Re: Choroby genetyczne

From: "I.S." <z...@z...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Choroby genetyczne
Date: Tue, 25 Jun 2002 20:28:00 +0200

Bardzo sie ciesze, za podjecie dyskusji w temacie, ktory ostatnio mnie
interesuje.

> O jakich źródłach mówisz? Jak Ci napisał NS, źródłem tych chorób są geny
obecne w
> populacji, to MY jesteśmy źródłem tych chorób, proponujesz nas usunąć???

Chcialam zwrocic uwage na korelacje wzrostu chorob genetycznych i przemian
spoleczno- technologicznych (tzw. postepu cywilizacyjnego)!

Czy w obecnych czasach nie zachodzi następujaca sytuacja: choroby genetyczne
nie tylko sa samoistnym bledem natury, ale sa rowniez wywolywane szkodliwymi
czynnikami zewnetrznymi - podobnie jak choroba popromienna?

Jestem ostatnio pod wrazeniem wynikow badan Dr Huldy Clark (ksiazka pod
tytulem "Kuracja Zycia"), ktora wykazuje zwiazki przyczynowo-skutkowe
pomiedzy chorobami, a zatruciem organizmu srodkami chemicznymi, ciezkimi
metalami ... Te obciazenia nabywamy nie w trudnych warunkach pracy, ale w
codziennym zyciu: jedzac, uzywajac detergentow, srodkow higieny, z
powietrza, z wody ...

Czy szkodliwe, toksyczne zanieczyszczenia organizmu nie sa miedzy innymi
przyczynami chorob genetycznych?

Czy podjecie badan w tym kierunku nie moglo by zapobiec wzrostowi tych i
innych chorob?

> Hmm, znaczne pieniądze przeznaczane są na badania
> 1) mechanizmów tych chorób (w nadziei na opracowanie zupełnie nowych metod
ich
> leczenia)
> 2) skutecznych sposobów leczenia opierających się na naprawianiu
istniejącego
> defektu genetycznego (tzw. terapii genowych). W istotnej części tych
chorób nie
> można sobie w chwili obecnej wyobrazić żadnej innej skutecznej metody
leczenia.

Jesli defek juz jest, to oczywiscie naszym moralnym obowiazkiem jest proba
naprawienia go.

Ale stawiam pytanie: czy mozna uniknac powstawania takich defektow?

Bo wydaje mi sie, ze tak. Tylko nasze lenistwo i oddawanie sprawy w rece
madrzejszych ludzi oddala nas od naturalnego srodowiska, w ktorym nasz
organizm jest zdrowy.

> 3) tła genetycznego w chorobach dotychczas nie uznawanych za dziedziczne.

Jesli bedziemy przykladac oko do coraz silniejszego mikroskopu, to gwiazd
nie zobaczymy :-))

> [...]
prowadzi
> się w odniesieniu do wielu chorób w nadziei, że w przyszłości badanie
genetyczne
> chorego będzie mogło pomóc w wyborze strategii postępowania (kiedy i jakie
leki
> podać, jak prognozować szansze wyleczenia, ryzyko rozwoju powikłań, jak
uniknąć
> ubocznych skutków leczenia itp.). Już w tej chwili badania genetyczne
decydują o
> leczeniu w niektórych typach nowotworów i jest to zaledwie początek

Tak.... sterowanie procesami zachodzacymi w naszym organizmie..... Pewnie
zabrnelismy tak daleko, ze takie dzialania sa potrzebne

Ale wroce do pieniedzy. Czy wiekszosci powyzej opisanych problemow nie
uniknelibysmy poprzez mocna i skuteczna profilaktyke? Ze szczegolnym
uwzglednieniem - profilaktyki metodami naturalnymi, komplemetarnymi. W
akademickim srodowisku medycznym sa osoby, ktore uwazaja, ze medycyna za
duzo uzywa chemii. Nie traktuje sie powaznie ziol, diety. A przeciez jest
juz tyle dowodow na to, ze w wielu przypadkach sa to metody wystarczajace i
skuteczne.

Pani Dr Ewa Dabrowska nadzoruje na Pomorzu praca kilku osrodkow, ktore
poprzez dwutygodniowe kuracje dietetyczne POMAGAJA w szerokim zakresie
schorzen. Tak niewiele!Tylko głodówka, albo scisla dieta. Dlaczego ta Pani
nie jest traktowana powaznie w swoim srodowisku? Dlaczego nie dostaje
dotacji z kasy chorych, zeby uczyc ludzi poprawnego odzywiania. Czy
pieniadze wydane na edukacje nie byly by mniejsze od leczenia skutkow nie
zdrowego zycia?

Moze ktos zarabia na tym, ze jestesmy chorzy?

> O jakich dokładnie metodach myślisz? Jeżeli chodzi o terapie genowe, to
często
> terapia jest jedyną szansą na przeżycie, więc dywagacje o bezpieczeństwie
> pacjenta schodzą na dalszy plan. Możesz oczywiście niepokoić się
bezpieczeństwem
> dla społeczeństwa; jak na razie, to większość terapii genowych okazała się
po
> prostu nieskuteczna, więc nie będzie wprowadzona, a zatem niepokój
społeczny nie
> ma racjonalnych podstaw.
>
> Leszek

Rozne osobniki na czynniki szkodliwe rozne reaguja. Jedne sa bardziej
odporne, inne mniej.
Czy żeby pomoc poszkodowanym wlozymy duzo wysilku, zeby udoskonalic ich
odpornosc na szkodliwe oddzialywanie tych czynnikow?
Czy lepiej usunac te szkodliwe czynniki? :-)))

IwonaS