Re: Choroby genetyczne

From: <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Choroby genetyczne
Date: 27 Jun 2002 08:19:03 +0200

> Ale moja uwage przyciaga fakt, ze te choroby nasilaja sie w krajach wysoko
> rozwinietych. Dlaczego tam? Czy glowna przyczyna chorob genetycznych nie
> lezy w tak zwanym rozwoju cywilizacyjnym i jego niekorzystnym oddzialywaniu
> na nasze zdrowie?

Tak i nie.
Tak, przyczyna leży w rozwoju cywilizacyjnym.
Nie, nie w jego niekorzystnym, a właśnie w korzystnym oddziaływaniu. Osoby,
które bez cywilizacji nie miałyby szans na przeżycie mogą dzisiaj mieć dzieci i
przekazywać genetycznie im swoje choroby.

Jak temu zaradzić? Są dwa sposoby.
1. Wprowadzić kontrolę urodzin. Na dziecko wymagane byłoby pozwolenie komisji
lekarskiej.
2. Zaniechać leczenia chorych. A niech zdychają w imię zdrowej puli genów!

Jakoś żaden nie przypadł mi do gustu...
Może jednak lepiej poszukać innych rozwiązań? Na przykład znaleźć metodę
na "naprawę" genów?

Marta