Cebulowe!

1. Data: 2004-10-07 22:03:23

Temat: Cebulowe!
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jesteście zadowoleni z kwitnienia j.w.
Acidanthera - z 10 cebul żadna nie zakwitła.
Eukomis-z 3 cebul nie zakwitł.
Ismena - z 10 cebul jeden kwiat
Mieczyki-z 20 cebul wszystkie kwitły.
Nie wiem czy źle przechowane cebule,wymoczone w antygrzybie,
czy lipiec im zaszkodził????

Pozdrawiam TeresaR

2. Data: 2004-10-07 22:07:16

Temat: Re: Cebulowe!
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Teresa" <t...@o...pl> wrote in message

> Czy jesteście zadowoleni z kwitnienia j.w.
> Acidanthera - z 10 cebul żadna nie zakwitła.

Z Acidanthery bylem zadowolny (pare lat temu). Postanowilem sprawdzic, czy
przezimuje w gruncie i sprawdzilem - od tamtej pory nie mam Acidanthery.
:|

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-10-07 22:59:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message

> Z Acidanthery bylem zadowolny (pare lat temu). Postanowilem sprawdzic, czy
> przezimuje w gruncie i sprawdzilem - od tamtej pory nie mam Acidanthery.

Ale masz wiedze na temat jej (nie) zimowania w gruncie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-10-07 23:21:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Ale masz wiedze na temat jej (nie) zimowania w gruncie.

Pisalem, ze bylem zadowolony z tej rosliny. Kryje sie za tym nie tylko
uroda jej kwiatow ale takze to, ze wiekszosc cebulek jakie byly w
opakowaniu, wyrosla.
To juz jest na temat :)

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-10-08 05:36:06

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wplyw na kwitnienie cebul sadzonych wiosna ma wiekszy wplyw sezon
ubiegloroczny i ich przechowywanie niz zle warunki w tym roku. U mnie:
acidantera -1 (dopiero maja paki), ismena - 15 bialych i 3 zolte,
eukomis - zaden

6. Data: 2004-10-08 07:26:45

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
| Czy jesteście zadowoleni z kwitnienia j.w.
| Acidanthera - z 10 cebul żadna nie zakwitła.

Mnie w drugim roku uprawy też tak _nie_ zakwitło. A w następnym roku po
posadzeniu do gruntu nic nie wzeszło. Zaniechałam uprawy.

| Eukomis-z 3 cebul nie zakwitł.

Faktycznie, też kłopoty. Wysadziłam chyba 5 cebul przez siebie
przechowywanych (już parę lat uprawy), zakwitła jedna, wzeszła druga. Reszty
nie widzę.

| Ismena - z 10 cebul jeden kwiat

Ismena uprawiam w domu.

| Mieczyki-z 20 cebul wszystkie kwitły.

Niezawodne są:-)))))

Dodam do spisu krokosmię. Cebule rozmnażają się w przyroście geometrycznym,
ale z tych dużych kwitła co druga mniej więcej. Natomiast ze świeżo
kupionych 10 cebul zakwitła jedna.

Niezawodny jest szczawik Deppego i trójkątny, przynajmniej u mnie.
I mam doskonałe przyrosty palczychy, ale rośliną o ozdobnych kwiatach nazwać
tego nie można.
Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2004-10-08 12:12:51

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Czy jesteście zadowoleni z kwitnienia j.w.

:-))) Ja bylam baaardzo niezadowolona z liatr, bo na 15 cebul nie wzeszla
ani jedna.
Podczas wczorajszego sprzatania spizarni okazalo sie jednak, ze wszystkie
cebulki leza w pudeleczku.
Miejsce co prawda wybralam pod liatry, ale zapomnialam ich wkopac.
Magda

8. Data: 2004-10-08 12:41:03

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> [...]
> cebulki leza w pudeleczku.
> Miejsce co prawda wybralam pod liatry, ale zapomnialam ich wkopac.

:))))))
A myślałam, że to ja jestem roztrzepana :). Moim najlepszym numerem było
wyjście w 2 różnych butach. Oba były czarne, stały obok siebie, a ja się
akurat zamyśliłam. Zorientowałam sie dopiero na ulicy jak przechodzące
nastolatki zaczęły chichotać.

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2004-10-08 13:29:01

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Beata Mateuszczyk" <b...@g...pl> wrote in message

> [...] Zorientowałam sie dopiero na ulicy jak przechodzące
> nastolatki zaczęły chichotać.

Skad wiesz, ze zauwazyly w ogole roznice? Moze ich smiech nie mial nic
wspolnego z Toba?

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2004-10-08 16:41:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

| Będe musiała spróbować

To dodam, że hydroponicznie i np. w tym sezonie kwitła trzykrotnie. W
gruncie była to totalna porażka.

| nazwać
|
| Szczawik nawet zimę przetrzymuje na dworze

Niestety!

| Mam jeszcze Nerine , uprawiam ją w donicy bo teraz dopiero wypuszcza pąki
| kwiatowe, jak rosły w gruncie wykopywałam kwitnące.

To podobnie, jak niektóre odmiany krokosmii, które wlaśnie zaczęły kwitnąć
(część wykopana dwa tygodnie temu, część kwitnie, ale wykopię, część
zostanie w gruncie).

Pozdrawiam, Basia.

siew grzybów
siew widlakow