CLARITINE - przeciwalergiczny ?

1. Data: 2001-07-20 09:50:03

Temat: CLARITINE - przeciwalergiczny ?
Od: "Smar" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy Claritine jes lekiem przeciwalergicznym ( zgubiłem ulotkę ). Jeżeli tak
to jak się ma do Zyrtec-u.

--
Pozdrowienia
Piotr 'Smar'

2. Data: 2001-07-20 10:17:56

Temat: Re: CLARITINE - przeciwalergiczny ?
Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Smar" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> Czy Claritine jes lekiem przeciwalergicznym ( zgubiłem ulotkę ). Jeżeli
tak
> to jak się ma do Zyrtec-u.

Obydwa sa na to samo (leki przeciwalergiczne likwidujące objawy) ale bazują
na innych związkach chemicznych.
1 x dziennie, zalecane przed snem, działania 24 godzinne. Musisz sprawdzić
na sobie który działa skuteczniej. Dla mnie Craitine jest słabiutki.
Pozdr.
Sark

3. Data: 2001-07-20 10:18:19

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jest lekiem przeciw alergicznym
Tak sie ma ze Claritine zwalcza nie tylko objawy ale takrze sam chorobe .
Natomiast Zyrtec zwalcza tylko objawawy
Na kazdego te lekarstwa dzialaja inaczej

4. Data: 2001-07-20 10:47:13

Od: "Taunus" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Krysiak" <P...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> Tak jest lekiem przeciw alergicznym
> Tak sie ma ze Claritine zwalcza nie tylko objawy ale takrze sam chorobe .
> Natomiast Zyrtec zwalcza tylko objawawy
> Na kazdego te lekarstwa dzialaja inaczej

A Clarinase ? tez zwalcza chorobe ? czym sie rozni od Claritine ?

Pozdrawiam

MT

5. Data: 2001-07-20 15:22:33

Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem nie znam Clarinase

6. Data: 2001-07-20 18:12:19

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Krysiak" <P...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> Tak sie ma ze Claritine zwalcza nie tylko objawy ale takrze sam chorobe .
> Natomiast Zyrtec zwalcza tylko objawawy

Skąd tymasz takie informacjie, jeden i drugi leczy objawowo.

**********
ClaritineTM
**********
tabl.: (0,01 g) 10 szt.
syrop: (0,001 g/1 ml) flakon 120 ml

Skład
1 tabl. zawiera 0,01 g; 1 ml syropu zawiera 0,001 g loratadyny.

Działanie
Trójpierścieniowy lek przeciwhistaminowy nowej generacji, blokujący
wybiórczo obwodowe receptory H1. Charakteryzuje się silnym działaniem, które
pojawia się już po 10-30 min i utrzymuje do 24 h. Bardzo dobrze i
niezależnie od obecności pokarmu wchłania się z przewodu pokarmowego.
Wiązanie z białkami osocza wynosi 96-99%. T0,5 we krwi wynosi 24 h. Jest
metabolizowany w wątrobie. Wydala się zarówno z moczem (głównie w postaci
aktywnych metabolitów), jak i z kałem. Nie wywiera działania uspokajającego
i nie powoduje senności, nie działa przeciwcholinergicznie. Nie upośledza
sprawności psychomotorycznej. Łagodzi objawy nieżytu nosa, zmniejszając
wydzielinę z nosa i uczucie jego zatkania, oraz świąd i pieczenie oczu.

Wskazania
Sezonowy i całoroczny alergiczny nieżyt nosa, przewlekła pokrzywka i inne
dermatozy przebiegające ze świądem.

Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na lek, ciąża, laktacja, dzieci do 2 r.ż.

Działania niepożądane
Rzadko uczucie zmęczenia, nudności, ból głowy.

Interakcje
W przeciwieństwie do innych leków przeciwhistaminowych nie wykazuje
interakcji z barbituranami, benzodiazepinami, alkoholem.

Dawkowanie
Dorośli i dzieci powyżej 12 r.ż. 1 tabl. (10 mg) lub 2 łyżeczki do herbaty
syropu raz dziennie.

Dzieci 2-12 r.ż.:
dzieci o m.c. powyżej 30 kg - 1 tabl. (10 mg) lub 2 łyżeczki do herbaty
syropu raz dziennie;

dzieci o m.c. poniżej lub 30 kg - 1/2 tabl. (5 mg) lub 1 łyżeczka do herbaty
syropu raz dziennie.

Uwaga. Lek należy odstawić na około 2 dni przed wykonaniem testów skórnych

*********
ZYRTEC (Cetirizine dihydrochloride) UCB i POLFA-KRAKÓW
*********/*

Postać: krople 0,2/20 ml; tabletki powlekane 0,01 g
Skład: 1 ml roztworu (20 kropli) lub 1 tabletka zawiera 0,01 g
cetyryzyny w postaci dichlorowodorku.
Działanie: Lek przeciwhistaminowy nowej generacji, wybiórczy antagonista
receptorów histaminowych H1. Nie wykazuje powinowactwa do receptora
cholinergicznego i serotoninergicznego. Wywiera silne i długotrwałe
działanie. Hamuje wczesną fazę reakcji alergicznej oraz zmniejsza migrację
komórek kwasochłonnych i uwalnianie mediatorów związanych z późną fazą
odpowiedzi alergicznej. U chorych z astmą oskrzelową zmniejsza nadmierną
reaktywność oskrzeli na histaminę. Dobrze się wchłania z przewodu
pokarmowego (w 70%). Wiąże się w znacznym stopniu z białkami osocza. Nie
przenika przez barierę krew-mózg, a więc nie wywiera działania nasennego.
Wydala się głównie z moczem.
Wskazania: Katar sienny, alergiczne zapalenie spojówek, pokrzywka,
świąd, przewlekły nieżyt nosa, obrzęk Quinckego, dermografizm.
Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na cetyryzynę, pierwszy trymestr ciąży,
laktacja, dzieci do 2. roku życia, ciężka niewydolność nerek.
Zachować ostrożność stosując łącznie z lekami działającymi depresyjnie
na OUN. Podczas leczenia nie powinno się pić alkoholu.
Objawy niepożądane: Niekiedy senność, zmęczenie, ból i zawroty głowy.
Interakcje: Z lekami uspokajającymi i z dużą ilością alkoholu (stężenie
we krwi powyżej 0,8 promila) może się nasilać działanie depresyjne na OUN.
Dawkowanie (Doustne): Dorośli - 0,01 g na 24 godziny w jednej dawce
podczas kolacji (osoby szczególnie wrażliwe - 0,01 g na 24 godziny w dwóch
dawkach co 12 godzin). Dzieci od 7. roku życia o masie ciała poniżej 30 kg -
0,005 g na dobę w 1-2 dawkach; dzieci powyżej 30 kg - 0,01 g na dobę w 1-2
dawkach; dzieci od 2. do 6. roku życia - 5 mg na dobę w 1-2 dawkach.
Uwaga: Lek należy odstawić na kilka dni przed wykonaniem testów
skórnych.

7. Data: 2001-07-20 18:48:35

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To postac do stosowania miejscowego. Zyrtec rulez!!!, ale Clarinase mozesz
wyprobowac, nie jest zly. A na ostre objawy Cirrus - zyrtec z dodatkiem
pseudoefedryny (jak chcesz sie posmiac to rozbierz kapsulke).

Grzes (nie jestem powiazany z firma - obserwacje wlasne)

8. Data: 2001-07-20 19:11:55

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Taunus" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> A Clarinase ? tez zwalcza chorobe ? czym sie rozni od Claritine ?

Leczą OBJAWY a poza tym poczytaj to co poniżej

Clarinase
producent: Schering-Plough
preparat złożony: ( Loratadine, Pseudoephedrine sulphate )
tabletki o przedłużonym uwalnianiu: 10 szt.

Skład
1 tabl. o przedłużonym uwalnianiu zawiera 5 mg loratadyny i 120 mg siarczanu
pseudoefedryny.

Działanie
Preparat o przedłużonym działaniu przeciwalergicznym. Loratadyna jest lekiem
przeciwhistaminowym, blokującym wybiórczo obwodowe receptory H1.
Charakteryzuje się długim czasem działania, wynoszącym - po podaniu dawki 5
mg - około 12 h. Łagodzi objawy alergicznego nieżytu nosa i zapalenia
spojówek.
Pseudoefedryna jest krótko działającą (4-6 h) aminą sympatykomimetyczną,
powodującą skurcz naczyń krwionośnych, co prowadzi do ustąpienia obrzęku
błon śluzowych. Specjalna budowa tabletki (połowa dawki pseudoefedryny
znajduje się w rdzeniu tabletki, a połowa - wraz z loratadyną - w jej
otoczce) opóźnia uwalnianie pseudoefedryny i umożliwia jednakowo długie w
czasie (około 12 h) działanie obu składników.

Wskazania
Krótkotrwałe, objawowe leczenie alergicznego nieżytu nosa oraz nieżytu nosa
wywołanego przeziębieniem, a także alergicznego zapalenia spojówek.

Przeciwwskazania
Nadwrażliwość na loratadynę lub pseudoefedrynę, okres laktacji, dzieci do
ukończenia 12 r.ż., jaskra z wąskim kątem przesączania, ciężkie nadciśnienie
tętnicze lub zaawansowana choroba wieńcowa, nadczynność tarczycy, choroby
gruczołu krokowego przebiegające z retencją moczu, ciężka niewydolność
wątroby. Nie podawać w przebiegu leczenia inhibitorami MAO oraz w ciągu 14
dni po jego zakończeniu. W ciąży stosować tylko wówczas, gdy korzyści
płynące z zastosowania przewyższają potencjalne ryzyko dla płodu. Ostrożnie
stosować u pacjentów w podeszłym wieku, w cukrzycy, zaburzeniach rytmu
serca, nadciśnieniu tętniczym, po przebytym zawale serca, w chorobach
wątroby, gruczołu krokowego i pęcherza moczowego oraz chorobach nerek o
ciężkim przebiegu, a także u pacjentów z wywiadem wskazującym na
występowanie skurczów oskrzeli.

Działania niepożądane
Najczęściej występują zaburzenia snu (głównie bezsenność, niekiedy senność),
suchość w ustach, ból głowy. Rzadko zawroty głowy, nerwowość (u dzieci
drażliwość i agresywność jako skutek działania pseudoefedryny), retencja
moczu, zmęczenie lub nadmierne uspokojenie, przyspieszenie akcji serca i
zaburzenia jego rytmu, wzrost ciśnienia krwi, brak łaknienia, nudności,
objawy nieżytu żołądka, reakcje nadwrażliwości. Niekiedy - zwłaszcza u osób
w podeszłym wieku - znaczny spadek ciśnienia krwi, drgawki, halucynacje.

Interakcje
Z inhibitorami MAO może wystąpić wzrost ciśnienia tętniczego, a nawet
przełom nadciśnieniowy. Preparat może osłabiać hipotensyjne działanie
metyldopy, mekamylaminy, rezerpiny, alkaloidów Veratrum, leków
b-adrenolitycznych. Interakcja między pseudoefedryną a glikozydami
naparstnicy może być przyczyną zwiększenia rozrusznika ektopowego. Leki
zobojętniające HCl przyspieszają wchłanianie pseudoefedryny, natomiast
kaolin je zmniejsza.

Dawkowanie
Dorośli i dzieci od 13 r.ż. doustnie 1 tabl. co 12 h (najlepiej przed
posiłkiem) nie dłużej niż przez 5 dni. Uwaga. Tabletek nie należy rozgryzać.
W niewydolności nerek (klirens kreatyniny < 30 ml/min) podaje się 1 tabl.
dziennie. Lek należy odstawić na 4 dni przed wykonaniem testów alergicznych.

Pozdrawiam
Sark

9. Data: 2001-07-20 19:26:41

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy Claritine jes lekiem przeciwalergicznym ( zgubiłem ulotkę ). Jeżeli
tak
> to jak się ma do Zyrtec-u.

Claritine, lub Nalergine (jest to ten sam preparat, wytwarzany w tym samym
miejscu) jest lekiem przeciwalergicznym. Preparat ten przedewszystkim nie
wywołuje senności. Na świecie jest to antyalergik numer jeden.

10. Data: 2001-07-21 20:39:03

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Claritine, lub Nalergine (jest to ten sam preparat, wytwarzany w tym samym
> miejscu) jest lekiem przeciwalergicznym. Preparat ten przedewszystkim nie
> wywołuje senności.

To naprawdę zależy od osobistej reakcji konkretnego pacjenta. Musisz
sprawdzić co lepiej działa Zyrtec czy Claritnie (wg mni raczej słaby)

> Na świecie jest to antyalergik numer jeden.

????? na czym opierasz tą informację, wg mnie jednak Zyrtec

Pozdr.
Sark

Leczenie alergii metoda biorezonansu za i przeciw
Solarium czy sloneczko?
Ból łydek podczas chodzenia ?
sposob na pocenie?
Zyrtec