Re: Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca

Data: 2006-12-22 16:39:00
Temat: Re: Canada - Rewolucyjne odkrycie w walce z cukrzyca
Od: <j...@n...pl>

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
news:emgmu9$pms$1@news.onet.pl...
> Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze: nie ma cukrzycy pierwszego czy drugiego stopnia - jest
> cukrzyca tego lub tego typu (zresztą nie tylko tych dwu pierwszych).
> Po drugie: nie oznacza się typów cukrzycy cyframi rzymskimi już od prawie
> dekady - używa się w tym celu cyfr arabskich.
> Po trzecie: bzdurą jest pisanie o uleczalności cukrzycy - szczególnie gdy
> ma się na myśli blisko 90% przypadków, czyli cukrzycę typu 2.

> Ani on, ani nikt kto głosi podobne poglądy nie dostanie Nobla - w
> Komitecie Noblowskim zasiadają na szczęście oświeceni.
> [...]
Aha, diabetyk, który przeszedł na żywienie optymalne, przestał brac tabletki
czy przestał wstrzykiwać sobie insulinę, schudł, poprawił nadciśnienie na
prawidłowe, cukier ma ok. 6 mg/dll jest źle, wręcz fatalnie? Dziwne
rozumowanie, szczególnie lekarza. I ten diabetyk wie, że jak wróci do
swojego poprzedniego menu, wszystkie choroby wrócą, cukier skoczy na 10
mg/dll lub więcej...
Ja wiem, że żywienie optymalne nie wyleczy komórek beta trzustki, bo to są
zmiany nieodwracalne. Ale kiedy wreszcie niektórzy (niewtajemniczeni)
zrozumieją, że na zywieniu optymalnym pozostałe zdrowe komórki trzustki
wytwarzają prawidłową ilośc insuliny w stosunku do zjadanych 60 g
węglowodanów na dobę. I diabetyk wie, że zjedzenie nawt 100 g węglowodanów,
szczególnie w postaci fruktozy lub cukrów prostych naraża go do powroru do
zażywania tabletek lub wstrzykiwania insuliny. Jakiś diabetyk napisał kiedyś
do lek. Kwaśniewskiego list, że jego lekarz-diabetolog powiedział mu, że
powinien iść do psychiatry, bo przestał przychodzić do niego do poradni po
przejściu na zywienie optymalne... A ja, czytając to, zastanawiałem się...
kto tu jest chory...:))), ale już nie na cukrzycę...:)
Pozdrawiam Jurek M.