od: "Artek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .....przy okazji.moze eksperyment ktos wykona. Ostatnie powtorki
Maklowicza
> pokazaly, ze doskonalym pomyslem na bita smietane jest wykorzystanie
> syfonu....taki jak do gazowanej wody....
>
> szukam odwaznego z syfonem ktory to wykona...zwracam za kremowke.....;)
>
> agataw
> nie ponosi odpowiedzialnosci za efekty specjalne

hmmm pomysl odwazny :)) ale prosze o szczegóły :)

w domu u rodziców
chyba jeszcze jest syfon ale skad teraz wziasc te naboje.

Artek

1. Data: 2003-10-22 15:06:13

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artek <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn652a$b4u$...@n...news.tpi.pl...
> dzieki za podpowiedz widze ze jestes juz moim guru :))
> wiec mam kolejne pytanie ile trzeba dodac cukru pudru
> na 0,25l smietany i czy tak naprawde potrzebny jest ten
> proszek do BS jesli chce sie ja odrazu spożyc ?

...jaki proszek....(?)...jesli mowisz o jakims takims....chemikaliu
(....fixie) to do niego nie podchodz!(nie ma takich okolicznosci abysmy go
potrzebowali)
A co do ilosci cukru pudru....absolutna kwestia gustu....przygotuj pewna
skromna ilosc na poczatek i zwyczajnie dodaj w trakcie ubijania....cukier
puder bardzo szybko nada slodycz smietanie...i zdazysz zorientowac sie czy
warto dodac wiecej....bedzie na to jeszcze czas.....;)

ryzyk fizyk.......a co czlowiek to inna ochota na slodkosci.....(widzialam
juz takie bite smietany ze.....duzo by gadac)

Najwazniejsze.nie przesadzic z ubijaniem....i cukier w pogotowiu....

agataw gura

1. Data: 2003-10-22 15:08:58

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artek <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bn656e$bg4$...@n...news.tpi.pl...
> hmmm pomysl odwazny :)) ale prosze o szczegóły :)
>
> w domu u rodziców
> chyba jeszcze jest syfon ale skad teraz wziasc te naboje.

....szczegolow nie bylo ale widze to tak : syfon juz mamy - zdobywasz
naboje - daje kremowke - wlewamy z domieszka cukru - odbezpieczamy....

i patrzymy

agataw (byc moze wynalazca nowej broni)

1. Data: 2003-10-22 15:33:09

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> szukam odwaznego z syfonem ktory to wykona...zwracam za kremowke.....;)
>
> agataw
> nie ponosi odpowiedzialnosci za efekty specjalne

Syfony do smietany to nie te same do wody. One sa specjalnie zrobione w tym
celu, wiec efektow specjalnych nie ma. Widzialam w niemieckich sklepach, do
Lidla chyba ostatnio rzucali. Naboje sie kupuje w supermarketach.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-22 15:45:15

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na 0,25l smietany i czy tak naprawde potrzebny jest ten
> proszek do BS jesli chce sie ja odrazu spożyc ?

Hej, ja tez chce awansowac na guru smietankowego!
A moje poglady nt. surowca wyjsciowego sa nieco inne. Mianowicie uwazam, ze
te kartonikowe UHT maja smak zmieniony przez poddawanie wysokim
temperaturom. Jak pewnie zauwazyles mleko swieze tez smakuje inaczej jak to
UHT. Mnie osobiscie to robi roznice i smietany ubitej z kartonika nie lubie,
jakas mdla i w ogole to nie to. Twoja smietanka z woreczka, ta rzadka byla
dlatego rzadka bo byla nieskwaszona, a wiec swieza. Wg mnie tylko taka
kwalifikuje sie do ubijania. Z kartonikowej moze i konsystencja jest ok.
choc wg mnie za ciezka, za to smak bardzo odbiega od idealu, powiedzialabym
ze otrzymujemy namiastke.
Ja do ubijania uzywam tej w worku albo w plastikowej butelce, plastikowe
pojemniczki zawieraja przewaznie smietane juz skwaszona nawet jak napisane
jest "tortowa". Kupuje w moim wsiowym sklepiku, gdzie mam towar z gwarancja
swiezosci, bo supermarkety to wiadomo - ryzyk fizyk. Fakt, pojemnosc az pol
litra ale mniejszych opakowan o zadowalajacej jakosci nie znalazlam. No i
porzadnie schlodzic (przyrzady i miske tez), nie uzywac zbyt szybkich
obrotow. Najlepiej recznie, facet jestes to cwicz miesnie rak.;o)

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2003-10-22 15:46:15

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agata Solon <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bn67lg$pm3$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
do
> Lidla chyba ostatnio rzucali. Naboje sie kupuje w supermarketach.

...patrz Agatko, to ten Malutki nic nie powiedzial o specjalizacji takowego
"syfona"....tylko macham nim na wizji i sugerowal, ze to taki sam....

dzieki
agataw - odwoluje robienie bitej smietany w syfonie z piwnicy!

dwa przepisy słodkie poszukuję
RE: Orzechy włoskie???
PORADNIK BABUNI
[pyt] ajerkoniak