Chodzik

1. Data: 2001-01-15 08:14:02

Temat: Chodzik
Od: "Wojtek" <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!
Czy może ktoś ma informacje na temat rozwoju dziecka które używa .
Chodzi mi głównie o naukę chodzenia (czy ww. w tym nie przeszkadza ,a może
ułatwia stawianie pierwszego kroku)

2. Data: 2001-01-15 10:51:03

Temat: Re: Chodzik
Od: <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy może ktoś ma informacje na temat rozwoju dziecka które używa .
> Chodzi mi głównie o naukę chodzenia (czy ww. w tym nie przeszkadza ,a może

Nie mam jeszcze potomka ale z obserwacji dzieci moich znajomych wynika, ze
dzieci które nie używją chodzika szybciej uczą sie chodzić.
Nauka chodzenia jest rzeczywiście dosyć zabawna z perspektywy dorosłego
obserwatora.
-pełzanie do tyłu
-pełzanie do przodu
-raczkowanie
-wstawnie, podtrzymując sie wszystkiego co popadnie
-pare kroczków
-i juz chodzimy
Dzieci wychowane w chodzikach chodzą na paluszkach, przynajmniej na początku.
Moim zdaniem lepiej nie kupować chodzika. Jest to zeczywiście wygodne ale chyba
dla mamy, która ma malego na oku i wie, ze nigdzie sie nie wciśnie bo otoczony
jest plastikową obręczą.
Pozdrowienia
Ewa

3. Data: 2001-01-15 13:47:34

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> -wstawnie, podtrzymując sie wszystkiego co popadnie
> -pare kroczków
> -i juz chodzimy

Rozbita głowa... i już chodzimy!

* piotr'ek *

4. Data: 2001-01-15 19:49:15

Od: "dr Teo" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!!
> Czy może ktoś ma informacje na temat rozwoju dziecka które używa .
> Chodzi mi głównie o naukę chodzenia (czy ww. w tym nie przeszkadza ,a może
> ułatwia stawianie pierwszego kroku)

Zbyt wczesne obciazanie (jak chodzeniu w chodziku) stawow biodrowych
powoduje deformacje objawiajace sie narastajacymi zmianami
zwyrodnieniowymi u doroslych, a w skrajnych przypadkach juz u dzieci.
Szybko nauczyc sie chodzi to dobrze? dla dziecka, czy rodzicow?

pozdrawiam Teo

5. Data: 2001-01-15 23:00:43

Od: Robert Pyzel <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jan 2001 09:14:02 +0100, "Wojtek" <w...@f...pl>
wrote:

>Witam!!
>Czy może ktoś ma informacje na temat rozwoju dziecka które używa .
>Chodzi mi głównie o naukę chodzenia (czy ww. w tym nie przeszkadza ,a może
>ułatwia stawianie pierwszego kroku)

Lekarze są przeciwni chodzikom i mają rację. Jak chcesz pomóc dziecku
w nauce chodzenia to są Lego (Chico pewnie też) "taczki ułatwiające
chodzenie". Jest to wózek (samochodzik) z wysokim uchwytem i tak
położonym środkem ciężkości i wypustkami, że dość ciężko go pociągnąć
na siebie, a łatwo pchać. Dzieciak podpełza do zabawki, łapie się
rączki, staje, i gdy tylko lekko pchnie to musi przebierać nóżkami i
pędzi za taczką :-) Kupa frajdy, nasza dwójka się bawiła takimi
taczkami i ścigała się po mieszkaniu.

--
"Kobiecie w chwili porodu powinna wyrastać dodatkowa para rąk.
Albo lepiej dwie pary"

6. Data: 2001-01-15 23:29:16

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@p...fm napisał(a):

> Rozbita głowa... i już chodzimy!

Trzeba dac dziecku jakaś ładną, może nową zabawkę w obydwie rączki i
dziecko zapomni...Trzymając w rączkach zabawkę moja córka poszła już
sama do kuchni- do swojego tatusia :-)))

Kaja

7. Data: 2001-01-16 18:07:13

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

gratuluje zdolnej pociechy;]
LiBi

8. Data: 2001-01-17 23:10:00

Od: "KX" <K...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rączki, staje, i gdy tylko lekko pchnie to musi przebierać nóżkami i
> pędzi za taczką :-) Kupa frajdy, nasza dwójka się bawiła takimi

Moja córeczka ma chodzik ale uzywa go właśnie w taki sposób (chodzi
przytrzymując się go od zewnątrz) wcześniej czasem wkładaliśmy ją do
chodzika
ale nudziło się jej (wolała raczkowanie).
Krzysiek

Do ginekologów-bardzo proszę
ginekologia
Nowe terapie w Zielarnia.pl
ból u biegacza - czym go zwalczyc?
Odp: "Zubożony" uran - syndrom bałkański