Re: Chłoniak a badania

From: "AntyK" <...@...1>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Chłoniak a badania
Date: Wed, 3 Nov 2004 11:47:57 +0100

Użytkownik "Zbigniew Rudzki" <m...@c...edu.pl> napisał w wiadomości
news:cm8gho$baq$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Zdecydowana wiekszosc chloniakow (ponad 99%) nie ma jakiegokolwiek
> uwarunkowania dziedzicznego, co oznacza, ze ryzyko chloniaka dla czlonkow
> rodziny pacjenta z chloniakiem jest rowne populacyjnemu.

Być może nie jesteś świadomy, ale właśnie bardzo mi poprawiłeś samopoczucie,
nie mówiąć już, że dodałeś otuchy.

> Wyjatki (owe ponizej 1%) to:
> 1. rzadkie przypadki przewleklej bialaczki limfocytarnej (B-CLL)
> 2. rzadkie przypadki ziarnicy zlosliwej
> 3. chloniaki powstajace w kontekscie rozmaitych zespolow niedoboru
> odpornosci (ale te zespoly same z siebie maja dosc burzliwe objawy i
raczej
> nie przechodza niezdiagnozowane poza wiek dzieciecy).
Mam 24 lata, więc punkt 3 odpada raczej, co nie? Do teraz chorowałem
najpoważniej na WZW - ten typ pokarmowy, już nie pamiętam literki.

> Podsumowujac, jesli w rodzinie tylko ojciec ma chloniaka, to trzeba skupic
> sie na staraniach o tate, nie o siebie. Jesli istnieja przeslanki do
> podejrzen ktorejs z sytuacji powyzej to sensowny bylby rezim badan
> kontrolnych u hematologa (co 6-12 m-cy) obejmujacy:
Jakie mogłyby to być przesłanki?

> - badanie ogolne
> - USG brzucha
> - rtg klatki
> - morfololgie krwi.
Ostatnie badania kontrolne krwi, rtg, moczu - ok.

Dzięki z góry za odpowiedź.
Pozdr.
AntyK