Chleb własnej produkcji a zamrażanie...

1. Data: 2004-11-25 11:48:13

Temat: Chleb własnej produkcji a zamrażanie...
Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie po raz drugi ;)

Czy proóbował ktoś z Was zamrozić chleb własnej produkcji? Nie za bardzo
uśmiecha mi się robienie co 2 dni chleba, to dość pracochłonne...
Siedzę i zastanawiam się, jak będzie smakować chleb z zamrażarnika (po
rozmrożeniu oczywiście!);)
Zrobiłabym w weekend 5-6 chlebów różnosmakowych i miałabym spokój...

1. Data: 2004-11-25 12:08:19

Temat: Re: Chleb własnej produkcji a zamrażanie...
Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

osinka <o...@v...pl> napisał(a):

> Czy proóbował ktoś z Was zamrozić chleb własnej produkcji? Nie za bardzo

Tak :-)

> uśmiecha mi się robienie co 2 dni chleba, to dość pracochłonne...
> Siedzę i zastanawiam się, jak będzie smakować chleb z zamrażarnika (po
> rozmrożeniu oczywiście!);)

Bardzo fajnie się mrozi, ale lepiej pokrojony, wtedy można wyjąć tylko parę
kromek. Rozmrażałam mikrofalówką i zapach był taki, jakbym świeży chleb
piekła.

> Zrobiłabym w weekend 5-6 chlebów różnosmakowych i miałabym spokój...

Ale robisz tylko maszyną? Ja niestety dojrzałam do robienia bochenków
ręcznie, więcej zabawy, ale taki chleb nam bardziej smakuje niż foremkowy :-).

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-25 12:28:20

Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale robisz tylko maszyną? Ja niestety dojrzałam do robienia bochenków
ręcznie, więcej zabawy, ale taki chleb nam bardziej smakuje niż foremkowy :-).

Witaj!
Dziękuję za odpowiedź! Maszynę w weekend wyrzucę do piwnicy!Od powrotu z urlopu
(w VIII) piekę chleb wyłącznie "ręcznie" - jest o niebo lepszy! A przy tym
bardziej ekonomiczny ;)
W weekend zrobię z domu mini-piekarnię ;)

1. Data: 2004-11-25 13:48:00

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "osinka" <o...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uśmiecha mi się robienie co 2 dni chleba, to dość pracochłonne...
> Siedzę i zastanawiam się, jak będzie smakować chleb z zamrażarnika (po

Ja zawsze połówkę zamrażam. Po rozmrożeniu (rozmrażam w mikrofalówce)
smakuje jak świeżo upieczony.

Kasia

1. Data: 2004-11-25 13:55:06

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
urlopu

> (w VIII) piekę chleb wyłącznie "ręcznie" - jest o niebo lepszy! A przy tym

No nie, ja jestem leniwa i maszyną wyrabiam. Jakoś nie dążę do zostania
mięśniakiem ;-). Więc moja maszynka stoi sobie cichutko w kąciku i czeka na
lepsze czasy, kiedy znów zacznę piec (przeżywam właśnie kryzys i zwątpienie,
spowodowane chęciami robienia chleba tylko na zakwasie i nadmiarem informacji
na temat zakwasu, kwasu, półkwasu i innych, z dziedziny technologii
piekarstwa).

> W weekend zrobię z domu mini-piekarnię ;)

A w jakim piekarniku pieczesz? Bo moja staruszka Amica przy chlebie się
skompromitowała ostatecznie, dwa małe bochenki to max co się da upiec, a do
tego jeszcze wolno się rozgrzewa (tu mi chleb już znienacka wyrósł jak ta
lala, a tu piekarnik pół godziny się rozgrzewa, elektryka wredna). I czy
pieczesz na drożdżach z dodatkiem zakwasu/żurku, czy jak?

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-25 14:05:01

Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lala, a tu piekarnik pół godziny się rozgrzewa, elektryka wredna). I czy
> pieczesz na drożdżach z dodatkiem zakwasu/żurku, czy jak?

Hej!
Piękę w piekarniku gazowym, nawet nie myślę o zamianie oa gazowo-elektryczny,
jakoś nie jestem przekonana. Jeśli chcesz, to jutro wklepię przepis na super
chleb, mąż znalazł mi gdzieś w necie. Piekarnik rozgrzewam na maxa, potem
wkładam wyrobiony chleb (nie rośnie dodatkowo po wyrobieniu), zostawiam na 1/2
godziny uchylone drzwiczki. Gdy chleb podrośnie, zamykam piekarnik, zmniejszam
temp. i piekę do chrupiącej skórki. Aaaa, i chleb co jakiś czas smaruję wodą i
żółtkiem - wychodzi rewelacyjna skórka!

Chleb piekę tylko na drożdżach, nie lubię na zakwasie. A do chleba dodaję różne
dodatki - uprażony słonecznik, ew. uprażoną dynię, siemię lniane, zioła,
ugotowaną soję - zależy od potrzeb ;).

1. Data: 2004-11-25 14:31:58

Od: "Pawel" <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli chcesz, to jutro wklepię przepis na super chleb, mąż znalazł mi
gdzieś w necie.

nawet jeżeli Atunia nie chce to ja bardzo o ten przepis proszę.

pozdrawiam ;)

1. Data: 2004-11-25 15:05:08

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

osinka <o...@v...pl> napisał(a):
> Piękę w piekarniku gazowym, nawet nie myślę o zamianie oa gazowo
elektryczny,

Ja nie mam wyboru, prądu tu nie dowieźli :>.

> jakoś nie jestem przekonana. Jeśli chcesz, to jutro wklepię przepis na
super
> chleb, mąż znalazł mi gdzieś w necie. Piekarnik rozgrzewam na maxa, potem

Jak widziałam, jest już jeszcze jeden chętny, pieczenie chleba ostatnio
modne :). Ja niestety się zawzięłam na chleb na zakwasie, żeby miał skórkę
taką jak te niektóre kupne, ale bez polepszaczy, dodatkowego glutenu i innych
dodatków, których spis kiedyś znalazłam... (komuś popsuć apetycik na chlebuś
z piekarni? ;-)). A z jakiej mąki robisz? Ja pszennej i żytniej, ale obie
białe.

> [...]
zmniejszam
> temp. i piekę do chrupiącej skórki. Aaaa, i chleb co jakiś czas smaruję

Hm, a ciasto wyrobione najpierw zostawiasz do wyrośnięcia i przebijasz, czy
od razu bochenek i do pieca?
Ja "wyrastam" ciasto, przebijam, formuję bochenki i zostawiam je jeszcze w
ciepłym miejscu (muszę spróbować tego wyrastania w gorącym piekarniku - on
się nie zapieka za bardzo od razu?). Ostatnie próby robiłam z przykryciem
folią aluminiową, żeby ta woda, którą smaruję, za daleko nie uciekała.

> [...]
różne

> dodatki - uprażony słonecznik, ew. uprażoną dynię, siemię lniane, zioła,

ja dodawałam kminku mielonego, dla zapachu. Mam jeszcze takie zioła do
chleba, w Niemczech kupiłam, tam ten przemysł chlebowy w domu kwitnie :), ale
nie bardzo mi podpasowały. A śmieci niestety jakoś nie lubimy w chlebie,
wiem, że to zdrowe, ale w ząbki rodzinkę kłuje :).

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-25 15:41:04

Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pawel <kazin_super_electronic(wytnij-to)@(wytnij-to)wp.pl> napisał(a):

> nawet jeżeli Atunia nie chce to ja bardzo o ten przepis proszę.

A te już znasz:
http://42.pl/url/9D5
?
Chleb zresztą chlebowi nierówny :). Dla mnie smaczne będzie białe pieczywo, o
lekkim kwaskowatym posmaku (na zakwasie lub na drożdżach i z dodatkiem
żurku). A przecież są jeszcze chleby razowe, śmieciowe, bułeczki...
Najgorsze, że to strasznie wciąga, jak nie piekę, to się niemal na głodzie
czuję, czegoś mi brak :-).

Pozdrawiam
Atunia

1. Data: 2004-11-26 06:00:20

Od: "osinka" <o...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień doberek! :)

Po wyrobieniu ciasta od razu wkładam je do foremki i potem do maksymalnie
nagrzanego piekarnika. Chleb spokojnie rośnie (jak wściekły) ;) 1/2 godziny, po
upływie tego czasu piekarnik zamykam, zmniejszam temp. do 200-250 stopni i
piekę około godziny.

Robię różne chleby, mam specjalną mąkę żytnia typ 2000 i pszenną typ 2000, poza
tym białą mąkę "chlebową" (tak mówią na nią w młynie), bodajże typ 850. W mąki
zaopatruję się w młynie, co jakiś czas kupuję po 10-15kg.

Chleba po wyrobieniu już nie przebijam. Muszę spróbować jeszcze raz chleba na
zakwasie, albo przynajmniej na żurku (musze "nastawić" zakwas!).

Szkoda, że nie popatrzyłam dokładnie za tymi ziołami do chleba, gdy byłam na
wakacjach w Niemczech - widziałam tylko różne rodzaje mąki i chleby "w proszku"
do zrobienia...

Domowa Kawiarenka: Przepis na eklerki = totalna klapa!
Co na obiadek uwielbiaja Wasze dzieci ?
sałatka z brokułami-szukam przepisu
Pierniczki
Niespodziewani goscie :)