Ciasto ziemniaczane [P]

1. Data: 2003-07-16 07:56:57

Temat: Ciasto ziemniaczane [P]
Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako, że w czeluściach kuchni ostały mi się stare ziemniaki, zrobiłam sobie
do pracy na obiadek ciasto ziemniaczane

1 kg ziemniaków (mogą być stare, mogą być młode)
1/4 szklanki jogurtu naturalnego lub śmietany
3 łyżki masła
1 kg pomidorów
4 cebule
20-25 dkg żółtego sera
gałka muszkatołowa
zioła prowansalskie
sól, pieprz
Sok z połówki cytryny
a w następnym "podejściu" będzie na pewno jeszcze boczuś i / lub pieczarki
:))

Ziemniaki ugotować w łupinach, ostudzić, rozdyziać z masłem i jogurtem.
Cebulkę usmażyć jak kto lubi (na szklisto, na złoto, na brązowo), do środka.
Dodac do masy sól, pieprz i gałkę muszkatołową, Wyłożyć na wysmarowaną
masłem blachę (dużą okrągłą tortownicę, albo mniej więcej tego rozmiaru
prostokątną), położyć na to boczek i / lub pieczarki (ale nie trzeba, jak
ktoś nie lubi), na to obrane ze skórki i pokrojone w kostkę pomidory.
Posypać ziołami prowansalskimi, skropić z sokiem z cytryny, wstawić na ok.
30 minut do piekarnika o tem. 180 st. C.
Bardzo dobre na zimno i na ciepło :))

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

1. Data: 2003-07-16 08:44:49

Temat: Re: Ciasto ziemniaczane [P]
Od: "Artur Z" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo ciekawie wyglada Twoj przepis,tylko powiedz czy trzeba bylo ten
placek zabrac do pracy z naczyniem,w ktorym sie robil :),czy tez trzymal sie
jak powiedzmy pizza?
Pozdrawiam
Artur

1. Data: 2003-07-16 09:00:35

Od: "Kinga Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo ciekawie wyglada Twoj przepis,tylko powiedz czy trzeba bylo ten
> placek zabrac do pracy z naczyniem,w ktorym sie robil :),czy tez trzymal
sie
> jak powiedzmy pizza?

No właśnie trzymał się jak pizza, ja zrobiłam ten błąd, że dodałam za dużo
jogurtu, bo te ziemniaki były strasznie suche i ciężko je było utrzeć na
jednolitą masę, ale potrzymałam 10 minut dłużej w piekarniku i się ładnie
"obsuszyło".
W przepisie już jest ilość zmodyfikowana :).
Dało się bardzo ładnie pokroić w kawałki i położyć nawet jeden na drugim w
plastikowym pojemniczku.
Pycha z zimnym kefirem :))

Just one year of love is better than a lifetime alone
[Freddie Mercury]

śliwki
Smalec na kempingu - pytanie
masa z mleka slodzonego