Buraczki do słoika

11. Data: 2018-08-21 11:01:36

Temat: Re: Buraczki do słoika
Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Tuesday, August 21, 2018 at 10:31:44 AM UTC+2, Jarosław Sokołowski wrote:
> d...@g...com piszą:

> Brak przednówka jednak nieco zniechęca do takich działań.
> Kiedyś było tak, że w pewnym okresie istniały tylko
> zakopcowane marchewy czy inne korzonki (a w tym buraki).
> Oraz to, co się udało wsadzić wcześniej w słoik i przetworzyć.
>
> --
> Jarek

Z burakami jak z winem.Wyprodukujesz, poczekasz i zawsze niepowtarzalne w smaku.
Nieznane zachęca.)

12. Data: 2018-08-22 15:51:55

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A po co?
Buraki są dostępne do marca włącznie, potem też, ale mniej smaczne.
Możesz raz na jakiś czas zrobić takie , na jakie masz w tym dniu hrapkę.
I nie ryzykujesz, że ci się zepsują.
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

13. Data: 2018-08-22 20:30:21

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mój świat nie jest do końca racjonalny.
Twój zresztą też.pozdrawiam

14. Data: 2018-08-22 21:51:02

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.08.2018 o 15:51, Stokrotka pisze:
> A po co?

Wiem, wiem, za dużo roboty.

Ewa

15. Data: 2018-08-22 22:06:26

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Można zacząć od prostego eksperymentu. Upitrasić wszystko wedle
> wcześniejszych wskazówek, a po trzech dniach odgrzać. Przypuszczam,
> że świeżość już będzie nie ta.

Tylko dlaczego mam odgrzewać? Te moje buraczki mają być spożywane na zimno.

Ewa

16. Data: 2018-08-22 22:14:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Tylko dlaczego mam odgrzewać? Te moje buraczki mają być spożywane na zimno.

Aaa..., w takim razie nie zrozumiałem! Jeśli tak, to warto podjąć próbę
zawekowania. Ale również próbę przechowania w krótszym terminie, po którym
nastąpo konsumpcja testowa.

Jarek

--
Już nigdy, nigdy nie będzie takich wędlin, takiej coca-coli, takiej
musztardy i takiego mleka. Nigdy nie będzie takiego lata.

17. Data: 2018-08-22 22:17:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]

zawekowania. Ale również próbę przechowania w krótszym terminie, po którym
nastąpi konsumpcja testowa.

Jarek

18. Data: 2018-08-23 14:10:11

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Tylko dlaczego mam odgrzewać? Te moje buraczki mają być spożywane na zimno.

Zaczynam produkcję ajvaru. W zeszłym roku wyszło dobrze.
Ajvar spożywany na zimno buraczków na zimno jednak nie przebije...))

19. Data: 2018-09-10 19:59:58

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jarosław Sokołowski j...@l...waw.pl ...

> Te puste były coś
> o 10 groszy droższe od napełnionych (jedno i drugie w cenie 1-2 zł).
> Cena może nieco studzić zapał domowego przetwórstwa, ale rozumiem,
> hobby.

Nie wiem jak to jest ale pamietam buraczki w słoiku z dziecinstwa.
Pyszne, o aksamitnej wrecz konsystencji.
Jakis czas temu zateskniłem i kupiłem.
Najpierw jednego producenta, potem drugiego i klops - wszystkie maja
bardzo wyczuwalne włowkna, tak jakby buraki byly za twarde.
Pomyslałem ze trzeba kupic jakies lepsze, z dziecinstwa pamietam krakusa
wiec w koncu gdzies tam znalazłem i... klops... to sama nieprzyjemna
konsystencja...
Wiec moze domowe byłyby lepsze...?

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

20. Data: 2018-09-10 20:40:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
> Pomyslałem ze trzeba kupic jakies lepsze, z dziecinstwa pamietam krakusa
> wiec w koncu gdzies tam znalazłem i... klops... to sama nieprzyjemna

BO MŁODE. Dlatego warto jecprzetwarzać, kiedy są w pelni wegetacji. A nie
zimą.
Te kupne ,,tarte" są z tych przechowalnianych i/lub pozaklasowych (czyli np.
z takich, które wypuściły pędy kwiatowe - co zdarza się czasem przy pewnych
warunkach pogodowych, bo normalnie nie powinno, gdyż burak to roślina
dwuletnia, czyli kwitnąca w drugim roku od wysiewu; gdy tylko burak wypuści
pęd kwiatowy, staje się niemożliwie włóknisty).

--
XL

Gruziński sos tkemali!
Cytrynowe przetwarzanie.