Re: Bylo: W jaki sposób firmy farmaceutyczne.

1. Data: 2000-07-12 21:28:50

Temat: Re: Bylo: W jaki sposób firmy farmaceutyczne.
Od: Marek Gladysz <m...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

>Organa jak widac nie funkcjonuja w tym wypadku prawidlowo :)
>Mechanizm bardzo dokladnie wytlumaczony ponizej...

A czy w Polsce jakiekolwiek organa funkcjonuja prwaidlowo?

>Masz racje... choruje sie nie tylko w Polsce ale np. w Kuwejcie

Zapominacie ze tam gdzie sa duze pieniadze jest zazwyczaj szara strefa

>Nikt nikogo nie zmuszal - pacjent prawdopodobnie o niczynm nie
>wiedzial..
>ale recepty na jego nazwisko wedrowaly do zaprzyjaznionego wlasciciela
>apteki ktory realizowal je u siebie.
>Zakupiony przez niego (tak jak na recepte np za 5 zlotych) lek
>wywedrowywal w jego (wlasciciela) teczce dalej...

Po prostu kolejna spolka lekarsko-aptekarska :((

>W praktyce kazda apteka moze chyba kupic taki lek...
>inna sprawa ze oprocz wyspecjalizowanych aptek nikt nie ma
>tego ot tak na stanie... ale to nie byly wyspecjalizowane apteki....
>Leki przyjezdzaly, zostaly zafakturowane a potem.... zabrane przez
>wlasciciela...

Dlaczego nie napiszesz o tym do Kasy Chorych albo jakiegos nadzoru
farmaceutycznego?

> [...]
>ubezpieczen
>- To co opisuje to nie jednostkowe zdarzenie tylko PROCEDER ktory
>kwitl przez
>ok. 3 lata - z udzialem kilku krakowskich lekarzy - dawalo to
>mozliwosc nawet 'stalych dostaw' - w przypadku leku za kilka tysiecy
>zlotych 10 opakowan to juz duza dostawa. A tak bylo.
>- Leki najprawdopodobniej wedrowaly bezposrednio do kliniki gdzie tez
>pracowal jakis polak. W ten sposob unikalo sie ewentualnego
>sprawdzania dostawcy.
>Paczka przychodzila z Europy i malo kto sie martwil skad tak naprawde

Moze troche to dziwne ale czasami rzeczywiscie tak jest...
Ja tez kiedys dostalem paczke DHL-em za kilka tysiecy $ i dopiero
po jakims czasie zaczalem sie zastanawiac nad zrodlem...
Bo w sumie wysylanie lekarstw przez UPS albo DHL nie jest chyba zbyt
legalne

> [...]
>panstwa refundacje czyli w tym przypadku 2295.
>Acha no i jeszcze ma lek wart owe 2300 :)
>6. No ale po co mu taki Zoladex? Lek zostaje sprzedany dalej po cenie
>hurtowej...co dalej to juz sie mozna domyslac - zostanie wykorzystany
>zgodnie z przeznaczeniem.
>Sumujac rachunki wychodzi na to ze do podzialu jest ok 4600 zlotych -
>polowa zrefundowana a polowa ze sprzedazy...Upraszczajac 1000$
>Podobne cwiczenia rachunkowe kazdy z grupowiczow moze przeprowadzic
>sam dla np. Neupogenu - kiedy bylam w Polsce kosztowal ok. 3900 PLN

Ta "spoldzielnia" musi jeszcze zaplacic chyba tej hurtowni z ktorej to
wzieli nie?
Co i tak nie zmienia faktu ze to co dostana za lek na czrnym rynku maja
do podzialu :))

>Bo brak wlasciwej kontroli - w praktyce jest to niemozliwe na tym
>etapie rozwoju sluzby zdrowia.
>Nalezaloby sprawdzic kilkadziesiat milionow recept z ostatnich lat w
>kilkuset aptekach by znalezc recepty wypisane przez okreslonego
>lekarza na danego pacjenta... zeby znalezc duplikaty.
>W ostatecznosci mozna potem przesluchac pacjenta Kowalskiego...
>Mozna tez sprawdzic w druga strone - ale tego sie jakos tym wszystkim
>specjalistom z Kas Chorych nie chce zrobic:
>a) Zweryfikowac dane pochodzace z hurtowni (np. Ziola Polskie Pharma)
- gdzie i jakie leki onkologiczne zostaly dostarczone...

TO NAPISZ DO NIEGO DO CHOLERY!
Czy ten mechanizm funkcjonuje nadal???

Marek
--
Sa rzeczy w Necie i Usenecie
o ktorych nie snilo sie nawet filozofom...

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.