Chce poznać Żydów,bo grozi mi impotencja intelektualna

1. Data: 2009-02-26 21:20:55

Temat: Chce poznać Żydów,bo grozi mi impotencja intelektualna
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

-Żydzi tak swoistą i wybitną mieli rolę w rozwoju polskim owych lat,że
przemilczeć ich nie można.Mnie od wczesnej młodości do nich
ciągneło,lubiłem ich żywość intelektualną,niepokój duchowy,ich
krytycyzm i racjonalizm,a zarazem nie jednokrotnie dostarczali mi
wspaniałych uciech,gdyż byli zasobni w słabości i śmiesznostki.
Kiedy wstąpiłem na wydział prawny uniwersytetu warszawskiego-było to w
roku pańskim 1923-ruch nacjonalistyczny i antysemicki wśród młodzieży
był daleki od smutnych rekordów,osiągniętych na krótko przed wojną.Od
razu związałem bliższe stosunki z kilkoma kolegami semickiego
pochodzenia,z którymi przygotowywałem się do egzaminów.Był to pierwszy
mój intelektualny kontakt z Żydami.Uderzyło mnie,przede wszystkim,jak
bardzo ci koledzy różnili się od Aryjczyków pod względem informacji o
świecie i o ludziach.Moje rozmowy z Aryjczykami były spokojne i na
ogół niczego się od nich nie dowiadywałem,czego bym sam już nie
wiedział-tak bardzo dysponowaliśmy tymi samymi źródłami informacji w
postaci gazet,książek,komentarzy rodzinnych etc.A od Żydów
dowiadywałem się,na przykład,o możliwości kryzysu w Stanach,o
perspektywie trockizmu,o poecie Przybosiu-rzeczach nieraz zupełnie
egzotycznych,jakby ci Żydzi mieli osobną,własną prasę.Robiłem
sceptyczną minę i udawałem,że niewiele mnie to obchodzi,ale naprawdę
nadstawiałem ucha wyczuwając że te sprawy wcale nie błache.-

2. Data: 2009-02-26 21:28:40

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):
Bardzo ciekawe,wiedzieli że będzie kryzys w Stanach,to pewnie teraz
też wiedzieli.

3. Data: 2009-02-26 21:46:44

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał:

> Bardzo ciekawe,wiedzieli że będzie kryzys w Stanach,to
> pewnie teraz też wiedzieli.

Teraz to go zrobili ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2009-02-26 22:33:41

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):
Wątpie,ale niesamowite przy odmiennościach jest to,że widzą rzeczy w
których jesteśmy,ale my tych zjawisk nie widzimy.

5. Data: 2009-02-26 23:25:18

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):
Przypomniał mi się obraz Salwadora Dali[kiepski surrealista,ale dobry
malarz].Jest namalowane morze i z boku stoi dziecko,które chwyciło
kawałek morza i podniosło do góry, z ciekawością zagląda co się pod
nim kryje,więc jednak można podnieść morze.

6. Data: 2009-02-27 04:21:48

Od: Panslavista <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lut, 22:20, glob <r...@g...com> wrote:

No i widzisz głąbie - impetencje, nie tylko intelektualną juz masz. Na
cholerę i jeszcze ich impotencje i zboczenia?

7. Data: 2009-02-27 10:31:47

Od: Ewa J <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

glob wrote:
> glob napisał(a):
> Przypomniał mi się obraz Salwadora Dali[kiepski surrealista,ale dobry
> malarz]........
Jak juz dodajesz tak ciekawa informacje (ktora nie wnosi nic do
sprawy) to wypadalo by powolac sie na zrodlo np. "moim zdaniem"

8. Data: 2009-02-27 11:20:40

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Naprawde nic nie wnosi?

9. Data: 2009-02-27 13:52:56

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):
Ależ panslawisto nadal nie rozumiesz,odmienności są potrzebne po to
żebyśmy zobaczyli to czego nie widzimy,gdyż zatraciliśmy widzenie
mechanizmu z powodu tkwienia w nim,więc konfrontacja naszej
świadomości z obcą świadomością,pozwala na rozwój.

10. Data: 2009-02-27 15:02:00

Od: adamoxx1 <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

glob pisze:
> [...]
> mechanizmu z powodu tkwienia w nim,więc konfrontacja naszej
> świadomości z obcą świadomością,pozwala na rozwój.

Ale Ty czasem fajnie potrafisz fajnie coś ująć.

--

Re: A mówiłem,że dyktatura.
egzekwowanie oglądasów
Samson o sobie, dzis (czwartek) o 19.50 w TVN
Jak dbać o higienę na wsi
TVP1- teraz