Ciasteczka od Kruszyny.

1. Data: 2005-01-18 20:27:33

Temat: Ciasteczka od Kruszyny.
Od: "Me@My" <needafrend@[BEZ TEGO]tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy nie wydaje sie Wam, ze w przepisie Kruszyny na ciasteczka na piwie
brakuje cukru albo i soli?
Moze ktos uzupelni ten przepis....
Ewa

1. Data: 2005-01-18 20:38:53

Temat: Re: Ciasteczka od Kruszyny.
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 18 Jan 2005 21:27:33 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Me@My*, w
wiadomości news:<news:csjrgk$m39$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Witam,
> czy nie wydaje sie Wam, ze w przepisie Kruszyny na ciasteczka na piwie
> brakuje cukru albo i soli?
> Moze ktos uzupelni ten przepis....

mi się nie wydaje
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-01-18 20:50:18

Od: "Anet" <a...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me@My" <needafrend@[BEZ TEGO]tlen.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> czy nie wydaje sie Wam, ze w przepisie Kruszyny na ciasteczka na piwie
> brakuje cukru albo i soli?
> Moze ktos uzupelni ten przepis....
> Ewa

Wszystko jest ok. Piekę takie przynajmniej od roku. Tylko ja ich nie składam
a wycinam różne kształty. Czasami posypuje cukrem, czy tartym zółtym serem i
troche przyklepuje albo dociskam wałkiem aby cukier nie "odpadł".

Anet

1. Data: 2005-01-18 20:57:43

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Me@My wrote:
> Witam,
> czy nie wydaje sie Wam, ze w przepisie Kruszyny na ciasteczka na piwie
> brakuje cukru albo i soli?
> Moze ktos uzupelni ten przepis....
> Ewa

Slodkosc w tym przepisie otrzymuje sie z dzemu i z cukru pudru. Tak jak
faworki, ktore tez nie maja cukru w ciescie. A jesli chodzi o sol, to ja
osobiscie nie dodaje soli do slodkich ciastek, i jakos nie moge sie
przekonac, ze wzbogaca ona slodki smak. Do pasztecikow to tak, ale do
sodkiego?

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-01-18 21:11:46

Od: "Me@My" <needafrend@[BEZ TEGO]tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci >

> [...]
> osobiscie nie dodaje soli do slodkich ciastek, i jakos nie moge sie
> przekonac, ze wzbogaca ona slodki smak. Do pasztecikow to tak, ale do

no to jeszcze pytanie czt to ciasto wyrabiac az margaryna sie rozpusci?

1. Data: 2005-01-19 01:31:47

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Me@My wrote:
> Uzytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisal w wiadomosci >

> no to jeszcze pytanie czt to ciasto wyrabiac az margaryna sie rozpusci?

Jutro bede probowac. Przypuszczam, ze wyrobie w mikserze, az sie
polaczy. Moze autorka przepisu sie wypowie?

MB

1. Data: 2005-01-19 10:11:17

Od: "Barbara \(Basiek\)" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> no to jeszcze pytanie czt to ciasto wyrabiac az margaryna sie rozpusci?

Nie do rozpuszczenia margaryny, tylko do połączenia się składników. Ja już
robiłam kiedys te ciastka i były pyszne.
Naprawdę nie potrzeba tam ani soli, ani cukru. W moim przepisie miały byc
podawane z lukrem na wierzchu.
Pozdrawiam.
Barbara.

1. Data: 2005-01-19 11:34:35

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Me@My, sącząc kawkę, wyklepał:

> Witam,
> czy nie wydaje sie Wam, ze w przepisie Kruszyny na ciasteczka na piwie
> brakuje cukru albo i soli?
> Moze ktos uzupelni ten przepis....
> Ewa

Absolutnie nie brakuje. Nie ma cukru ani soli. Cukier puder wystarczy, a w
środku jest dżem lub powidła i one są wystarczająco słodkie. Przepisu nie
trzeba uzupełniać. Przyswoiłam go z resztą "naocznie" nie tylko "nausznie",
bo był wycięty z jakiejś prastarej gazety.
Cały urok tych ciastek polega na tym, że ciasto nei jest słodkie, a całość
słodyczy bierze na siebie dżem lub powidła.

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947

1. Data: 2005-01-19 11:37:29

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett, sącząc kawkę, wyklepał:

> Jutro bede probowac. Przypuszczam, ze wyrobie w mikserze, az sie
> polaczy. Moze autorka przepisu sie wypowie?
>
> MB
Ciasto wyrabia się _ręcznie_ jak kruche :) Do połączenia wszystkich
składników w jednolitą masę. No, jak kruche po prostu :)
Jeszcze co do konsystencji, to najlepiej sprawdzać ją organoleptycznie.
Jeśli wyczujemy, że ciasto jest za twarde, to dodajemy odrobinę piwa.
Słowem metodą babciną: na oko i ile zabierze :)

Krusz.
--
Kruszyna
#GG 3084947