Ciasto z śliwkami

1. Data: 2002-08-13 13:29:18

Temat: Ciasto z śliwkami
Od: "Aldona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich !!!

Chciałabym zrobić ciasto ze śliwkami, ale nie mam przepisu- jak ktoś z was
ma to proszę mi podać, bo sliwki na drzewie pomału opadają a szkoda jakby
sie zmarnowały:-)
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

1. Data: 2002-08-13 13:38:39

Temat: Re: Ciasto z śliwkami
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aldona <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:ajb1ht$4f4$...@n...tpi.pl...
> [...]
> ma to proszę mi podać, bo sliwki na drzewie pomału opadają a szkoda jakby

wklejam swój post sprzed jakiegoś czasu:
1 kostka margaryny
szklanka cukru
2 szklanki mąki
3 jajka
3 łyżki śmietany
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cukru do piany
70 dag twardych śliwek węgierek

Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać żółtka, mąkę, proszek do pieczenia,
śmietanę, na końcu ubitą na sztywno pianę z białek, ale bez ostatnich
dwóch - trzech łyżek - będa potrzebne do polewy. Ciasto powinno być gęste.
Ciasto wylać na średnią tortownicę, poukładać lekko połówki śliwek skórkami
do dołu, kilka śliwek poprzekrawać na ćwiartki wzdłż i powciskać w wolne
miejsca między śliwkami - te wpadną do ciasta na dół.
Piec w 180 stopniach około 1 godziny. PO wyjęciu, lekko ciepłe posmarować
resztą piany ubitą z 2 łyżkami cukru. Bardziej leniwi mogą po prostu posypać
ciasto cukrem pudrem i pożreć. :)))

smacznego, naprawdę polecam. Doskonałe na ciepło i na zimno. Poza tym
niepracochłonne.

wkn

1. Data: 2002-08-13 14:08:22

Temat: Re: Ciasto z ?liwkami
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Aug 2002 15:29:18 +0200, "Aldona"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Witam Wszystkich !!!
>
>Chcia?abym zrobi? ciasto ze ?liwkami, ale nie mam przepisu- jak kto? z was
>ma to prosz? mi poda?, bo sliwki na drzewie poma?u opadaj? a szkoda jakby
>sie zmarnowa?y:-)
>Z góry dzi?kuj? i pozdrawiam.

225 g maki + 3 lyzeczki plaskie proszku do pieczenia
85 g miekkiego masla
140g cukru
1 jajo
1/8 l mleka
mixowac az gladkie i jak na nalesniki. wylac do formy
natluszczonej. posmarowac roztopionym maslem (dosc porzadnie,
choc smarowanie mi zawsze wychodzi marnie to tak skapuje to maslo
;))), sliwki - na pol, oczywiscie wyjac pestki, przekrojona
czescia w niebo, poukladac gesto sliwki, obsypac porzadnie cukrem
wymieszanym z cynamonem, naprawde grubo. upiec w dosc goracym
piekarniku - ok 40 min, az niezle wyrosnie, jest zlote a sliwki
sie czesciowo utopily. wyjac, posypac znow cukrem z cynamonem.

jest to jedyne ciasto, o ktorym wiem, ze zawsze mi wyjdzie. takie
sobie na drugi dzien, ale jeszcze
cieple...potech chlodne jest najlepsze...wtedy w sumie sa male
szanse, ze dotrzyma do nastepnego dnia

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-13 14:13:40

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie na drugi dzien, ale jeszcze
> cieple...potech chlodne jest najlepsze...wtedy w sumie sa male

okuramaja,

jadę w drodze do domu kupować śliwki i jak nie zeżrę na surowo, to
upiekę dziś ciasto. Nie, chyba zrobię to w czwartek, jutro żona jedzie
do Bremy na parę dni, a jutro trochę roboty.

Waldek

1. Data: 2002-08-13 15:06:20

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[....]
> [...]
> natluszczonej. posmarowac roztopionym maslem (dosc porzadnie,
> choc smarowanie mi zawsze wychodzi marnie to tak skapuje to maslo
[....]

Maslo do ciasta + maslo do smarowania - dobrze zrozumialam ??

Aga

1. Data: 2002-08-13 15:41:06

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 13 Aug 2002 17:06:20 +0200, "Agusiek"
<A...@i...pl> wrote:

>[....]
>[....]
>
>Maslo do ciasta + maslo do smarowania - dobrze zrozumialam ??
>
>Aga

jak najbardziej, to d ciasta - miekkie, zeby grudek nie bylo w
mixowaniu, to na ciasto - jako ciecz ;))

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-14 07:28:56

Temat: [Recenzja ;) ]Re: Ciasto z ?liwkami
Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> mixowaniu, to na ciasto - jako ciecz ;))

> K.T. - starannie opakowana

Pycha :))) Wlasnie sie nim opycham :))

Aga

1. Data: 2002-08-14 08:56:25

Temat: Re: [Recenzja ;) ]Re: Ciasto z ?liwkami
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Aug 2002 09:28:56 +0200, "Agusiek"
<A...@i...pl> wrote:

>Pycha :))) Wlasnie sie nim opycham :))
>
>Aga

a to sie baaardzo ciesze. sprobuj z innymi miekkimi owocami,
jblka poszatkowane plus rodynki tez nie sa zle, choc jakos
podsychaja

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-08-14 14:39:29

Od: "Agusiek" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> . sprobuj z innymi miekkimi owocami,
> jblka poszatkowane plus rodynki tez nie sa zle, choc jakos
> podsychaja

A spróbuje, spróbuje bo po tym zostaly tylko teskne wspomnienie.... a robi
sie w try miga :)))
Teraz wolnego troche wiec moge poeksperymentowac byleby tylko zakupy zdazyc
zrobic, bo od jutra zakaz sprzedazy alkocholu i róznych innych takich w
Krakowie...

Brrr.... co tu sie bedzie dzialo :((

Aga

1. Data: 2002-08-14 15:06:53

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Aug 2002 16:39:29 +0200, "Agusiek"
<A...@i...pl> wrote:

> [...]
>zrobic, bo od jutra zakaz sprzedazy alkocholu i róznych innych takich w

a nie mozesz uciec po prostu za miasto gdzies?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

Re: Jaki przepis na golebia?
Re: Jaki przepis na golebia?
Re: Jaki przepis na golebia?
SPAM Już za 2 zł gumy cynamonowe - gorące aukcje
frytki i frytkownice