Ciasto drożdżowe...

1. Data: 2003-06-13 12:38:48

Temat: Ciasto drożdżowe...
Od: "Krushynka" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę podajcie jakiś sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z
kruszonką (najlepiej takie co zawsze wychodzi, jak ciasto Netusi)

Pozdrawiam Krushynka :-)

1. Data: 2003-06-13 18:38:28

Temat: Re: Ciasto drożdżowe...
Od: "Kama" <k...@p...pakiet24.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety nie pamiętam kto podawał na grupie, ale wspaniały

DROZDZOWKA Z WIECLAWIC Pani Janasowej
Skladniki:
Ciasto:
70 dag maki tortowej (+ 5 lyzek)
5 jajek ( 3 cale ; 2 zoltka)
8 dag drozdzy
1 szklanka mleka
15 dag cukru
1 cukier waniliowy
10 dag oleju
1/2 lyzeczki soli
1 zapacz pomaranczowy
Kruszonka:
1/4 kostki margaryny
3 lyzki cukru pudru
4 lyzki maki tortowej
1 cukier waniliowy

Cukier, mleko, drozdze i maka (5 lyzek) rozmieszac i odstawic do
wyrosniecia. Gdy zaczyn wyrosnie, dodac reszte skladnikow i wyrabiac reka 30
minut. Odstawic do wyrosniecia. Gdy potroi objetosc wylozyc na wysmarowana
forme, odstawic do wyrosniecia na 15 minut, posypac kruszonka. Piec 30-35
minut w 180`C (sprawdzac patyczkiem).

1. Data: 2003-06-13 19:41:16

Od: Bożena <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krushynka wrote:
> Bardzo proszę podajcie jakiś sprawdzony przepis na ciasto
drożdżowe z
> kruszonką (najlepiej takie co zawsze wychodzi, jak ciasto Netusi)
> Pozdrawiam Krushynka :-)

Ponad rok temu na grupie krolowalo takie ciasto na lenia (nie trzeba
wyrabiac recznie - wystarczy mikser ;-) ) wklepane z ksiazki "Szkola
Pieczenia Ciast Dr. Oetker" podane przez Sylwia&Jurek, niestety nie
wiem,
czy przez Sylwie, czy przez Jurka ;-).

Ciasto jest naprawde dobre, bo nawet taki drozdzowy antytalent, jak
ja, robi
je ot tak sobie ;-) Ja robie go z maslem i bez migdalow, czasami
robie tez
kruszonke, no i nie mam formy do baby, wiec pieke jak leci ;-)

Bozenka z Wilna :o)))
ICQ 81838200 http://bozena.host.sk
www i FAQ grupy: http://kuchenna.host.sk/

BABKA DROZDZOWA Z RODZYNKAMI
1 opakowanie drozdzy suszonych
1 lyzeczka cukru
200 g letniej smietanki 30%
500 g maki pszennej
125 g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
6 kropli olejku do ciast o smaku cytrynowym[ niekoniecznie, ja nie
dalam]
sol
75 g obranych i zmielonych migdalow
3 jajka
200 g stopionej i schlodzonej margaryny lub masla
150 g rodzynek
bulka tarta

Temperatura pieczenia:
piekarnik elektryczny: 170-200 C (nagrzac piekarnik)
plekarnik z nawiewem: 160-170 C (nie nagrzewac plekarnika)
piekarnik gazowy: pozycja 2 3 (me nagrzewac piekarmka)

Czas pieczenia: ok. 50 min

Drozdze starannie rozmieszac z 1 lyzeczka cukru i smietanka
Rozczyn pozostawic na ok 15 mm w temperaturze pokojowej.
Make przesiac do miski do ucierania, w srodku zrobic wglebienie.
Z boku wsypac cukier, cukier wanillowy, migdaly, dodac
aromat, szczypte soli, jajka i tluszcz. Wyrosniete drozdze wlozyc
do wglebienia. Wyrabiac ciasto za pomoca rniksera z koncowka
do zagniatania, najpierw na najnizszych, potem na najwyzszych
obrotach przez ok. 5 min. Wyrobione ciasto przykryc i trzymac
w cieplym miejscu tak dlugo az wyraznie powiekszy swoja
objetosc, Wtedy jeszcze raz zagniesc je mikserem ustawionym
na najwyzsze obroty.
Rodzynki przebrac, dodac do ciasta i krotko zagniesc mikserem
ustawionym na srednie obroty.
Przelozyc ciasto do natluszczonej i wysypanej bulka tarta
formy na babke (o 24 cm), postawic w cieplym miejscu, aby
jeszcze raz wyroslo.

1. Data: 2003-06-14 05:23:07

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wyrabiac recznie - wystarczy mikser ;-) ) wklepane z ksiazki "Szkola
> Pieczenia Ciast Dr. Oetker" podane przez Sylwia&Jurek, niestety nie

Przez Sylwie, czyli przeze mnie. Byla to babka drozdzowa z rodzynkami i
rzeczywiscie jest dobra. :-)

> [...]
> robie tez
> kruszonke, no i nie mam formy do baby, wiec pieke jak leci ;-)

Ja tez bez migdalow, posypuje tylko pudrem na koniec. :-)

A to przepis na takie zwykle ciacho drozdzowe, ktore mozna upiec z
kruszonka, owocami, na co kto ma ochote.

P l a c e k d r o ż d ż o w y (może być z owocami lu/i z kruszonka)

50 dag mąki pszennej,
4 dag drożdży,
ok. 1 szklanki mleka
2-3 żółtka,
11-15 dag cukru,
10 dag masla,
szczypta soli,
cukier waniliowy,
tłuszcz do smarowania formy,

Drożdże rozmieszać z 1 łyżką cukru, 10 dag mąki i ok. 1/2 szklanki mleka,
żeby miało konsystencje gęstej śmietany. Przykryć i pozostawić w ciepłym
miejscu. Mąkę przesiać do miski. Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem wan. na
białą, pulchną masę, dodać do mąki, wymieszać. Wlać rozczyn, resztę mleka i
wyrabiać ciasto mikserem lub ręką dokładnie, aż wszystkie składniki się
połączą. Gdy jest gładkie i lśniące, a na powierzchni pokażą się pęcherzyki,
wlewać stopniowo letni stopiony tłuszcz. Przykryć i czekać aż urośnie.
Rozwałkować lub rozciągnąć na blasze, położyć owocki, jak podrośnie posypać
kruszonka i ciach do pieca na 180 stopni. Piec na drożdżowe mam w połowie
nagrzany jak wkładam ciasto.

Musze przyznac, ze nie chce mi sie nigdy wyrabiac za dlugo, wiec albo
wyrabiam w maszynie chlebowe albo mikserem. 20-30 minut wyrabiania reka to
nie dla mnie ;-) A ciasto jest bardzo lekkie, puszyste i delikatne.

Pozdrawiam
Sylwia

1. Data: 2003-06-14 06:43:49

Od: "Krushynka" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję ślicznie wszystkim za przepisy... Spróbuję to, które się
wyrabia mikserem, bo też jestem antytalenciem do pieczenia...

Pozdrawiam Krushynka :-)

1. Data: 2003-06-16 08:01:27

Od: "Krushynka" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyrabiam w maszynie chlebowe albo mikserem. 20-30 minut wyrabiania reka to
> nie dla mnie ;-) A ciasto jest bardzo lekkie, puszyste i delikatne.

Zrobiłam ciasto według Twojego przepisu.... i spaliło się... Robiłam w
prodiżu i chyba to była za duża porcja, bo tak ślicznie wyrosło, że się nie
mieściło w prodiżu...góra się zwęgliła więc musiałam wyłączyć, a dół się
jeszcze nie dopiekł... :-(

Pozdrawiam Krushynka :-)

1. Data: 2003-06-16 08:25:09

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do zagniatania, najpierw na najnizszych, potem na najwyzszych
> obrotach przez ok. 5 min. Wyrobione ciasto przykryc i trzymac

Mam pytanie - co to jest ta koncowka do zagniatania? Moj mikser ma dwia
komplety koncowek - jeden komplet to standardowe, do ubijania piany oraz
mieszania. A drugi - to takie "sprezyny". Czy czegos mojemu mikserowi brakuje?

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-06-16 11:43:51

Od: "syso" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komplety koncowek - jeden komplet to standardowe, do ubijania piany oraz
> mieszania. A drugi - to takie "sprezyny". Czy czegos mojemu mikserowi

Niczego nie brakuje, to sa wlasnie takie sprezyny :-)

Pozdrawiam
Sylwia

Sernik z rosą
Przepis na pastrami