Re: Borelka, Elisa, Romantyzm, Smierc i ja.

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Borelka, Elisa, Romantyzm, Smierc i ja.
Date: Mon, 24 Sep 2007 19:46:20 +0200

John Shade wrote:

> [...]
> przejmuję dzis np zauwazylem u siebie autentyczny dziwny efekt
> w oku tj na moment w lewym oku _na_dole_ _na_srodku_ rozmyl, rozmglawil
> mi sie obraz - jak przez brudną szybę w samochodzie - po chwili
> przygladania sie swiatu przez to rozmazane na dole oko wszystko
> wrocilo do normy. Czy ma sens myslisz np nie zrobienie western
> blota i branie np teraz antybiotyku przez miesiąć? Chyba jednak go
> zrobię (wie ktos gdzie mozna zrobic w Poznaniu?) ale jeszcze pojde
> do jednego innego lekarza od borelki i zobaczę co on powie.

chlopie, borelioza wywoluje objawy ze strony ukladu nerwowego po latach.
Western blot wyjdzie w IgM dopoki masz aktywne zakazenie bakteriami (czyli
dopoki bakterie nie schowaja sie w np ukladzie nerwowym albo nie zdechna
wszystkie) + jeszcze pare tygodni, IgG wyjdzie pozytywny nawet po paru
latach. Robisz go w kazdej jednej przychodni, ale upewnij sie ze trafi do
badania rowniotko zaraz po oddaniu materialu. Ogolnie IgM to _pewny_ wynik
aktualnie trwajacej boreliozy. IgG nie wnosi w zasadzie nic - oprocz tego,
ze jesli bedziesz mial negatywny, to znaczy ze w ogole nie miales
boreliozy.

> :( Smutny jestem bo z grubsza ok ale cos mi w kolko cierpnie
> (czesci nog tam nad kostakmi mam w pracy stale scierpniete - jakby
> mocno ucisniete - a lekkie scierpniecie zesztywnienie malych palcow
> i kciuków u rąk- mowiac z grubsza mam caly czas :( Niekoniecznie
> to jednak musi byc od borelki

nie, to jest typowy objaw nerwicy lękowej :D Wkrecasz sobie i tyle.

--
www.vegie.pl