Chochoły

81. Data: 2006-02-09 09:18:16

Temat: Re: Chochoły
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" > >

> Podobno muchomory sromotnikowe. Ale zawsze dziwiło mnie, jak można
> pomylić kanię z jakimkolwiek innym grzybem. To jedyny grzyb, który
> ma ruchomą obrączkę, wszystkie inne mają przyrośniete do trzona.
> O różnicy na kapeluszu między kropkami muchomora a strzępami kani
> już nie mówię, bo to nie dla wszystkich oczywsta różnica .
>
> --

prócz tego kanie maja taki zajefajny zapach że mam chęć je zjeść na
surowo... po tym zapachu zawsze je rozróżnię...;)))P

--
ewa

82. Data: 2006-02-09 09:19:16

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> piotrh wrote:
> (...)

Tylko spore ilości i regularne jedzenie owych szkodzi ale ponoć nie
wszystkim, ale tym co szkodzi to "załatwia" czerwone ciałka krwi.

> Olszuwek u mnie sie nie zbierało, więc i ja nie zbierałam nigdy.
[...]

Olszówki jadłem [podbierałem je po cichu bo mi smakowały] w młodości,
zawsze były to grzyby tylko zamarynowane w kamiennym garze.
pozdr. Jerzy

83. Data: 2006-02-09 09:20:20

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <

> Czerwone też lubię, bo je widać :)) Ale chyba najbardziej lubię
> rydze (smażone na maśle albo pieczone na blasze) i kurki (jajecznica
> z kurkami).

> To tak w oczekiwaniu na wiosnę...

no i narobiliscie apetytu...ostatnie mrożone opieńki pójda dzis na patelnię
;))

--
ewa

84. Data: 2006-02-09 09:25:31

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
[...]
> Jak to gdzie? W Jedlance. Zapraszam w sezonie :-)

Trzymam za słowo :-)

> Zawsze. Odróżnienie jest bardzo proste. TYLKO muchomor czerwonawy ma na
> czerwono zabarwiony miąższ w dolnej części trzona.
> Wszystkie inne muchomory maja miąższ biały.
[...]

Kurde, masz rację, ze też ja na to nie wpadłem, pewnie dlatego, że ich
nie wyciągałem z tych mchów.
Tyle grzybów się zmarnowało :-(
pozdr. Jerzy

85. Data: 2006-02-09 09:28:55

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a):
> Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> bardzo
>>
> Chcesz mnie obrazić??? :-))))

Raczej Tęgoskóra pospolitego!
;-)
pozdr. Jerzy

86. Data: 2006-02-09 09:53:12

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> prócz tego kanie maja taki zajefajny zapach że mam chęć je zjeść na
> surowo... po tym zapachu zawsze je rozróżnię...;)))P

Hm! Nie ryzykowałbym :-((
Pozdrawiam :-)
Janusz

87. Data: 2006-02-09 10:25:38

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Jak to gdzie? W Jedlance. Zapraszam w sezonie :-)

A tymczasem mozesz sobie je pozbierać tu:
http://fotogalerie.pl/galeria/januszcz9447 (najlepiej włącz pokaz slajdów!)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

88. Data: 2006-02-09 10:51:26

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski"

> Hm! Nie ryzykowałbym :-((

widocznie nie czujesz tego co ja...nigdy mnie ten sposób nie
zawiódł...zresztą kole mnie rosną takie kanie że nie sposób miec wątpliwości
ale nieraz na jakichś grzybobraniach w obcych terenach wywąchiwałam kanię
bezbłędnie ;))P

--
ewa

89. Data: 2006-02-09 11:04:49

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> widocznie nie czujesz tego co ja...nigdy mnie ten sposób nie
> zawiódł...

No przeciez Ci nie zabronię :-) Twoje życie - Twoja śmierć ;-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

90. Data: 2006-02-09 11:43:20

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski"

> No przeciez Ci nie zabronię :-) Twoje życie - Twoja śmierć ;-)
> Pozdrawiam ;-)

Eee...jakims dekadentyzmem powiało.... :(
Nie ważne jaki sposób...wazne że skuteczny ;))PPP

--
ewa

Gdzie kupujecie rzadkie okazy ?
Zadbajmy o Mapę Ogrodników.