Re: Chiny a Polska - watek demograficzny [bylo: jak samopoczucie ...]

21. Data: 2011-05-09 07:05:07

Temat: Re: Chiny a Polska - watek demograficzny [bylo: jak samopoczucie ...]
Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:iq2oki$f46$1@node2.news.atman.pl...
> to kompletnie nic nie wynika. Czy ludzie żyjący w społeczeństwie, dla
> którego narysujesz krzywą, którą uznasz za najbardziej pożądaną- są
> szczęśliwsi, mądrzejsi, sympatyczniejsi niż ludzie ze społeczeństw z inną
> krzywą?
Definicja szczęścia to temat osobny. Np. z wielu badań dość jasno
wynika, że obiektywnie rzecz biorąc - ludzie najszczęśliwsi to ludzie
silnie zakotwiczony w wartościach rodzinnych, z dość silną korelacją:
im większa rodzina, tym szczęśliwiej. Dlatego też trudno sobie
wyobrazić nawet ból, jaki towarzyszy Chinom od dziesiecioleci z racji
założenia sobie reprodukcyjnego kagańca, kiedy odcina się społeczeństwu
podstawowe źródło naturalnego, ludzkiego szczęścia, a w zamian
daje ... Co ?
Ale drugi koniec tego kija jest taki, że się ludzie szczęśliwie mnożą,
potem wycinają lasy do zera, a potem to już się dzieje samo: erozja
gleby i generalna klęska.
Wyjścia są więc dwa: iść na żywioł, niech się dzieje co chce.
Niech nasze atawizmy prowadzą do katastrofy. Albo
idziemy w kierunku, w którym całość się trzyma kupy, jest jakaś
równowaga, na bazie której moża szukać stopą kolejnej stabilnej
podpory. Taka jest sytuacja ludzkości w chwili obecnej a 'szczęście'
ma niższy priorytet.

Oczywiście jest bardzo wielu takich, którzy woleliby w tej sytuacji
globalną apokalipsę.

22. Data: 2011-05-09 08:48:22

Temat: Re: Chiny a Polska - watek demograficzny [było: jak samopoczucie ...]
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" napisał w wiadomości grup

> [...]
założenia sobie reprodukcyjnego kagańca, kiedy odcina się społeczeństwu
podstawowe źródło naturalnego, ludzkiego szczęścia, a w zamian
Tak czy siak- zmieniłeś_temat. Ja nadal nie kumkam, o co kaman z tą krzywą?
I po cholerę ona komu? Poważnie. Drążę temat, bo mam w zamyśle zwrócenie
Twojej uwagi na coś takiego: jest wiele rzeczy, które ktoś wymyśla, określa
się je mianem "naukowy"- i wtedy już nie ma przebacz- to są same mądrości.
Ale- oprócz tego, że w żadnym razie nie zgadzam się, że w systemie
socjalistycznym ta krzywa choćby w przybliżeniu jest płaska, to jeszcze
uważam całą tą krzywą za zwyczajny bełkot- takie zagadywanie tematu. I
zupełnie- ale to zupełnie nic sensownego z ni
Ale drugi koniec tego kija jest taki, że się ludzie szczęśliwie mnożą,ej nie
wynika. No ok- ktoś lubi liczby, tego rodzaju zabawy liczbowe- wszystko w
porządku. Tylko to NTG- no ale możemy sobie o tym popisać. Jednak próbować
komuś wmówić, że to się w jakikolwiek sposób przekłada na realne
społeczeństwo- to ciężka przesada. Zobacz, gdzie dotarliśmy: przeczytałeś,
poszedłeś drogą, jaka była w opisie- i wydaje Ci się, że cokolwiek wiesz.
Jednak nie potrafisz mi odpowiedzieć na ŻADNE konkretne pytanie związane z
tą krzywą.

[...]

Jednak współdziałanie musi być bardzo ostrożne...Sam nie wiem- jednak do tej
pory istniała sytuacja, w której państwa silne- elita- mogły wiele, ale
jednocześnie pilnowały słabych, by ci np nie polowali na wieloryby. Podoba
się czy nie- to_działało. Jednak to, co napisałeś- to trąci Orwellem, i to
mocno: kraje się nie dogadają, co najwyżej powstanie ponadpaństwowy rząd-
skupiony wokół finansjery- i to oni będą elitą, a cała reszta- niewolnikami.
Dosłownie: niewolnikami. To ja już wolę system, jaki jest obecnie: oparty na
równowadze kilku hegemonów.
--

Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

23. Data: 2011-05-09 10:01:57

Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

O tym, dlaczego wprowadziłem 'krzywą Lorenza' będę jak znajdę czas pisał
w wątku o edukacji. "Przeniesienie się w inną rzeczywistość" z pomocą
krzywej Lorenza powinno dać wskazuwkę do odpowiedzi na pytanie
"czy Chiron negując darmową edukację przypadkiem nie tnie gałęzi,
na której sam siedzi".

> [...]
> niewolnikami. Dosłownie: niewolnikami. To ja już wolę system, jaki jest
> obecnie: oparty na równowadze kilku hegemonów.

Ja nie widzę specjalnie różnicy - czy jest to jeden, czy kilku i na którym
poziomie jest równowaga lub konflikt. Właściwie, to mówisz o jakichś
abstrakcjach.
Istotne imo są właśnie wskaźniki redystrybucji dochodu - jeśli jesteś
w stanie to ogarnąć. Czyli jak dobra wytwarzane przez gospodarkę
są konsumowane przez społeczeństwo. Jak masz wysoki komin a poza tym
płasko to masz właśnie sytuację finansowego hegemona, gdzie całe
społeczeństwo
nawet jak coś produkuje - to nie dla siebie. Np. buduje wyłącznie luksusowe
wille, wodociągi doprowadzajace wodę do luksusowych willi, samochody
luksusowe, kopie diamenty na eksport, żeby ze sprzedaży było na import
broni dla hegemona i żeby go było stać na rozbijanie się po światowych
pięciogwiazdkowych hotelach. Ziemia rolna zamiast produkować żywność
trafiającą na lokalny rynek, lub przynajmniej produkować energię na lokalny
rynek - jest zamieniona w pola golfowe lub produkuje żywność na eksport
i jest za droga, żeby stać na nią było 'szarego mieszkańca'. Jeśli Ci się
wydaje, że Europa i Polska są takim krajem, to znaczy, że nie wiesz, co
to jest komin.

24. Data: 2011-05-10 08:53:19

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Istotne imo są właśnie wskaźniki redystrybucji dochodu - jeśli jesteś
w stanie to ogarnąć. Czyli jak dobra wytwarzane przez gospodarkę
są konsumowane przez społeczeństwo. Czy społeczeństwo, czyli ludzie,
którzy żyją na danym obszarze w jakikolwiek sposób uczestniczą
w gospodarce, czy żyją w kartonach albo obozach podobnych
do obozów dla uchodźców. Jak masz wysoki komin a poza tym
płasko to masz właśnie sytuację finansowego hegemona, gdzie całe
społeczeństwo nawet jak coś produkuje - to nie dla siebie, nie konsumuje
tego, co produkuje. Np. buduje wyłącznie luksusowe wille, wodociągi
[...]
rynek - jest zamieniona w pola golfowe lub produkuje żywność/energię
na eksport i jest za droga, żeby stać na nią było 'szarego mieszkańca'.
Polska i Europa nie są takimi krajami - mam nadzieję, że to widzisz.

25. Data: 2011-05-10 11:54:47

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na eksport i jest za droga, żeby stać na nią było 'szarego mieszkańca'.
> Polska i Europa nie są takimi krajami - mam nadzieję, że to widzisz.

Polska nie podpisala Karty Praw Podstawowych i wyraznie widac ze jest
inaczej niz w Europie.
S*

26. Data: 2011-05-10 16:27:17

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Polska nie podpisala Karty Praw Podstawowych i wyraznie widac ze jest
> inaczej niz w Europie.

A Wielka Brytania?
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

27. Data: 2011-05-11 07:59:35

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> A Wielka Brytania?

Znasz temat. Pewnie tez wiesz ze tam jest 30 zasilkow dla bezrobotnego.
Wszystkie to okolo 10 tys. zł. miesiecznie.
WB nie podpisala bo musieliby obnizyc zasilki.
U nas tylko psu nalezy sie zupa. Bezrobotnemu nic sie nie nalezy.
S*

28. Data: 2011-05-11 09:09:07

Temat: Re: Chiny a Polska - watek demograficzny [by?o: jak samopoczucie ...]
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11.05.2011 09:59, Szczepan Bialek wrote:
> [...]
> WB nie podpisala bo musieliby obnizyc zasilki.
> U nas tylko psu nalezy sie zupa. Bezrobotnemu nic sie nie nalezy.

A może powiesz skąd wziąć pieniądze na zasiłki? I dlaczego mamy iść w
kierunku, od którego wszyscy odchodzą? Wysokie zasiłki przez
nieograniczony czas tworzą enklawy, gdzie nikt nie pracuje, bo się nie
opłaca. Francja jest najlepszym przykładem, gdzie przedmieścia
zamieszkałe przez "Francuzów" bardzo południowych są miejscem
przestępstw, rozruchów.
U nas też są tereny, gdzie podstawą jest życie z pomocy społecznej. Wsie
po pegieerowskie, gdzie nie ma pracy, ale nie ma też chęci do pracy.
Szczytem marzeń jest renta, żeby starczyło na tego jednego jabola
dziennie. Dlaczego mam pracować na takich byków, co nie chce im się
wziąć do roboty?

--
wer <",,)~~
http://szumofob.eu

29. Data: 2011-05-11 10:23:15

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości
> Dlaczego mam pracować na takich byków, co nie chce im się
> wziąć do roboty?

Bo być może określenie 'nie chce im się' jest daleko zbyt daleko posuniętym
uproszczeniem ?

30. Data: 2011-05-11 14:02:19

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> WB nie podpisala bo musieliby obnizyc zasilki.
> U nas tylko psu nalezy sie zupa. Bezrobotnemu nic sie nie nalezy.

Fajnie brzmi, przeliczając na polskie warunki, co? No i napisze tak: trochę
o tym czytałem, ale żeby ktoś uzasadniałto tym, że nie chce obniżyć zasiłków
angielskim bezrobotnym- to na nic takiego nie trafiłem. Wręcz przeciwnie. No
cóż- pakiet podstawwy przecież to nie tylko zasiłki.
--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

no dobra
Osama bin Laden nie żyje
Świętujcie pierwszy maja
Rywalizacja a wspolpraca czyli byc albo nie byc
Piekne!