Choroba Legionistów

1. Data: 2001-07-10 12:59:28

Temat: Choroba Legionistów
Od: "Wojtek" <w...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest?

2. Data: 2001-07-10 13:04:45

Temat: Re: Choroba Legionistów
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek napisał:

> Co to jest?

kiedys czytalem ze dostawali specjalne szczepionki na malarie i inne
i reakcja na nie byla podobna po zakonczeniu sluzby.
J.

3. Data: 2001-07-10 14:11:44

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Infekcja, bakteryjna, jak mnie pamięć nie myli zasadniczo płucna.
Nazwa od tego, że opisana po epidemii kt. wystąpiła na zjeździe
weteranów Legionu Amerykańskiego. Ciekawostka jest taka, że patogen
(Legionella nie pamiętam przymiotnika, więc dajmy na to sp.) bytował
sobie w instalacji klimatyzacyjnej.
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

4. Data: 2001-07-10 18:55:52

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co to jest?
Zapalenie płuc wywoływane przez bakterie z rodzaju Legionella
(najczęściej L. pneumofilla). Przebieg średnio ciężki; u osób starszych
może być ciężki.
Leczenie - najczęsciej makrolidy (np. erytromycyna).
W Polsce b. rzadka, częsta w USA (Legionelle są hydrofilne i żyją często
w klimatyzatorach).
Nazwa - od pierwszej epidemii w 1976 w Filadelfii, która objęła
przebywających na kongresie członków Legionu Amerykańskiego (taki
amerykański ZBOWiD).
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

5. Data: 2001-07-11 16:46:05

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludzie jeżeli nie macie pojęcia co to jest to nie wypowiadajcie się bo to
się robi targ rozmaitości.Ja też nie udaję że wszystko wiem bo" kiedys o tym
cos słyszałam ".Zresztą niemozliwie jest wiedzieć wszystko w medycynie.Nie
chcę powtarzać napisanych juz wiadomosci więc odsyłam do kompetentnej
odpowiedzi Krzyska i Artura.
Pozdrawiam ,Karolina
Użytkownik Jacek <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

6. Data: 2001-07-11 17:12:17

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina napisał:

> [...]
> cos słyszałam ".Zresztš niemozliwie jest wiedzieć wszystko w medycynie.Nie
> chcę powtarzać napisanych juz wiadomosci więc odsyłam do kompetentnej

masz racje, w internecie jest na ten temat
http://www.q-net.net.au/~legion/Legionnaire`s_Diseas
e_CONTENTS.htm

niestety smiertelnosc jest wysoka 10-15%
http://www.phls.co.uk/facts/Legionella/legiCaseDthby
Sex.htm

Temat jest doskonale opracowany w internecie.
Ale mnie jednak interesuje grupowa podatnosc zolnierzy Legii na te chorobe
i przypadki "choroby uranowej" u zolnierzy z Bosni
J.

STROBOSKOP
Zapalenie żył - specjalista
poronienie