Ciasto z jagodami bardzo łonted...

1. Data: 2001-07-05 12:58:44

Temat: Ciasto z jagodami bardzo łonted...
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rzucie prosze jakim fajnym przepisem na ciasto z jagodami. Wszystko mi
sie juz znudzilo... :)

1. Data: 2001-07-05 13:02:32

Temat: Re: Ciasto z jagodami bardzo łonted...
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska wrote:

> Rzucie prosze...

Tfu, sorry, upal mi sie na mozg rzuca...
Nie "rzucie", tylko "rzućcie" oczywiscie... ;)

1. Data: 2001-07-05 13:49:53

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Tfu, sorry, upal mi sie na mozg rzuca...
> Nie "rzucie", tylko "rzućcie" oczywiscie... ;)

a ja myślałem żujcie proszę ;-))

Waldek
przepisu na ciasto niestety nie posiadam, ja bym te jagody i tak na
surowo zeżarł.

1. Data: 2001-07-05 14:13:21

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> a ja myślałem żujcie proszę ;-))

He, he... Upal, slonce, te sprawy... Bywa. ;)

> przepisu na ciasto niestety nie posiadam, ja bym te jagody i tak na
> surowo zeżarł.

Totez zre na surowo od wielu dni, robie z jagodami rozne inne rzeczy
(takie sluzace konsumpcji :)), ale wszystko mi sie juz znudzilo. Chetnie
jakies ciasto bym wieczorem upiekla... Ale jakas taka posucha ciachowa
na grupie. :(

1. Data: 2001-07-05 15:58:37

Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>(takie sluzace konsumpcji :)), ale wszystko mi sie juz znudzilo. >Chetnie
>jakies ciasto bym wieczorem upiekla... Ale jakas taka posucha >ciachowa

a może ciasto biszkoptowe podawane niedawno przez Asię Duszczyńską? A
przyrządziłam wg jej przepisu następująco: Ubiłam na parze 3 jaja z 1/2
szkl. cukru, potem dodałam 1 szkl. mąki z 1 łyżeczką proszku. Tyle.
Wysmarować blaszkę i posypać bułką. robiłam je z truskawkami i / lub
jagodami. Ale z jagodami lepsze. Piecze się 20 min. w temp. 190 C. W tym
miejscu dziękuje serdecznie Joasi D. za jej przepis, prosty, szybko się robi
i piecze, i równie szybko znika pożarte przeze mnie i moją rodzinkę.
aha uwaga, rzeczywiście jak radziła asia nie wciskać owoców w ciasto, ale je
delikatnie rozłożyć. ja dodatkowo oprószyłam jagody lekko mąką. Podobnie
postąpiłam z truskawkami, ale się potopiły w cieście, w przeciwieństwie do
jagód.
Życzę smacznego, Teresa P.
PS ewent. możesz zrobisz kruche ciasto i na wierzch kruszonkę (np.
kokosową). Też będzie pycha.

1. Data: 2001-07-05 18:29:30

Od: "GosiaH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.A.P."
| a może ciasto biszkoptowe podawane niedawno przez Asię Duszczyńską?

A może takie ciasto biszkoptowe przekładane galaretką z
jagodami/malinami/truskawkami. Ja robię tak, że w środku ciasta są same
jagody, na wierzchu jagody z malinami.
Zawsze zniknie migiem, nawet ja, która nie lubi słodkiego też ruszę.

GosiaH

1. Data: 2001-07-05 19:35:35

Temat: Deser z jagodami w indywidualnych porcjach
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie mam innego pomyslu, to robie tak:

Rozgrzac piec do 180C/350F.

ile osob tyle zaroodpornych miseczek lub malych foremek
kazda napelnic do polowy jagodami
posypac do calkowitego pokrycia kruszonka
piec dlugo, az kruszonka zbrazowieje
jesc na cieplo lyzeczka, z bita smietana, lodami albo samo

kruszonka
3 zoltka
160 gr maki
160 gr cukru
140 gr masla

Maslo, make i cukier posiekac nozem, dodac zoltka, szybko zarobic
palcami, az bedzie kruszonka, schlodzic 20 min. w zamrazalniku.
Wystarczy na 4-5 miseczek o srednicy 12-14 cm. Jak sie nie ma miseczek,
mozna zrobic w jednym plaskim naczyniu, ale okropnie trudno jest
estetycznie nalozyc porcje tego luznego deseru.

Jak kto lubi, mozna dodac wanilie lub cynamon do ciasta.
Mozna do tego deseru uzyc jakichkolwiek owocow.
Magdalena Bassett

1. Data: 2001-07-05 20:15:56

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"T.A.P." wrote:

> a może ciasto biszkoptowe podawane niedawno przez Asię Duszczyńską?

Hmm, tyle pochwal dotyczacych tego biszkoptu, ze chyba sie skusze... :)

1. Data: 2001-07-05 20:18:21

Temat: Re: Deser z jagodami w indywidualnych porcjach
Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Jak nie mam innego pomyslu, to robie tak:

I to jest chyba to... Mniam.
Jutro robie...

1. Data: 2001-07-07 00:37:40

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> wrote:
> Rzucie prosze jakim fajnym przepisem na ciasto z jagodami. Wszystko mi
> sie juz znudzilo... :)
A rzucam. Proste jak woda.

Tort z borówkami alias czarnymi jagodami:

- biszkopt normalny (albo z wiórkami kokosowymi)

- do nadzienia: borówki, circa 3/4 kg, bita śmietana (pół litra ubite
z cukrem i cukrem waniliowym, może być więcej), 2 łyżki żelatyny.
Odłożyć kilkanaście co dorodniejszych borówek i ze 4 łyżki ubitej
śmietany do przybrania.

Biszkopt kroi się na 3 części i przekłada dwoma kremami. Pierwszy krem:
połowę borówek miksuje się z połową ubitej śmietany, dodaje do tego
rozpuszczoną żelatynę. Można dosłodzić, jak za kwaśny. Drugi krem --
pozostałą śmietanę miesza się z resztą borówek w całości.
Na pierwszy placek biszkoptowy kładzie się krem pierwszy, czeka, aż
zastygnie, na to drugi kawałek biszkoptu, na to krem drugi, na to
wierzch tortu. Wierzch się smaruje bitą śmietaną i posypuje odłożonymi
borówkami, i na przykład mielonymi orzechami albo płatkami migdałowymi.
Pycha! :-)

Można też zrobić drożdżowe ciasto z borówkami i kruszonką -- też się nadaje.

Anetek
.' .. `. A...@c...ch | http://chall.ifj.edu.pl/~aneta
:`.__.': Anything is good and useful if it's made of chocolate.
`....'

Poledwiczka wieprzowa
Re: Pielgrzymi...
Misiowa "zaraza" w radio?