Ciasto najprostsze na swiecie

1. Data: 2001-06-06 08:14:59

Temat: Ciasto najprostsze na swiecie
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Wczoraj upieklam ciasto wymagajace minimalnego nakladu pracy (zwlaszcza, jezeli
ma sie siekane orzechy lub meza, ktory je dla nas wyluska i posieka :)))

Ciasto jablkowe

Skladniki:
1 szkl. maki
3/4 szkl. cukru
1 szkl kaszy manny
1 szkl. siekanych orzechow
2 cukry waniliowe

Powyzsze skladniki nalezy wymieszac ze soba "na sucho".
Nastepnie obrac i utrzec na grubej tarce 1 kg jablek.

Sucha mieszanke nalezy podzielic na 3 czesci.
Na blaszke wysmarowana tluszczem i wysypana bulka tarta wysypac 1/3 mieszanki,
na to 1/2 jablek, potem mieszanka, potem jablka, i na wierzch znow mieszanka.
Na wierzchu polozyc platki z masla (ok. 3/4 kostki).

Piec ok. 40-50 min. w temp. 180 stopni.
Skladnikow wystarcza na kwadratowa blaszke lub tortownice.
Mozna posypac cukrem pudrem.
Ciasto jest pyszne zarowno na cieplo, jak i po ostygnieciu (o ile zdazy
ostygnac), no i nie trzeba wyciagac miksera!

Pozdrawiam,

Ania R.

1. Data: 2001-06-06 09:52:53

Temat: Re: Ciasto najprostsze na swiecie
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bez tłuszczu do ciasta?
> kachna

Tylko te wiorki z masla na wierzch. Roztopia sie i przesiakna do ciasta.
Pieklam to ciasto 2 razy, a moja mama regularnie w sezonie na jablka, zawsze
jest pyszne. Mama piekla co prawda w wersji "osczednosciowej" - bez orzechow -
mozna i tak, ja potrafilam sama zjesc pol blachy. Wtedy jeszcze nie musialam
martwic sie o linie...
Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2001-06-06 09:53:48

Temat: Odp: Ciasto najprostsze na swiecie
Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

bez tłuszczu do ciasta?
kachna

1. Data: 2001-06-06 10:43:33

Od: "kasiek" <k...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

no to zrobie jutro!
dzięki za przepis, może mi wyjdzie :)))
kachna

1. Data: 2001-06-06 11:01:03

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy manne mozna zastapic czyms innym? Mam do niej straszna awersje od czasu,
jak mama sadzala mnie na kuchennym stole i wciskala lycha do buzi, a ja
oddawalam na boki. Sorry, mam nadzieje, ze nikt teraz nie je :-)
Asia

1. Data: 2001-06-06 11:14:24

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak mama sadzala mnie na kuchennym stole i wciskala lycha do buzi, a ja
> oddawalam na boki. Sorry, mam nadzieje, ze nikt teraz nie je :-)

Nic mi nie przychodzi do glowy, jednak zapewniam Cie, ze smak ciasta w niczym
nie kojarzy sie ze smakiem kaszki manny na mleku i w ogole sie jej smaku nie
wyczuwa. Sprobuj, moze to ciasto pomoze Ci przelamac zatwardziala awersje :)))
Ania R.

1. Data: 2001-06-06 12:40:59

Od: "Edede" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

W znanym mi przepisie było po jednej szklance suchych skałdników i łyżeczka
proszku do pieczenia, reszta bez zmian, chyba że magaryna zamiast masła
Edede

1. Data: 2001-06-06 13:54:11

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W znanym mi przepisie było po jednej szklance suchych skałdników i łyżeczka
> proszku do pieczenia, reszta bez zmian, chyba że magaryna zamiast masła
> Edede

Wedlug mnie proszek nie jest konieczny, bo to ciasto wcale nie ma rosnac.
Ania R.

1. Data: 2001-06-06 17:20:34

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasiek" <k...@w...ps.pl> napisał w wiadomości
> bez tłuszczu do ciasta?
> kachna

Witajcie;-)))

Ja pieke podobne ciasto tylko z tluszczem, ale niewielka iloscia;-))))))))))

1 kg jablek
szklanka cukru
2 szklanki maki
3-4 jajka
lyzeczka proszku do pieczenia
lyzeczka sody
1/4 szklanki oliwy (jakiejs dobrej)
szklanka orzechow
bakalie (rodzynki, skorka pomaranczowa, figi, daktyle czy co tam jest pod
reka)

Jablka pokroic w kostke, zasypac cukrem, zostawic na pol godzinki, niech
puszcza sok, a potem dodac reszte skladnikow, wymieszac i na blache, upiec i
juz;-))))))))) Szybko i pysznie;-) Oliwa nie jest konieczna, ciasto
obejdzie sie bez niej, bakalie rowniez, ale ja lubie jak w ciescie jest duzo
bakalii;-))))))))))))))

Pozdrawiam,

Kaliope

1. Data: 2001-06-07 08:08:16

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

> Ciasto jablkowe

Wczoraj wieczorem nie mialam nic do roboty i postanowilam sprawdzic owo ciasto.
Zezarlismy w ciagu godziny, oczywiscie jeszcze cieple. :) Dodanie orzechow to
swietny pomysl.

Bardzo dobre bylo, nalezy tylko pamietac, zeby dac na wierzch duzo masla, moze
nawet wiecej niz 3/4 kostki. Nastepnym razem zaeksperymentuje i dam je nie tylko na
sam wierzch, ale i w srodku, pomiedzy warstwami... Acha, no i cynamon warto
dodac... :)

Bardzo proste ciasto z truskawkami!
Dzisiejsze obiady szkolne
Zupa \"kapuściana\"?