Ciąża i antybiotyk

11. Data: 2002-02-03 16:44:08

Temat: Re: Ciąża i antybiotyk
Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:a3ivsb$9n6$1@onyx.icpnet.pl...

> > Kończyłaś weterynarię???
> Nie A.M

Akademię Muzyczną?
wszystko jasne

--
Pozdrówka
Tatiana

12. Data: 2002-02-04 05:05:22

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:
żeby nie leczyć od razu anginy antybiotykiem, która jak wiadomo w 80%
jest wywołana przez wirusy....

Antybiotyki rzeczywiście podaje się w Polsce (i nie tylko) zbyt często,
ale stąd jeszcze daleko do wniosku, by nie podawać ich w ogóle
ciężarnym, choć prawdą jest że dla ciężarnej najlepiej było by by
wąchała kwiaty, czytała poezję i słuchała muzyki zamiast zażywać
leki.Niestety, nie zawsze się to udaje. Co do unikania stosowania
antybiotyku w przeziębieniu - oczywiście święta racja, ale już w anginie
miałbym duże wątpliwości i bez badania pacjentki nie odważyłbym się
leczyć jej wodą z miodem. Nie ulega wątpliwości, że amoksycylina jest
jednym z najbezpieczniejszych antybiotyków w ciąży, ale co do celowości
stosowania koamoksyklawu w anginie miałbym wielkie wątpliwości.
Czy można się dowiedzieć w której to Akademii uczą leczenia wodą z
miodem? :-)
jotem

13. Data: 2002-02-04 10:01:56

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

WALDIM wrote:

> Amoksiklav jako pochodna penicylinowa [ciach]

Ja w kwestii formalnej: amoksiklaw nie jest pochodną penicylinową, jest
połączeniem amoksycyliny (która jest pochodną penicylinową) i kwasu
klawulanowego. Czyli NIE JEST amoksycyliną. Co do konieczności stosowania
amoksiklawu w ciąży to przedstawiono tu za i przeciw, a decyzja należy do
lekarza, który zbadał pacjentkę.

Leszek

14. Data: 2002-02-04 22:28:46

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3ivsb$9n6$...@o...icpnet.pl...

> Nie A.M tym nam często podkreslali,żeby nie leczyć od razu anginy
> antybiotykiem,która jak wiadomo w 80% jest wywołana przez wirusy.(chyba
że
> ma sie wykładniki zakażenia paciorkowcem).
Sorry ale jaka angine wywoluja w 80% wirusy?Gdzie tak ucza?Pytam z
ciekawosci.
Pozdrawiam Karolina

15. Data: 2002-02-05 08:51:25

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry ale jaka angine wywoluja w 80% wirusy?

1> rekomendacje 1997 zakażeń układu oddechowego:
ostre zapalenia migdałków i/lub gardła: zakażenia wirusowe występują w około
70 - 80 % wszystkich przypadków -wirusy Adeno....
2>www.servier.pl
czasopisma - problemy laryngologiczne w codziennej praktyce - nr 19
"Zakażenia wirusowe stanowią od 70 do 90% ostrych zapaleń tkanki chłonnej
gardła u dzieci i osób dorosłych...Bakterie sa przyczyną angin znacznie
rzadziej niż wirusy(10-30%)"
A gdzie uczą, że jest inaczej? Pytam z ciekawości.
Pozdrawiam Magda

16. Data: 2002-02-05 10:34:12

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magda <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a3o6vd$jc$...@o...icpnet.pl...

> [...]
> rzadziej niż wirusy(10-30%)"
> A gdzie uczą, że jest inaczej? Pytam z ciekawości.
Czesc
Mylisz ostre niezyty(najczestsza etiologia-wirusy) gornych drog oddechowych
z anginami -blonicza,paciorkowcowa,Plauta-Vncenta i mononukleoza zakazna
(wirus E-B).Anginy a szczegolnie paciorkowcowa leczy sie antybiotykami a nie
miodem.Zreszta nie jestem pierwsza osoba ktora ci mowi ze szerzysz
niewiedze.
Pozdraiwm Karolina

17. Data: 2002-02-05 11:51:44

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

odp
jeżeli raz dałam plamę to nie znaczy , że nic nie wiem. przestań na mnie
jechać tylko zajrzyj na stronę którą ci podałam. radzę nim mi znowu
odpiszesz!!!

18. Data: 2002-02-05 12:07:54

Od: "Magda" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uściślenie mojej wiadomości, króra wywołała burzę.

Gdy jest przeziębiona to musi leżeć w
> łóżku.Dozwolna jest kuracja domowymi sposobami: woda z miodem i cytryną
> ,...Można brać wapno i witaminę C (ale nie Rutinoscorbin)
Ja napisałam o przeziębieniu (!!!) a nie o anginie !!! a przeziębienia nie
leczy się przecież antybiotykiem. Przyznaję, że nie odpowiedziałam dobrze na
pytanie, ale powtarzam ja nie pisałam o anginie. Co do bardzo dużej
ostrożności leczenia antybiotykami kobiet w ciąży to dowiedziałam się o tym
na zajęciach od lekarza rodzinnego.
Dlatego proszę już nie jechać dalej namnie i na to co nie powiedziałam.

19. Data: 2002-02-05 12:44:23

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina wrote:

> Mylisz ostre niezyty (najczestsza etiologia-wirusy)
> gornych drog oddechowych z anginami
> - blonicza, paciorkowcowa, Plauta-Vncenta
> i mononukleoza zakazna (wirus E-B).

A ty nie mylisz? Jak je odróżniasz?!!!

> Anginy a szczegolnie paciorkowcowa
> leczy sie antybiotykami a nie miodem.

Nieznośny upór. Mononukleozę zakaźną też leczy się antybiotykiem ??? Bo
wcześniej zaliczyłaś ją do angin? A gdzie ustosunkowujesz się do zdania:
"Zakażenia wirusowe stanowią od 70 do 90% ostrych zapaleń tkanki chłonnej
gardła u dzieci i osób dorosłych...Bakterie sa przyczyną angin znacznie rzadziej
niż wirusy(10-30%)"

Możesz się z tym nie zgadzać - może spróbujesz bardziej precyzyjnie przedstawić
swoje stanowisko?

20. Data: 2002-02-05 15:01:27

Od: "Karolina" <k...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rzadziej
> niż wirusy(10-30%)"
>
> Możesz się z tym nie zgadzać - może spróbujesz bardziej precyzyjnie
Czesc
Nie badz taki napastliwy bo nie ma powodu.A przy czym to ja sie tak
upieram?Chyba zaznaczylam ze mononukleoza jest wirusowa ( bo nie wszyscy co
siedza na tej grupie sa lekarzami).
Nie chce mi sie pisac diagnostyki roznicowej-mysle ze sam ja swietnie sam
znasz.
Wiem (nie rob ze mnie nieuka) ze 80 % infekcji gornych drog oddechowych
jest spowodowana przez wirusy ale jezeli lekarz przepisal antybiotyk to
widocznie stwierdzil ze jest konieczny.Jezeli ktos chce sie czegos
dowiedziec na grupie lub rozwiac watpliwosci to bardzo dobrze -po to grupa
jest.I szkoda ze moze przeczytac ze antybiotyki to mozna ale bardzo
niechetnie i tylko pod kontrola w szpitalu.To przeciez bzdura.Waldim nawet
to wysmial bo rzeczywiscie ginekologia bylaby zapchana kobietami ktore biora
jakies leki.
Mozna nie wiedziec albo po prostu sie pomylic ale trzeba umiec sie do tego
przyznac.A podpierac swoje teorie stwierdzeniami ze "powiedzial tak lekarz z
medycyny rodzinnej" bez potwierdzenia tego jest jak widac ryzykowne.
Ps.Nie jestem zakaznikiem i nie ja stworzylam klasyfikacje angin -tylko
Jerzy Januszkiewicz w swojej calkiem niezlej ksiazce.

Betaferon
ciąża i wielowodzie
Pobyt W Sanatorium bezpłatnie
Guz mózgu