Budleja

1. Data: 2005-09-04 12:59:28

Temat: Budleja
Od: Hokusai <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam przykre doswiadczenia z budleja - albo mi umiera, albo bardzo slabo
rosnie. W dostepnej mi literaturze nie znalazlem np w jaki odczyn powinna
miec ziemia, jak nawozic (u mnie sa niestety same piaski). Moze ktos
podzielil by sie swoim doswiadczeniem?

Pozdrawiam
Hokusai
www.kondefer.com

2. Data: 2005-09-04 13:45:10

Temat: Re: Budleja
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Hokusai wrote:

> [...]
> rosnie. W dostepnej mi literaturze nie znalazlem np w jaki odczyn powinna
> miec ziemia, jak nawozic (u mnie sa niestety same piaski). Moze ktos

Najlepsze wyjscie to przeniesc sie z budleja do Anglii :-)
W klimacie polskim (lub centralnej Indiany) na ogol czesci
naziemne przemarzaja w zimie. Poszukaj w archiwum grupy
(np. na Googlach); kiedys ktos podawal rady co robic przed
zima, zeby nastepnego roku lepiej odrosla.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2005-09-04 14:19:22

Od: "Ela" <e...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hokusai" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rosnie. W dostepnej mi literaturze nie znalazlem np w jaki odczyn powinna
> miec ziemia, jak nawozic (u mnie sa niestety same piaski). Moze ktos

Podobno nie lubi zraszania i podlewaniwa dużym strumieniem wody.
Moje, kupione zeszłej wiosny mają się pięknie.
Mam białą,ciemno fiotetową i różową. Na zimę nie okrywałam. Wiosną mocno
przycięłam , prawie przy ziemi. Wyrosły do około 1,5 m. I w tym
sezonie....... ani razu nie podlewałam.
Wystarczyły deszcze......
Krzaczki grubo obsypane korą.
U mnie w ogrodzie, ziemia czarna, ciężka.
Pozdrawiam,
Ela Łuczyńska

4. Data: 2005-09-04 15:00:35

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 4 Sep 2005 14:59:28 +0200, Hokusai napisał(a):

> [...]
> rosnie. W dostepnej mi literaturze nie znalazlem np w jaki odczyn powinna
> miec ziemia, jak nawozic (u mnie sa niestety same piaski). Moze ktos

Odczyn gleby powinien być zasadowy.
U mnie rosną na rozluźnionej piaskiem glinie, nigdy ich nie
podlewam - dobrze rosną na suchym i słonecznym stanowisku.
Dobrze by miejsce było osłonięte.
Na zimę kopczykuję, wiosną przycinam pędy i rosną bez
problemu.

Marta

5. Data: 2005-09-04 20:21:16

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2005-09-05 05:18:39

Od: "Magdalena" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@a...net> napisał w wiadomości
> I w tym
> sezonie....... ani razu nie podlewałam.
> Wystarczyły deszcze......
> Krzaczki grubo obsypane korą.

Mam dwie budleje, rosna obok siebie i obie nie sa niczym podsypane. Jedna
musze podlewac co kilka dni druga radzi sobie swietnie bez podlewania :-).
Ta, ktora ciagle potrzebuje wody jest rok starsza.

Magda

7. Data: 2005-09-05 10:55:40

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:
(...)

> Dobrze, z.e nasze o tym nie wiedza;..

Moje tez nie wiedza;. Rosna w kwas'nym piasku i nie narzekaja;.
A jedna jest wyse;piona od Marty, z tej zasadowej ziemi :))
Po zimie obcinam zmarznie;te ga?a;zki i tyle. Bardzo wdzie;czne
ros'linki.

http://krycha.kofeina.net choc' nie be;dzie to pewnie mys'l z?ota:
Najpie;kniejsza; muzyka; przed snem
jest mruczenie szcze;s'liwego kota. (F.Klimek)

8. Data: 2005-09-05 19:38:36

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

No podsypuję dolomitem rokrocznie...

Marta

9. Data: 2005-09-11 08:56:02

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

przypuszczam że nie mają zbyt wielkich wymagań.....w Niemczech rosły nawet przy
torach kolejowych....na dziko....http://www.fotogalerie.pl/fotki/25/33/72/s/
1126428422769 moja ma półtora metra i pięknie kwitnie..

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

10. Data: 2005-09-11 09:05:02

Od: jozefgr <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba zły adres....może ten...http://www.fotogalerie.pl/fotki/25/33/72/s/112
6428422769

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

sadzenie drzew w granicy
Torf odkwaszony
Proszę pomóc mi uratować iglaka