Re: Churchill miał rację!

From: silvio balconetti <s...@i...invalid>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Churchill miał rację!
Date: Fri, 28 Dec 2018 20:11:18 +0100

> chciałeś przez to powiedzieć, że lew jest z natury agresywny, jak to
> drapieżnik a słoń łagodny, jak przystało na jarosza?

Wazna jest sila, a nie poza - zwierzeta to wiedza i czesto sprawdzaja,
ale nie porywaja sie z motyka na slonce. Np. slon (wbrew powyzszej
historii) nie bedzie sie porywal na lwa czy zyrafe, bo ma inna diete i
inne preferencje. Lew tez da sobie spokoj z tymi olbrzymami, nawet gdy
jest glodny. Ale gdy tamte zwierzeta oslabna, to moga pojsc na jego talerz.
Dzikie zwierzeta nie musza byc z natury agresywne. One zabijaja, nie
dlatego, ze sa zle, ale zeby zyc, bronic swego terytorium i potomstwa.

A dla ludzi wazna jest sila i potencjal. Masz slaba gospodarke, slaby
potencjal ludzki (niewykwalifikowani, biedni, nieznani), slabe wojsko,
slabe sojusze, zle polozenie, marne zasoby naturalne i mizerna
infrastrukture to i masz odpowiednia pozycje w "pecking order" (porzadku
dziobania). Np. Watykan nie ma wojska, Szwajcaria prawie zadnych dobr
naturalnych tak jak Luksemburg...

https://www.flickr.com/photos/zabajawa/45074144271/i
n/album-72157701786759264/
--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie
zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają
Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała
Rodzina Radia Maryja" (MM).