Chwale sie :-)) - wino ryżowe

1. Data: 2002-09-24 08:19:01

Temat: Chwale sie :-)) - wino ryżowe
Od: "przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam kiedys w archiwum grupy przepis na wino z ryżu.
Nie pamiętam kto je podawał, ale wyszło SUPER.
Jeszcze powinno postać 1,5 tygodnia , ale chyba niewiele zostanie
tego winka do końca procesu produkcji ;-))
To jest moje pierwsze wino. Smakuje jak lekki wermucik.
Chociaż, mimo wszystko ma swoją moc.
Ważne jest również to, że wyszło klarowne.
Zainteresowanym moge przypomnieć przepis

Kasia i Patryk 3l. i 6 mies.
Łódź
http://www.babyboom.pl/temat.asp?id=565

1. Data: 2002-09-24 08:39:23

Temat: Re: Chwale sie :-)) - wino ryżowe
Od: "Joasia" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

jesli mozesz to przypomnij ten przepis

Pozdrawiam
krecia

1. Data: 2002-09-24 08:42:57

Od: "Rob" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A bardzo chetnie, jak mozesz to napisz przepis na to cudo))))
Pozdro
Ala

1. Data: 2002-09-24 08:48:02

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez, ja tez prosze! :]

Pozdrawiam,
robal.

1. Data: 2002-09-24 09:03:52

Temat: Re: [P] - wino ryżowe
Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaje dokładnie przepis jaki miałam.
Dodam tylko, że gałki muszkatołowej, imbiru, tymianku
dałam po 1/2 łyżeczki.

Wino z ryżu
================
Na butlę 12 Iitrów dać:

7 Litrów ciepłej wody przegotowanej
3 kg cukru,
1 kg ryżu,
20 dkg rodzynek,
10 dkg zwykłych drożdży spożywczych
6 ziaren czarnego pieprzu
10 ziaren ziela angielskiego dokładnie ~kruszonych,
2 paczki cukru waniliowego,
25 goździków,
2 cytryny: sok i skórkę i drobno pokrojone,
pół łyżki: gałki muszkatołowej, imbiru, tymianku.

Nie radzę przekraczać podanych ilości ziół, :zwłaszcza gałki muszkatołowej.
Ważna jest kolejność ładowania składników do butli przy tym winie. Zwykłe
drożdże mają
bardzo burzliwą fermentację, więc rozpuść je w letniej wodzie wlewajcie do
końcu Ja raz wlałem ciepłą wodę, cukier, drożdże, po jakimś czasie resztę i
zamieszałem. Jak srujnęło, to sobie musiałem rodzynki wydłubywać z nosa, a
dywan śmierdzi do dzisiaj. Nie można tez przepełniać butli bo stanie się to
samo, zostawcie trochę miejsca, bo to wino "rośnie". Najwyżej później
dolejecie wody. Po 3 tygodniach, kiedy widać, że wino już nie pracuje,
trzeba je przelać przez jakieś płótno, butlę wypłukać do czysta, wlać do
niej przecedzone wino i dobrze uszczelnić. Po następnych 3 tygodniach wino
wyklaruje się, można rozlać je do butelek.

Pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2002-09-24 11:19:21

Od: "Joasia" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

to moze mi ktos jeszcze podpowie gdzie mozna kupic butle do wina

krecia

1. Data: 2002-09-24 11:24:47

Od: "Przyklejka" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joasia
> to moze mi ktos jeszcze podpowie gdzie mozna kupic butle do wina
>
> krecia

Ja pożyczyłam od rodziców balon do wina.
Wiem, że są specjalne sklepy z takimi akcesoriami,
widziałam również kiedyś w gospodarstwie domowym.

--
Kasia

1. Data: 2002-09-24 11:26:23

Od: "Joasia" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za informacje :)

krecia

1. Data: 2002-09-24 20:10:40

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 24 Sep 2002 13:19:21 +0200, "Joasia" <j...@t...pl> napisal/a:

>to moze mi ktos jeszcze podpowie gdzie mozna kupic butle do wina

w Warszawie - na Senatorskiej, w innych miastach nie wiem ;-)

hmmm

1. Data: 2002-09-26 10:56:24

Od: "_" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joasia" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> to moze mi ktos jeszcze podpowie gdzie mozna kupic butle do wina

www.biowin.com.pl, taniej nie znajdziesz

raclet
Udziec jeleni na swieta
Zrobilam ciasto z marchewka!