Re: Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca

Data: 2006-12-22 14:05:55
Temat: Re: Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl>

Marek Li napisał:
> O tym co powoduje zapalenie wysp trzustkowych będących wstępem do
> rozwoju cukrzycy typu 1 było wiadomo lata temu. Odkryli jedynie fragment
> tego procesu. Nie jest tajemnicą, że skuteczne zahamowanie procesu
> mogłoby spowolnić, opóźnić lub może powstrzymać wystąpienie jawnej
> cukrzycy typu 1. Czyli dotyczy jedynie ok. 10% osób z cukrzycą.

Nie będąc żadną miarą diabetologiem widzę co najmniej takie poważne IMVHO
problemy:
- jaki jest przełożenie z modelu zwierzęcego na człowieka. Mysz jednak
trochę się różni od Franka Śruby, nawet jeśli oboje chorują na cukrzycę.
Nie wiem, niestety, jak adekwatne są modele cukrzycy typu I. Ale raczej z
tym w autoagresywnych chorobach jest średnio.
- cukrzyca insulinozależna rozwija się u człowieka - wbrew pozorom dość
długo. Czy tego typu leczenie będzie skuteczne gdy są już obecne objawy?
Słyszałem o próbach stosowania cyklosporyny, ale jakoś nie o tym, by
powodowała przełom. Tutaj może być podobnie. Może ktoś się wypowie?

--
Krzysiek, EBP
Polska scena polityczna dzieli się na socjalistów pobożnych i socjalistów