Chałwa

1. Data: 2003-09-19 21:25:56

Temat: Chałwa
Od: BaJarKa <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś zna przepis na domowy wyrób chałwy?
--
pozdrawiam, Bjk.

1. Data: 2003-09-19 21:35:58

Temat: Re: Chałwa
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 2003-09-19 at 23:25, BaJarKa wrote:
> Czy ktoś zna przepis na domowy wyrób chałwy?

Nie, a szkoda, bo chalwe bardzo lubie... Z cala pewnoscia robi sie ja z
sezamu i tu sie moje wiadomosci koncza...

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-09-20 13:17:28

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

BaJarKa <b...@g...pl> wrote:

> Czy ktoś zna przepis na domowy wyrób cha"wy?

Robi sie ja z mielonych nasion roslin oleistych, najlepiej sezamu,
mieszanych na goraco z cukrem. Jakosc zalezy od jakosci ziarna
sezamowego i sposobu mieszania -- konsystencja chalwy zalezy od
uzyskania w trakcie mieszania wlokien goracego cukru podobnie jak w
wacie cukrowej. W sumie szanse na uzyskanie w domu produktu o jakosci
zblizonej do komercyjnego raczej niewielkie.

Wladyslaw

1. Data: 2003-09-20 15:16:42

Od: BaJarKa <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> [...]
> wacie cukrowej. W sumie szanse na uzyskanie w domu produktu o jakosci
> zblizonej do komercyjnego raczej niewielkie.

Sądziłam, że domowa wyjdzie mi lepsza od tej w polskich sklepach.
Uwielbiam chałwę, ale tę z_orient_owaną. Domowe krówki wychodzą mi bez
porównania lepsze od kupowanych, miałam nadzieję, że uda się i z
chałwą... Dziękuję :)
A propos, moze ktoś wie, gdzie w Krakowie można kupić turecką, grecką
czy egipską chłwę?
--
pozdrawiam, Bjk.

1. Data: 2003-09-20 17:20:38

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BaJarKa" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> A propos, moze ktoś wie, gdzie w Krakowie można kupić turecką,
grecką
> czy egipską chłwę?

Co prawda nie w Krakowie, ale w Gdańsku można kupić w Carrefure
turecką chałwę firmy Koska.(w blokach i taką "watę"). Myślę, że w
Krakowie Carrefure tez jest i mają podobny asortyment.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-21 06:50:58

Od: "Bernadeta Hołda \(Usuń z adresu co niepotrzebne\)" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:bkhr5i$4ne$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): BaJarKa z adresu <b...@g...pl> napisał(a):

> Sądziłam, że domowa wyjdzie mi lepsza od tej w polskich sklepach.
> Uwielbiam chałwę, ale tę z_orient_owaną. Domowe krówki wychodzą mi bez
> porównania lepsze od kupowanych, >

A mogę prosić o przepis na te krówki
Benia

1. Data: 2003-09-21 07:38:28

Temat: Re: Chałwa, czyli krówki ;)
Od: BaJarKa <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bernadeta Hołda (Usuń z adresu co niepotrzebne) napisała:

> A mogę prosić o przepis na te krówki

Mam pewien kłopot, bo zawsze je robię "na wyczucie", bez dokładnego
ważenia i mierzenia, ale spróbuję:
- 0,4 - 0,5 kg cukru
- 3/4 l słodkiej smietanki (kremówki, 30 %)
- laska wanilii ( nie daje cukru wanilinowanego, czy jak mu tam, a
wanilię. Laska przekrojona wzdłuż oczywiście)

Dalej bardzo prosto: wlewasz śmietankę do rondelka, większego, niż zajmą
produkty, bo się podnosi, wsypujesz cukier, wkładasz wanilię, bierzesz
łyżkę, ciekawą ksiażkę - siadasz przy kuchence, gotujesz to dłuuugo,
mieszając co chwilkę i czytając sobie. Powinno zrobić się ciągnące,
koloru ugru ;), o konsystencji gęstej lawy :) Spuszczasz kropelkę na
talerzyk, jesli szybko zastyga w elastyczną masę, jest gotowe. Wtedy
wylewasz na metalową tacę, można ją posmarować leciutko oliwą, ale
niekoniecznie i na drugi dzień kroisz pyszne krówki.
smacznego :)
--
Bjk.

1. Data: 2003-09-27 17:21:33

Od: "mamadodo" <m...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos, moze ktoś wie, gdzie w Krakowie można kupić turecką, grecką
> czy egipską chłwę?
> --
> pozdrawiam, Bjk.

W Plazie w InterMarche (chyba takl się to pisze) widziałam duży wybór chałwy
pzdr.
dodo

1. Data: 2003-09-28 09:36:50

Od: BaJarKa <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mamadodo napisał:
> W Plazie w InterMarche (chyba takl się to pisze) widziałam duży wybór chałwy
> pzdr.
> dodo

Dzięki, Ty jesteś może Dodo z Sapka? ;)
--