Re: Choroby genetyczne

From: "I.S." <z...@z...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Choroby genetyczne
Date: Tue, 25 Jun 2002 20:23:53 +0200

> Jakie zrodla chorob genetycznych, Koteczko kochana ? Zdajesz sobie
> sprawe, ze kazdy z nas jest nosicielem _kilku_ genow dla roznych ciezkich
> chorob genenetycznie uwarunkowanych?

Tak zdaje sobie sprawe, ze natura nie jest pefekcyjna i popelnia bledy - te
genetyczne sa tym bardziej przykre, bo sa dziedziczne.

Ale moja uwage przyciaga fakt, ze te choroby nasilaja sie w krajach wysoko
rozwinietych. Dlaczego tam? Czy glowna przyczyna chorob genetycznych nie
lezy w tak zwanym rozwoju cywilizacyjnym i jego niekorzystnym oddzialywaniu
na nasze zdrowie?

> Pewnie, pozostaje kwestia wyboru, ale wcale nie takiego przyjemnego jak
> Ci sie wydaje: mozna wybierac, czy leczyc (prawda, potwornie drogo)
> kilkunastu chorych z np. ch. Gauchera, albo Fabriego czy za te pieniadze
> np. robic program przesiewowy raka sutka. Tylko ze tych kilkunastu
> chorych bez leczenie sobie umrze. Wlasnie taki jest wybor. A nie leczyc
> dobrze albo jeszcze lepiej. Medycyna to nie zabawa dla szlachetnych
> panienek z dobrych domow.

Czy zycie i zdrowie tych szlachetnych panienek z dobrych domow jest
bezpieczne w rekach bardzo madrych panow? :-)))

Bo ja w ciagu ostatnich kilku lat przekonalam sie osobiscie, ze bardzo
madrzy panowie popelniali kardynalne bledy, a pozniej mieli tysiace wymowek
na ich usprawiedliwienie!

IwonaS