Re: Chłoniak złośliwy

From: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Chłoniak złośliwy
Date: Mon, 15 Dec 2003 19:26:30 +0100

On Mon, 15 Dec 2003, Anty wrote:

> Ocena preparatów histologicznych i dokrojonych z bloku parafinowego nr 37506
> wykazała rozlany rozrost limfocytów B (CD 20+, CD 3 (-) nieliczne
> rozproszone) z dodatnimi odczynami CD 5 i CD 43, CD 10 ujemny (-).
> Całość obrazów odpowiada rozpoznaniu: Small B-cell lymphocytic lymphoma
> (CLL?) (wg REAL)."

rokowanie zalezy od stopnia zlosliwosci chloniaka i zaawansowania choroby
- czyli umownie mowiac masy guza chloniakowego oraz odpowiedzi na
leczenie. W pierwszym przypadku wydaje sie, z chloniak ten nie nalezy
do grupy o najwiekszej zlosliwosci (choc powinien wypowiedziec sie
hematolog, poniewaz podzialy chloniakow czesto sie zmieniaja i ja
niestety jestem glownie na etapie podzialu kilonskiego) co do dwoch
nastepnych punktow musisz zapytac lekarzy leczacych

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz