Chochoły

1. Data: 2006-02-02 21:38:53

Temat: Chochoły
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przejechałem dopiero co przez te pół Polski co sadami słynie, kilkaset
kilometrów i ani jednego chochoła nie widziałem.
pozdr. Jerzy
--
PS
Włączam polsat i co widzę, same chochoły dywagują o przyszłości naszej i

2. Data: 2006-02-02 21:53:08

Temat: Re: Chochoły
Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> --
> PS
> Włączam polsat i co widzę, same chochoły dywagują o przyszłości naszej i

Ty się ciesz,że możesz jeszcze tak pisać.Narazie.

Pozdrawiam, Lilka

3. Data: 2006-02-02 21:57:49

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilka napisał(a):

> Ty się ciesz,że możesz jeszcze tak pisać.Narazie.

Chcesz powiedzieć, że mi ogrodnicy za to dokopią?
;-)
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-02-02 22:40:10

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Przejechałem dopiero co przez te pół Polski co sadami słynie, kilkaset
> kilometrów i ani jednego chochoła nie widziałem.

Prosta słoma to dzisiaj rzadkosć. Ja na wszelki wypadek corocznie zamawiam u
rolnika przed żniwami prostą słomę bo inaczej nie ma szans na chochoły.
A to ochrona super.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2006-02-02 23:20:29

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Feb 2006 23:40:10 +0100, Janusz Czapski napisał(a):

> Prosta słoma to dzisiaj rzadkosć. Ja na wszelki wypadek corocznie zamawiam u
> rolnika przed żniwami prostą słomę bo inaczej nie ma szans na chochoły.
> A to ochrona super.

To się ciesz, że masz jeszcze w okolicy jakiegoś rolnika:)

Pozdrawiam
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-02-03 04:08:21

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:
> [...]
> --
> PS
> Włączam polsat i co widzę, same chochoły dywagują o przyszłości naszej i

Juz wymyslilam. Marta nie chce zarabiac na swojej ziemi, ale chce, zeby
cos roslo. Z dyskusji grupowych wynika, ze jest wyrazny brak chocholow w
Polsce. Wniosek: hodowla chocholow dla grupowiczow, ktorzy odbiora, ba!
nawet sami zetna i zabiora wlasne chocholy, ekologiczne, za darmo, i
jeszcze Marcie uprzejmosc zrobia, bo cos pozytecznego na tej ziemi
bedzie roslo.
MB

7. Data: 2006-02-03 15:43:20

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Feb 2006 20:08:21 -0800, Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
> nawet sami zetna i zabiora wlasne chocholy, ekologiczne, za darmo, i
> jeszcze Marcie uprzejmosc zrobia, bo cos pozytecznego na tej ziemi

Mówiłam od początku - pszenica:))

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-02-03 16:37:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> Prosta słoma to dzisiaj rzadkosć. Ja na wszelki wypadek corocznie zamawiam u
> rolnika

Założę się iż 99,99% osób nawet nie wie o kim mowa:
http://encyklopedia.pwn.pl/63697_1.html
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=53651

> przed żniwami prostą słomę bo inaczej nie ma szans na chochoły.
> A to ochrona super.

A jak się pozyskuje prostą słomę?
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-02-03 18:37:03

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak się pozyskuje prostą słomę?

W mojej wsi przy pomocy kosy (pamiętasz co to takiego?).
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2006-02-03 18:58:12

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ds07sf$272p$1@node2.news.atman.pl Janusz Czapski
<j...@t...pl> napisał(a):

> W mojej wsi przy pomocy kosy (pamiętasz co to takiego?).

Hejka. Koszenie, koszeniem. Można kosą, można żniwiarką lub
snopowiązałką. Jednak żeby słoma była prosta trzeba ją wymłócić w
*szerokomłotnej* młocarni, która chyba jest już zabytkiem.
Pozdrawiam prostolinijnie Ja...cki
PS Kto jeszcze pamięta kieraty przy stodołach? :-(

Gdzie kupujecie rzadkie okazy ?
Zadbajmy o Mapę Ogrodników.
umierajacy rozmaryn
mirzan