Ciasteczka maślane Wkn

1. Data: 2002-12-05 07:24:44

Temat: Ciasteczka maślane Wkn
Od: "Dorota \(mama Oli i Zosi\)" <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Wczoraj znalazłam w archiwum przeis Wnk na ciasteczka maślane. Czytając
takżę inne wypowiedzi skusiłam się na podwójną porcję (1 kg mąki) tyle, że
zamiast 300 g masła dałam 400, bo miałam kostki 200 gramowe. Generalnie
wyszły OK (najlepszą zabawę miała Ola "przypinając" do każdego ciasteczka
M&Ma i posypując na dodatek posypką), choć miałam wrażenie, że proszek do
pieczenie nadał im jakąą goryczkę, możliwe to, drodzy grupowicze?

Chciałabym jeszcze zapytać o Wasze doświadczenia w kwestii ciasteczek
maślanych: otóż znalazłam jescze drugi przepis ale wydawał mi się strasznie
"maślany", gdyż w składzie miał 500 g masła, 250 g cukru i 625 g mąki,
natomiast w przepisie Wkn było 300 g masła i 1 kg mąki (poza tym 2 jajka i
150 g cukru). Jak sądzicie, czy to możliwe czy wyszły ciasteczka o tak dużej
ilości masła w stosunku do mąki?

Dorota (mama Oli i Zosi)

1. Data: 2002-12-05 08:20:23

Temat: Re: Ciasteczka maślane Wkn
Od: "Dorota \(mama Oli i Zosi\)" <D...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wczoraj znalazłam w archiwum przeis Wnk na ciasteczka maślane.

Oczywiście chodzi o Wkn - palcówa jak zwykle

Dorota (mama Oli i Zosi)

1. Data: 2002-12-05 14:31:07

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota (mama Oli i Zosi)" <D...@w...pl> napisał w wiadomości
choć miałam wrażenie, że proszek do
> pieczenie nadał im jakąą goryczkę, możliwe to, drodzy grupowicze?

nie mam zielonego pojecia, skad ta goryczka, pieklam te ciacha kilka razy i
nie mialy goryczki :)

> [...]
> natomiast w przepisie Wkn było 300 g masła i 1 kg mąki (poza tym 2 jajka i
> 150 g cukru). Jak sądzicie, czy to możliwe czy wyszły ciasteczka o tak

wydaje mi sie, ze pomieszalas proporcje, bo u mnie bylo i owszem 300 gram
masla i 1 kg maki - ale to podwojna porcja, do ktorej powinnas dodac 2 jajka
x 2 i 150 gram cukru tez razy dwa :)
A co do drugiego przepisu, to jesli tam byly jakies jajka, to nie wiem,
zakrawa na mazidlo, a bez masla na malo slodka kruszonke, hihi...
Niech sie inni wypowiedza.

Dorota

1. Data: 2002-12-09 09:30:14

Od: Maria Urbanczyk <M...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wkn wrote:

> nie mam zielonego pojecia, skad ta goryczka, pieklam te ciacha kilka razy i
> nie mialy goryczki :)

Potwierdzam, ja tez pieklam kilka razy te ciasteczka i za kazdym razem byly
pyszne. Moja rodzina jest w nich zakochana :-)

Pozdrawiam
Maria

Jak przepedzic niechec...
warszawa - gumy cynamonowe