Bol gardla po jablkach

1. Data: 2003-03-29 23:11:17

Temat: Re: Bol gardla po jablkach
Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Mar 2003 23:35:15 -0000
"Jacekraf" <j...@t...net> naskrobał(a):

> Macie jakies pomysly dlaczego czasem po zjedzeniu jabka (najczesciej kilku,
> 2-4) zaczyna bolec gardlo? Odczuwam nieprzyjemny 'dyskomfort' (lubie to
> slowo) i czuje sie tak jakbym je lekko przeziebil choc to wykluczone.
> Czy mozna ten efekt jakos zminimalizowac?

mam to samo, moj kumpel tez
takie dziwne uczucie, mi pomagaja dwie rzeczy, ktore powoduja to samo :)
albo picie po zjedzeniu jablka wody/czegostam - tylko ze trzeba pic
dosc dlugo :(
albo ssanie cukierka, czasem wymaga to dwoch :)
obie rzeczy powoduja przelykanie i pomagaja
Co jest powodem - nie wiem - moze alergia jakas?

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

2. Data: 2003-03-29 23:35:15

Temat: Bol gardla po jablkach
Od: "Jacekraf" <j...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Pozdrawiam
Rafal

--
====
Rafal: MOJ_ID_CZYLIjacekraf(malpa)astercity(kropka)net_I_KO

3. Data: 2003-03-30 00:18:00

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> slowo) i czuje sie tak jakbym je lekko przeziebil choc to wykluczone.
> Czy mozna ten efekt jakos zminimalizowac?

Tez to zauwazylem - takie tarcie! Ale nie przypuszczałem, że to po
jabłkach.. a fakt, ostatnio dużo ich zjadam.

4. Data: 2003-03-30 12:25:35

Od: "Deidre" <o...@S...fm> szukaj wiadomości tego autora

to jest alergia
mam to samo (potwierdzone testami)

nie wiem czy alergie pokarmowe sie w ogole leczy... chyba po prostu trzeba
odstawic pewne pokarmy i zastapic je innymi

Deidre

5. Data: 2003-03-30 12:25:41

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak jest po sokach jablkowych? Wazne takze czy probowaliscie jesc jablka
bez skorek...oraz czy takie objawy sa tez po jablkach np. z szarlotki?
Powodem moze byc sklad sliny, ktory powoduje "przyspieszona" fermentacje juz
na wysokosci gardla, zwlaszcza w przypadku jablek kruchych. Takie jablka nie
rozplywaja sie w ustach tylko rozpadaja na malenkie drobinki, ktore
przyklejaja sie do blony. Przyczyna takze moze byc reakcja alergiczna na
srodek chem. ktorym jablka byly pryskane.
pozdrawiam
kr

6. Data: 2003-03-30 13:27:29

Temat: Odp: Bol gardla po jablkach
Od: "Asker" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Deidre <o...@S...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b66ni7$fbl$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
>
> nie wiem czy alergie pokarmowe sie w ogole leczy... chyba po prostu trzeba
> odstawic pewne pokarmy i zastapic je innymi

Mnie zas szczypia i swedza wargi i usta po zjedzeniu banana, nie
potwierdzalem tego zadnymi testami, ale uczucie jest co najmniej
nieprzyjemne. Moze brak jakichs witamin ?

Maciek

7. Data: 2003-03-30 13:47:49

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Mar 2003 14:25:41 +0200
"Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> naskrobał(a):

> A jak jest po sokach jablkowych?

ja mam to samo
slina robi sie gesta, taki charakterystyczny bol gardla, ale nie potrafie
opisac

> Wazne takze czy probowaliscie jesc jablka bez skorek...

nie pamietam bo dawno nie jadlem :)

> oraz czy takie objawy sa tez po jablkach np. z szarlotki?

u mnie nie

> [...]
> przyklejaja sie do blony. Przyczyna takze moze byc reakcja alergiczna na
> srodek chem. ktorym jablka byly pryskane.

warto robic testy na reakcje alergiczne? gdzie sie ew. zglosic? do przychodni?
Jakie sa koszty?

Sierp

8. Data: 2003-03-30 14:44:23

Od: "Jacekraf" <j...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko rozpadaja na malenkie drobinki, ktore przyklejaja sie do blony.
> Przyczyna takze moze byc reakcja alergiczna na srodek chem. ktorym

Ja mam takie problemy po jablkach, ktore sa bardzo soczyste, swieze.
Szczegolnie Jonagold - duze, pelne soku. Od razu czuje podraznienie gardla i
bol. Nie mija po Sebidinie niestety. Ulge daje np. Tantum Verde, Hals. Po
jablkach obranych, ktore juz polezaly (sa takie lekko wyschniete choc
oczywiscie swieze) nie mam takich historii.
Pozdrawiam
Rafal

9. Data: 2003-03-30 15:22:58

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przyklejaja sie do blony. Przyczyna takze moze byc reakcja alergiczna na
> srodek chem. ktorym jablka byly pryskane.

no to chyba te srodki chemiczne, bo nigdy tak nie mialem, i nie jestem na
ogol alergikiem (chyba, ze o tym nie wiem)

10. Data: 2003-03-30 17:49:46

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Testy alergiczne przeprowadza sie zazwyczaj wtedy, gdy trudno znalezc
przyczyne alergii, co tutaj nie mam miejsca. Szkoda pieniedzy zwlaszcza, ze
moga nie wykazac alergii na jablka. Jedyna skuteczna metoda jest bardzo
brutalna dla smakoszy tego owocu - odstawic!
Ciekawe jak reagujecie na gruszki (pryskane sa podobnymi chemicznie
srodkami)?
pozdro

alosc...

Dziwne drętwienie opuszkow palców.