następny post »
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
Subject: Re: Chinski hokus pokus przy gotowaniu pierogow
Date: Tue, 08 Jan 2019 03:35:32 GMT

On 2019-01-07, Pszemol <P...@P...com> wrote:
> Czy ktoś się orientuje może jaki jest główny cel dolewania
> szklanki zimnej wody przy gotowaniu pierogów czy makaronu?
>
> https://www.reluctantgourmet.com/how-to-cook-chinese
-dumplings/

> "Bring the water back to a boil and as soon as the dumplings start to float
> to the top, add 1/2 cup of cold water. The reason for this has to do with
> the filling inside. Most likely inside is still raw so you add the cold
> water to slow down the cooking process of the dough so it doesn't break
> apart while allowing the filler to finish cooking."
>
> Z brzmienia tego co autor tu napisał autor sam nie jest pewny na 100%.

Widzę, że się ostro przygotowujesz przed wyprawą.

Tak jak rozumiem co zacytowaeś, jak nie obnizysz temperatury to
najpewniej rozgotujesz osłonke zanim ugotujesz wkład. A osłonki
chińskich "dumplingsach" potrafią być bardzo cienkie, więc pewnie jest
optymalny czas, temperatura (profil) tego gotowania. Porównaj - niektóre
rzczy się podsmaża przed dalszym gotowaniem, tu dajesz kopa aby się
wstępnie zcieło, a dalej już w łagodniejszych warunkach dogotowujesz
środek.

A tak z innej beczki, nie żebym był jakimś ekspertem od chińskich
dumplingsów ale wszystkie co jadłem były zawsze robione na parze co
zdaje się ogranicza ww. problem:

http://cookdiary.net/wp-content/uploads/images/Steam
ed-Dumplings_1144.jpg

--