Chwasty do wytępienia

21. Data: 2002-01-08 10:13:51

Temat: Odp: Chwasty do wytępienia
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a1cvg6$gok$1@news.tpi.pl...
> Dla Michała proponuję dwa medale,
> Jeden za kulturę i wytrwałość.
> Drugi za umieszczenie też w swej galerii kwiatu Podagrycznika - mojego
> znienawidzonego chwasta.

Bogusławie, podagrycznik (potocznie w mojej okolicy "sroka") ma bardzo
piękną odmianę białozieloną 'Variegata'. Sadzona jest jako roślna okrywowa.
Ot, taki przyczynek do rozróżnienia, co jest chwastem, a co rośliną
uprawianą:-)

Pozdrawiam, Basia.

22. Data: 2002-01-08 12:58:27

Temat: Re: Chwasty do wytępienia
Od: "Anula" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisała:
> [...]
okrywowa.
> Ot, taki przyczynek do rozróżnienia, co jest chwastem, a co rośliną

Jak ekspansywny jest ten kolorowy podagrycznik? W sąsiedzkim ogródku rośnie
w betonowym kręgu. Z tym zielonym, mimo dobrych chęci nie daje się
współistnieć. Nie cierpię jego zapachu, poza tym wygląda obrzydliwie, kiedy
przetoczy się po nim stado miejskich kotów. No i inne rośliny nie mają z nim
szans, to tylko kwestia czasu. Kiedyś był na grupie plebiscyt na
najnieulubieńszą roślinę, jakoś nie mogłam sobie wyobrazić, co mogłabym tam
wpisać. Teraz sobie już przypomniałam!
Ten biało-zielony bywa w sklepach, nawet ładny, jak na podagrycznik. Mam
słabość do chwastów, posadziłabym, ale pod warunkiem że da się opanować w
przyszłości.

Pozdrawiam, Anula :-)

23. Data: 2002-01-08 14:28:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> okrywowa.
>
> Jak ekspansywny jest ten kolorowy podagrycznik? W sąsiedzkim ogródku
rośnie
> w betonowym kręgu.

Uprawiam go od dwóch lat - i na razie jest pół m2. Zobaczymy w tym roku.

> Z tym zielonym, mimo dobrych chęci nie daje się
> współistnieć.

Zgadzam się. Mam w okolicy trochę zaniedbanych "pogagrycznikowisk", na
których mimo zapewnień Krzysztofa Matka Natura jakoś nie wprowadziła innych
roślin, kwitnących barwnie:)

> Kiedyś był na grupie plebiscyt na
> najnieulubieńszą roślinę, jakoś nie mogłam sobie wyobrazić, co mogłabym
tam
> wpisać. Teraz sobie już przypomniałam!

Druga tak ekspansywna roślina to gajowiec żółty. Najgorszemu wrogowi nie
życzę;)

> Ten biało-zielony bywa w sklepach, nawet ładny, jak na podagrycznik. Mam
> słabość do chwastów, posadziłabym, ale pod warunkiem że da się opanować w
> przyszłości.

Może posadzić, poczekać, przyjrzeć się, jak rośnie, a potem faktycznie
ograniczniki zakładać? Całkiem możliwe, że u mnie się po prostu jeszcze nie
zadomowił. Miałam taką historię z roślinką o nazwie Houutuynia cordata, 3-4
lat po parę łodyżek, a w tym roku nagle się zrobił dywan:-)

Pozdrawiam, Basia.

24. Data: 2002-01-08 15:01:09

Od: "Witek" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> [...]
> Polecam innym Grupowiczom korzystanie z tych zaleceń.
> Serdecznie pozdrawiam i życzę wielu sukcesów.
>
> Krzysztof Pawłowski
> k...@g...pl
>
> polecenie (rozkaz,zlecenie)
> polecic (kazac)
>
> Na tej grupie nikt jak do tej pory, nie wydawal polecen i sadze ze tak
> pozostanie.
> Mozemy dyskutowac ,wyrazac swoje opinie ale w sposob tolerancyjny w
stosunku
> do upodoban grupowiczow.
> Forma przekazu jakiej uzywasz dla zaakcentowania Twoich pogladow u mnie

Szanowny Pan pozwoli przypomniec,ze lacina tez ma swoja ortografie.

witek.

25. Data: 2002-01-08 15:49:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Anula" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:a1erv6$a0d$1@news.onet.pl...
> Jak ekspansywny jest ten kolorowy podagrycznik?

Bialo-zielony tez mam, rozrasta sie miernie.
Nie do porownania z dzikim.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2002-01-08 20:32:08

Od: "Krzysztof" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wracając do tematu,bo jak przypomnę tematem było nie czy? ale JAK wytępić
chwasty.
Więc ja zlałem chwasty randap_em i po przekopaniu zasiałem twardą trawę
sportową(dosiewałem ją jeszcze 3 razy) i jak na razie mam spokój.
A chwastów nie lubię.
pozdrawiam
Krzysztof

27. Data: 2002-01-09 23:20:06

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy,
Kocham Was ale z tego wszystkiego wynika,
że nie uwolnię się od podagrycznika,
Mam go na tyle wiele, że mimo walki nadziei na wytępienie 100% i tak nie mam
więc tępić będę ze świadomością, że nie rozstanę się z nim na zawsze.

Bogusław po kilku głębszych czerwonego

Pewien zacny mieszkaniec Konina
nieprzeparty miał pociąg do wina.
Aż raz, biedak, w niedzielę
wypił wina zbyt wiele
i znać odtąd go nie chce rodzina.

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> [...]
okrywowa.
> Ot, taki przyczynek do rozróżnienia, co jest chwastem, a co rośliną

Sprzet do odsniezania
Kto się przyzna ..?
malo swiatla w pokoju [okno wschodnie] jakie rosliny?
mrozzzzzy
altana