Re: Bułka cesarska zwana kajzerką :-)

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Bułka cesarska zwana kajzerką :-)
From: XL <i...@g...pl>
Date: 06 Dec 2017 23:42:30 GMT

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Sam (Baczność ) Cesarz Franciszek Józef (spocznij) do porannej kawy
> jadał 1 (jedną) bułeczkę...
> a tutaj bułeczka którą u Meinla widziałem jako Kaiser Rose
> https://www.youtube.com/watch?v=tU9I1nYS60E
> pozdrawiam
> Stefan

Podobne, ale jednak nie to :-)
A ponieważ mi bardzo bułkowo, to i buszuję bułeczkowo po YT - i właśnie
zachwycam się tym:
https://youtu.be/3FewXciRDMQ
Cudności!
Do zrobienia.

Oraz - hurra! - chyba przy okazji znalazłam przepis na to prawdziwe ciasto
chałkowe, na chałkę z mego dzieciństwa: włókniste i elastyczne. Dzisiejsze
,,chałki" to zwykłe wielkie drożdżówy, jedynie plecionym kształtem
przypominające moją ulubioną, w niebycie ,,znikniętą" chałkę, w środku
jednolite, nic a nic nie mające z tamtej elastycznej i włóknistej
wielokierunkowej wyraźnej ciągnionej struktury, uzyskiwanej przy zaplataniu
warkocza, która przy odrywaniu fragmentów upieczonej już chałki ujawniała
puszyste i lekkie smugi ciasta podążające w ślad za odrywanym kawałkiem...
https://m.youtube.com/watch?t=11s&v=1PRrKZb4lOI

--
XL ,,Demokracja bez wartości zamienia się w jawny lub zakamuflowany
totalitaryzm". Jan Paweł II