CO PO NARKOZIE ??

1. Data: 2004-06-28 16:57:42

Temat: CO PO NARKOZIE ??
Od: "Krzysiek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem dzisiaj po narkozie i ekstrakcji chirurgicznej zeba.Zna ktoś jakieś
przeciwskazania ?? Jak długo będą mi się goiły rany ?? Jakieś środki
przeciwbólowe ?? Czy zwykłe tabletki typu Ibupron,Apap wystarczą ?? Kiedy bedę
mógł zjeść normalny posiłek ?? Czego się wystrzegać ??

p.s.Ze względu na stres i działanie "śpiocha" zapomniałem o to wszystko zapytać
lekarza.Z góry dzięki za odpowiedzi.

2. Data: 2004-06-28 20:01:51

Temat: Re: CO PO NARKOZIE ??
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jakieś środki
> przeciwbólowe ?? Czy zwykłe tabletki typu Ibupron,Apap wystarczą ??

Jeżeli tylko przynszą Ci ulgę, to oczywiście wystarczą. :) Pamiętaj, że max.
dobowa dawka paracetamolu to 4g (osiem tabletek Apapu)

>Kiedy bedę
> mógł zjeść normalny posiłek ?? Czego się wystrzegać ??

Z całą pewością powinieneś przez jakiąś dobę, dwie, unikać gorących napojów,
zup itp.
Możesz sobie (ale bardzo delikatnie!!!) płukać miejsce ekstrakcji naparem z
szałwii - ma działanie ściągające i odkażające. Płukanie powinno wyglądać
tak, że nabierasz ziólka w usta i trzymasz to po chorej stronie. Absolutnie
żadnych energicznych ewolucji - wypłukanie skrzepu z zębodołu grozi
poważnymi konsekwenkcjami!

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-06-28 23:09:27

Od: "jodler" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli dentosept zapewne też by się kwalifikował :))

4. Data: 2004-06-29 00:05:16

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

28 Jun 2004 18:57:42 +0200, na pl.sci.medycyna, Krzysiek napisał(a):
> Jakieś środki
> przeciwbólowe ?? Czy zwykłe tabletki typu Ibupron,Apap wystarczą ?

Paracetamol (np. apap) jest najsłabszym lekiem przeciwbólowym, znaczną siłą
i wybiórczością działania (to dobrze) cechuje się ibuprofenum (np.
ibuprofen <polski>, ibuprom...).
Max dawka tego drugiego to 1.6g/24h

5. Data: 2004-06-29 21:13:54

Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Pawliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> 28 Jun 2004 18:57:42 +0200, na pl.sci.medycyna, Krzysiek napisał(a):

>(...) i wybiórczością działania (to dobrze) cechuje się ibuprofenum (...)

co oznacza ta jego wybiorczosc??

6. Data: 2004-06-30 08:23:05

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 29 Jun 2004 23:13:54 +0200, na pl.sci.medycyna, Grzegorz Iwanek
napisał(a):

> Użytkownik "Łukasz Pawliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> co oznacza ta jego wybiorczosc??

Wybiorczość określa stosunek hamowania COX2/COX1.
Leki 1 generacji wynosi grubo poniżej 1 (nawet 1/100), 2 generacji - np.
nimesulid około 1, a koksyby 200 i wyżej.
Czyli im wyższa generacja tym większe powinowactwo do COX2 (w grubsza
odpowiedzialnego za objawy bólowe, zapalenia itp.). COX1 ma ekspresję stałą
np. w żołądku i jego długotrwałe zablokowanie powoduje słabszą ochronę
żołądka przez HCl.
Dla ibuprofenu stosunek ten wynosi <2 - dlatego jest on najbezpieczniejszym
ze leków 1 generacji.

Pozdrawiam
Łukasz Pawliński (student)

ps. jeśli wciąż nie jest jasne to proszę pytać.

7. Data: 2004-06-30 10:59:34

Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> żołądka przez HCl.
> Dla ibuprofenu stosunek ten wynosi <2 - dlatego jest on

ibuprofen<2, czyli ile dokladnie (tzn.bardziej dokladnie niz napisales),
Fajnie, to podaj jak mozesz ten "stosunek" dla :
1. paracetamolu
2. kwasu acetylo-salicylowego

dzieki.

8. Data: 2004-06-30 15:34:52

Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ibuprofen<2, czyli ile dokladnie (tzn.bardziej dokladnie niz napisales),
> Fajnie, to podaj jak mozesz ten "stosunek" dla :
> [...]

Ibuprofen między 1 a 2.

1. Paracetamol - nie jest to lek przeciwzapalny (tylko przeciwbólowy i
przeciwgorączkowy), więc nie blokuje żadnego COX.
2. ASA - praktycznie działa tylko na COX1 - więc ułamek poniżej 1/100

Pozdrawiam
Łukasz (student)

Re: Lesbian Fetish Movie Clip
Skrzyp polny a opalanie
Za ciasna prezerwatywa?
kiedy miesiączka po odstawieniu tabletek
PYTANIE??????