Bombka lub podobne...

1. Data: 2003-12-09 11:23:50

Temat: Bombka lub podobne...
Od: "Izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebuję pomocy, a może raczej jakiegoś ciekawego pomysłu...
Otóż córeczka mojej serdecznej przyjaciółki ma z przedszkola bojowe zadanie:
wykonanie jakiejś ozdoby choinkowej...
Technika dowolna... tyle tylko, że ozdoba ta nie może byc skomplikowana w
wykonaniu, ponieważ musi wyglądać jak praca dziecka przy pomocy rodziców ;-))))

Myslałam juz o wykonaniu małego stalażyku z drucika i owinieciu go rafią w
kolorze naturalnym...

Może Wy macie jakieś pomysły?
Będę wdzięczna.

Bombka ma być gotowa na 11 grudnia!!!

POzdrawiam- Iza.

1. Data: 2003-12-09 12:37:27

Temat: Re: Bombka lub podobne...
Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

" > Bombka ma być gotowa na 11 grudnia!!!

Witaj!

Ciekawie by wyglądała bąbka obklejona srebrną nicią, czy cos takiego w stylu
anielskiego włosia, delikatne..
Szybko i łatwo się robi, a bombka będzie mieciutka i puchata..

Pozdrawiam,
Anna z Wawy

1. Data: 2003-12-09 12:38:34

Od: "Ola" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabelka" <i...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:525a.000005d4.3fd5b0c5@newsgate.onet.pl...
> Potrzebuję pomocy, a może raczej jakiegoś ciekawego pomysłu...

Hej! A ile lat ma to dziecko? CO innego zrobi maluszek, a co innego
zerówkowicz :)
W moim przedszkolu w zeszłym roku dzieci robiły choinki: wycinasz trzy
jednakowe figury choiki, mogą być z różnych odcieni zielonego, składasz
pionowo na pół i w miejscu złożenia zszywasz zszywaczem (tu pomagają rodzice
:) ), może to byż ozdoba stojąca, lub po przeciągnięciu nitki przez
wierzchołek - wisząca. Można taką choinkę ozdobić "bombkami" wycietymi z
kolorowego papieru lub kulkami zwiniętej bibułki. Voila!
Pozdrawiam
Ola Gregorczyk
Gdańsk

1. Data: 2003-12-10 09:11:48

Od: "Izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałabym Wam wszystkim serdecznie podziękowac za propozycje, jednak
najbardziej chyba podoba mi sie propozycja Ewy przesłana na priv (bombka
helikopterek)...
Jest tylko jeden problem- nie potrafię szydełkować :(

Ojej, no nie wiem co wykombinować....
Zobowiązałam sie, a czasu już tak mało....
wrrrrrrrrrr

może znajdzie sie jeszcze jakaś osóbka, która coś zaproponuje??

Pozdrawiam cieplutko
Iza ze Szczecina.

1. Data: 2003-12-10 09:30:23

Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabelka wrote:
> [...]
> helikopterek)...
> Jest tylko jeden problem- nie potrafię szydełkować :(

Izabelko, nie ma wyjscia, lec po szydelko do pasmanterii i po kordonek
albo "Monike" i otworz sobie stronke
http://www.crochet.com/lessons/lessonr/lessonr.html
a tam wejdz na
making the slip knot
holding the yarn
foundation chain
nauczysz sie robic oczko lancuszka
join to form a ring using slip stitch
zrobisz koleczko z lancuszka
i z tabelki zobacz: singlw crochet - polslupek
double crochet - slupek
i tylko tyle Ci potrzeba do helikopterka
Do dziela, dzisiaj jeszcze uda Ci sie zrobic helikopterek
Trzymam kciuki
Ewa

1. Data: 2003-12-10 12:19:47

Od: "Izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa, chyba faktycznie nie mam wyjścia...
Powiedz mi tylko ile takiego kordonka potrzebuję?
Czy ma to być jakis specjalny kordonek? bo chyba nie taki zwykły do
wyszywania....

Co to jest "Monika"?
I czy helikopterek może być wykonany z normalnej wełenki?
aha... i z czego są te złote motywy? co to za "materiał"?

Sorry, ale jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o szydełkowanie...
Moje mocne strony to xxx

Pozdrawiam
Iza ze Szczecina.

1. Data: 2003-12-10 12:44:08

Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ma to być jakis specjalny kordonek? bo chyba nie taki zwykły do
> wyszywania....
moze byc zwykly kordonek Ariadny 76 tex x 2, ale chyba dwa beda
potrzebne, choc chyba nie, jeden powinien starczyc

> Co to jest "Monika"?
bawelniana wloczka do robotek szydelkowych, jest drozsza bo w wiekszych
szpulkach, ale bardzo dobrze sie z niej dzierga (torun 13,70zl, Krakow
17 i wiecej zlociszy)

> I czy helikopterek może być wykonany z normalnej wełenki?

pewnie ze moze tylko nie wiem jak Ci sie to ukrochmali?
nigdy nie krochmalilam welenki, powinna zesztywniec, co?!

> aha... i z czego są te złote motywy? co to za "materiał"?

kordonek zloty, jak dla mnie drogi bo 7,70 w Krakowie, ale niewiele go
potrzeba, zreszta tak sobie mysle ze to niekoniecznie musi byc zloty,
uzyj takiego jaki masz, kontrastujacego z bombka i bazowym materialem
(biela w naszym przypadku)

> Sorry, ale jestem kompletnym laikiem jesli chodzi o szydełkowanie...
> Moje mocne strony to xxx

a u mnie wrecz odwrotnie, ale mnie xxx przesladuja...

> Pozdrawiam
> Iza ze Szczecina.

Daj znac jak Ci idzie...
pozdr
Ewa

1. Data: 2003-12-10 13:26:44

Temat: Ewa, odbierz priva
Od: "izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wysłałam Ci wiadomość na priv, obierz.

1. Data: 2003-12-10 13:33:51

Temat: Re: Ewa, odbierz priva
Od: a&e <a...@w...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

izabelka wrote:
> Wysłałam Ci wiadomość na priv, obierz.

no poszly nawet dwie odpowiedzi....
masz?
Ewa

1. Data: 2003-12-11 11:45:34

Temat: Ewa :))))))))))
Od: "Izabelka" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa, kurcze, powiem jedno: helikopter wyszedł czad !!!
Tzn zrobiłam dopiero połowe roboty, ale juz widzę, że będzie ok :))))))

Cholerka, nauczyłam sie szydełkować w kilka minut, ale rozpracowanie schematu
zajęło mi kilka kwadransów.
Ewa, niedługo przeslę Ci fotosa :-)

Dzieki raz jeszcze. Nawet nie wiesz jak mi pomogłaś.

P.S a za reszte schamacików dzieki wielkie.
Będę robić je dla siebie :)

Pozd
Iza ze Szczecina.

[patchwork] Do Krysi T.