Cialo obce w oku

1. Data: 2003-09-23 19:20:27

Temat: Cialo obce w oku
Od: "MaReK" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
W zeszła środę byłem u okulisty w celu usunięcia ciała obcego z oka
był to jakiś opiłek gdyż następnego dnia usunięto mi jeszcze trochę rdzy.
Nie doszło do jakichkolwiek powikłań (nacieków,zapalenia itp.)
, pozostała mi mała blizna. I zapisane krople Sulfacetamidum i Floxal
W związku z tym mam dwa pytania:
1) Czy możliwe jest całkowite usuniecie blizny (zabieg laserowy?) ?
2) Podobno do całkowitego wyleczenia nie zaleca się pracy przy
komputerze ? Jeśli tak to co oznacza termin całkowite wyleczenie i
ile to może trwać (uśredniając ?) jako informatykowi trochę zależy
mi na podjęciu pracy jednakże nie za cenę zdrowia, a okulistka
jakoś nie wypowiedziała się dokładnie.

Pozdrawiam

MaReK

2. Data: 2003-09-24 06:22:03

Temat: Re: Cialo obce w oku
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkq68p$d42$...@n...onet.pl,
MaReK <M...@p...onet.pl>:

> [...]
> ile to może trwać (uśredniając ?) jako informatykowi trochę zależy
> mi na podjęciu pracy jednakże nie za cenę zdrowia, a okulistka

Czesc Marek.
Poniewaz okulista nie wypowiada sie, pozwole sobie odpowiedziec na czesc
Twych pytan.

Odpowiedz w duzej mierze zalezy, w ktora czesc oka wbil Ci sie opilek i jak
gleboko.
Czy jest to rogowka, tj. przezroczysta czesc przed zrenica i teczowka, czy
ta biala czesc oka?

Dalej zakladam, ze jest to rogowka.

Jesli to rogowka, to istotna jest glebokosc, na jaka wbil sie opilek. Jesli
jest to do 40 um, to naruszyl tylko nablonek, jesli glebiej, to istote
wlasciwa.
Nablonek sie regeneruje, natomiast glebsze warstwy nie.
Jesli chodzi o czas regeneracji nablonka, to zalezy od indywidualnych cech,
wieku, rozleglosci uszkodzenia, moze to byc w granicach mniej wiecej od
dwoch dni do dwoch tygodni.

Trwala blizna grozi przy uszkodzeniu glebszych warstw rogowki. Czy i jak
blizna zaburza widzenie? - zalezy, jak jest duza i gdzie jest umieszczona (w
centrum rogowki czy peryferyjnie).
Nie piszesz o swoich wrazeniach wzrokowych.
Nie wiadomo mi, aby bylo zalecane usuniecie takiej blizny laserem.

Jesli chodzi o calkowite wyleczenie, to patrz wyzej. Kieruj sie objawami
klinicznymi - wszelki bol, lzawienie, zaczerwienienie swiadczy o braku
calkowitego wyleczenia.
Jesli nie masz zadnych objawow, to po 2-3 dniach mozesz poprobowac ostroznie
lekko popracowac, ze scislym zachowaniem zasad higieny pracy wzrokiem,
obserwujac, czy nic sie nie dzieje.

--
Robert

3. Data: 2003-09-24 19:09:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiadomo mi, aby bylo zalecane usuniecie takiej blizny laserem.

Ze wzgledu na zle wyniki od laserowego usuwania blizn odstapiono.

> [...]
ostroznie
> lekko popracowac, ze scislym zachowaniem zasad higieny pracy wzrokiem,

Jesli nie ma objawow jest zdolny do pracy. W razie watpliwosci powinien to
ocenic okulista.

casus

4. Data: 2003-09-24 20:22:55

Od: "MaReK" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przede wszystkim dziękuje za informacje. Co do objawów to oko nie jest
zaczerwienione
nie łzawi, jak również nie boli czasem tylko przez chwile mam takie wrażenie
jakby mi
cos do niego wpadło i nic poza tym.

> Ze wzgledu na zle wyniki od laserowego usuwania blizn odstapiono.
Wiem że można rozjaśnić blizne odpowiednimi kroplami, ale są jeszcze inne
możliwości ?
W sumie nie wpływa ona na pole widzenia przynajmniej tego nie odczuwam, choc
opiłek wbił sie poniżej źrenicy na tęczówce co też sprawiło że nie był łatwy
do zauważenia.
Komentarz okulistki był taki "ale głęboko siedzi".

> Jesli nie ma objawow jest zdolny do pracy. W razie watpliwosci powinien to
> ocenic okulista.

Na kontrole jeszcze sie udam ale jestem zapisany dopiero pod koniec
przyszłego tygodnia
to jeszcze sporo czasu z drugiej strony czasem lepiej sobie kilka dni
odpuścić, niż potem
miesiące sie zmagać z komplikacjami.

Pozdrawiam

MaReK

5. Data: 2003-09-24 20:27:20

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do objawów to oko nie jest
> zaczerwienione
> nie łzawi, jak również nie boli czasem tylko przez chwile mam takie
wrażenie
> jakby mi
> cos do niego wpadło i nic poza tym.

Normalne uczucie w okresie gojenia.

> Wiem że można rozjaśnić blizne odpowiednimi kroplami, ale są jeszcze inne
> możliwości ?

Zadnymi kroplami blizny w rogowce nie rozjasnisz, nie wiem, skad masz takie
informacje.
Wyluzuj, daj czas rogowce, aby doszla do siebie. Potem oceni sie, czy
pozostala blizna i jakie daje odczucia wzrokowe.

> [...]
choc
> opiłek wbił sie poniżej źrenicy na tęczówce co też sprawiło że nie był

wiec nie powinienes miec uczucia przeszkadzania w patrzeniu. Slad pozostanie
poza osia widzenia centralnego. No moze przy slabym swietle ( szarowka )
niekiedy zauwazysz.

> Komentarz okulistki był taki "ale głęboko siedzi".

Z reguly gleboko siedza, nic nowego.

z drugiej strony czasem lepiej sobie kilka dni
> odpuścić, niż potem
> miesiące sie zmagać z komplikacjami.
> MaReK

jesli mozesz, to brak przeciwwskazan do odpoczynku;-)

casus

6. Data: 2003-09-24 20:30:00

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bksu9t$e9a$...@n...onet.pl,
MaReK <M...@p...onet.pl>:

> wrażenie jakby mi
> cos do niego wpadło i nic poza tym.

To uczucie (nazywane "uczuciem ciała obcego w oku") jest charakterystyczne
dla uszkodzonego nabłonka.

> Wiem że można rozjaśnić blizne odpowiednimi kroplami, ale są jeszcze
> inne możliwości ?

Raczej nic się nie da zrobić, ale jeśli nie wpływa na widzenie, to nie
powinieneś się tym zamartwiać.

> W sumie nie wpływa ona na pole widzenia przynajmniej tego nie
> odczuwam, choc opiłek wbił sie poniżej źrenicy na tęczówce co też
> sprawiło że nie był łatwy do zauważenia.

To ciesz się, że nie w samym centrum. Jedyne co możesz zauważyć, to w
ciemności jak spojrzysz na światło (np. latarnię), możesz mieć taki
dodatkowy promień, ale niekoniecznie. Część z tego to nabłonek, który z
czasem się wyrówna.

Zdrowia życzę i dobrego widzenia :)

--
Robert

7. Data: 2003-09-24 20:47:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdrowia życzę i dobrego widzenia :)
>
> --
> Robert

No i po cholere ja cos pisze?:-)
casus

8. Data: 2003-09-24 20:52:39

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bksvt9$jbf$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> No i po cholere ja cos pisze?:-)
> casus

Wybacz "zdublowane" posty, ale nie wiedziałem, czy odpiszesz, a nikt się nie
kwapił inny ...

I tak wczoraj odczekałem całą noc :))

Już się nie będę wtrącał (chyba że trochę :)).

--
Robert

9. Data: 2003-09-24 20:53:54

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bksvt9$jbf$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> No i po cholere ja cos pisze?:-)

To moze pomoz temu czlowiekowi z tasiemcem w koplecikach, bo ja nie umiem :)

--
Robert

10. Data: 2003-09-24 21:12:20

Od: Samotnik <s...@s...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

In article <bkt07a$trk$1@topaz.icpnet.pl>, Robert wrote:

> Wybacz "zdublowane" posty, ale nie wiedziałem, czy odpiszesz, a nikt się nie
> kwapił inny ...
>
> I tak wczoraj odczekałem całą noc :))
>
> Już się nie będę wtrącał (chyba że trochę :)).

A skąd Ty się Robert tak dobrze na tym znasz, skoro lekarzem nie jesteś? :)
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

Dziwne białe kropki na napletku - prosze o pomoc
Szczepinie - wzw typu "b", a infekcja
Jak wybieramy leki....
alkaiczna woda mineralna
bol w plecach