From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Chinski hokus pokus przy gotowaniu pierogow
Date: Tue, 8 Jan 2019 14:03:16 +0100

Am 08.01.2019 um 13:45 schrieb Stokrotka:

> Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...zoho.com> napisał w
> wiadomości news:8UUYD.14474$3F1.5017@fx17.ams1...

-dumplings/

ed-Dumplings_1144.jpg

> [...]
> maszynki do robienia pieroguw.
> Na pewno też celem jest spowolnienie procesu gotowania.
> Ja to rozumiem tak, że obniżam temperaurę, by wszystkie wypłynęły, a
> temperatura nie za bardzo doszła do nadzienia.
> Pewnie nieco surowe jest smaczniejsze, lub soki i smaki w niższej
> temperaturce nie uciekną do wody.
>
> W sumie wydaje mi się to bez sensu, zwłaszcza, że jesen często
> miłośnikiem jedzenia pieroga surowego, lub obeshniętego.
> Pszedłużanie procesu gotowania wydaje się mnożeniem glutenu w garnku.
> Do tegp bez wlewania jedna robota mniej.

łojezu co wy kombinujecie?
Po prostu farsz w chińskich pierogach jest surowy. Ma się ugotować,
dlatego zalecają obniżyć temperaturę, jak pierogi wypłyną, by farsz się
ugotował, a ciasto nie rozlazło. Można gotować na parze, można gotować
dwufazowo, po wypłynięciu dać do ciepłego, albo na parę.

Waldek