Ciaza i... tysiace pytan :)

1. Data: 2004-12-05 14:10:08

Temat: Ciaza i... tysiace pytan :)
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam sie wlasnie z kompletnie dla mnie nowej sytuacji.
Kilka dni temu dowiedzialam sie ze jestemw ciazy. To - jesli nie bylo
jakiegos przesuniecia - wlasnie konczy sie 4 tydzien. Czyli sam poczatek :)
Mam zerowe doswiadczenie i jestem troszke zagubiona.
Ciaza nie byla planowana, wrecz przeciwnie - ale ciesze sie ze jest :)

Tyle ze mam pewne problemy ze zdrowiem - mam dosyc silna arytmie, mam chora
tarczyce - hormony w normie, tarczyca sie nie powieksza, ale przeciwciala
tarczycowe sa we krwi.

I co teraz??
Czy mam byc prowadzona przez zwyklego ginekologa?
Czy mam isc do kardiologa - a jesli tak to do jakiego? Zwyklego? Czy sa
moze jacys specjalisci w tej dziedzinie odnosnie ciazy? A moze arytmia to
nic powaznego w ciazy i normalny ginekolog sobie z nia poradzi? Lekow nie
biore.
Na ta chwile we wtorek sprobuje sie zapisac do jakiegos ponoc specjalisty
ginekologa - endokrynologa. Nazywa sie Radowicki (jestem z Warszawy). Ktos
cos o nim wie???
Czy on musi mnie prowadzic dalej - czy moze zwykly ginekolog - a tylko z
tym sie konsultowac?

Na ta chwile zanim dostane sie do zwyklego ginekologa - bo go potrzebuje,
chocby zeby mi wystawil jakiekolwiek skierowania na badania, zebym nie
musiala wszystkiego robic za swoje pieniadze - zrobilam sobie badania na
toxo i morfologie, czekam na wyniki, zeby juz cos wiedziec. Moze jeszcze
cos zrobic?

Przepraszam za tyle pytan - ale nie chcialabym czegos zaniedbac - a
doswiadczenie w tym temacie mam zerowe...

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2004-12-05 17:58:19

Temat: Re: Ciaza i... tysiace pytan :)
Od: "DZ" <z...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.
wszystkiego najlepszego w nowej sytuacji w ktorej sie znalazlas, z
wlasnego doswiadczenia powiem ci ze nic
lepszego nie moze sie czlowiekowi zdarzyc w zyciu poza posiadaniem dzieci...

a jezeli chodzi o kwestje zdrowotne...

> Tyle ze mam pewne problemy ze zdrowiem - mam dosyc silna arytmie, mam
> chora
> tarczyce -

jaka to dokladnie arytmia? kiedy stwierdzona, przyjmujes jakies leki?
co dokladnie dzieje sie z tarczyca? jako ze nikomu raczej nie oznacza sie
p.ciala tak sobie tzn ze cos sie dzialo.. jaka chorobe lekarz rozpoznal? czy
ktos jeszcze w rodzinie choruje?leki?

>hormony w normie,
podaj doklany poziom hormonow (jako ze ostatnio zostaly zmienione
dotychczasowe normy TSH, moze jestes poza zakresem nowej normy...) kiedy
byly oznaczone?

niedoczynnosc jak i nadczynnosc tarczyc w ciazy nie jest stanem obojetnym
dla plodu i moze miec bardzo duzy wplyw na prawidlowy rozwoj malucha,
dlatego trzeba miec calkowita pewnosc ze poziomy hormonow tarczyc sa u
ciebie prawidlowe.
jeszce nie wiem co dokladnie dzieje sie z twoja tarczyca, ale sadze ze
spotkanie z endokrynologem bylo by na miejscu...

skad z W-wy jestes?
D.Z.

3. Data: 2004-12-05 18:32:32

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 5 Dec 2004 18:58:19 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako DZ, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> wszystkiego najlepszego w nowej sytuacji w ktorej sie znalazlas,

Dzieki :)

> jaka to dokladnie arytmia?

Po przebytej jakies 5 lat temu grypie.
A jaka - to trudno powiedziec - bo tych zaburzen jest bardzo duza ilosc i
sa najrozniejsze - w zaleznosci od chwili. Tzn. tak bylo przez dlugi czas -
teraz to glownie brakuje co ktoregos uderzenia lub tetno spada troche za
bardzo. A czasem serce bije za szybko. Nie jest to nic stabilnego.

>kiedy stwierdzona,

Wlasnie jakies 5 lat temu - na poczatku bylo bardzo zle, obecnie jest coraz
lepiej, wogole jej nie odczuwam a serce bije calkiem rowno - tylko w
niektorych sytuacjach troszke traci rytm lub tempo.
Na ostatniej profilaktyce pani doktor wogole nie zauwazyla osluchowo ze mam
arytmie - wiec chyba jest niezle :)

> przyjmujes jakies leki?

Nie.
Fatalnie sie po nich czulam, tetno spadalo mi do 40 uderzen na minute,
cisnienie lecialo w dol, zaburzen rytmu bylo jeszcze wiecej niz normalnie.
Lekarze mimo to kazali mi je brac - a ja sie snulam ledwo zywa.
W kocu trafilam do specjalistki zaburzen rytmu serca - i ona kazala mi te
leki odstawic i zobaczyc co sie bedzie dzialo.
Dzialo sie tyle ze po 2 latach - wreszcie zaczelam wracac do normalnosci. I
od tego czasu caly czas idzie powoli ku lepszemu :)

> jako ze nikomu raczej nie oznacza sie
> p.ciala tak sobie tzn ze cos sie dzialo..

Ogolnie ja nie czuje nic - poza tym ze pewnego razu troche mi sie
powiekszyla i ja czulam. Lekarz dal skierowanie na USG - i wyszly jakies
zmiany zapalne w sporej ilosci. Endokrynolog dal skierowanie na badanie
przeciwcial - i wyszlo ich duzo.
Ale to bylo juz dosyc dawno temu (3 lata), od tego czasu co jakies pol roku
badam sobie poziom hormonow, jest w normie, i to w jej srodku,
Inny endokrynolog badal mnie jakies 8 miesiecy temu i stwierdzil ze stan
zapalny prawdopodobnie sie zatrzymal - bo gdyby nie - to przez ten czas
tarczyca by sie znacznie bardziej juz powiekszyla i mialabym problemy z
hormonami.
A ona jaka byla - taka jest, nie odczuwam tez zadnych jakichs problemow
ktore moga sugerowac ze cos sie z hormonami dzieje.
Nie wykluczam jednak ze tak moze byc - wiec i oznaczenia hormonow tez
powtorze, ale na to wolalabym juz skierowanie od lekarza... Dlatego nie
robilam od razu.

> ktos jeszcze w rodzinie choruje?

Nic o tym nie wiem.

>leki?

Zadnych.

> podaj doklany poziom hormonow (jako ze ostatnio zostaly zmienione
> dotychczasowe normy TSH, moze jestes poza zakresem nowej normy...) kiedy
> byly oznaczone?

Oj - pare miesiecy temu - dosyc dawno, a ze akurat teraz mam remont maly w
mieszkaniu - to nie moge znalezc na szybko teczki z moimi ostatnimi
wynikami. Wiec dokladnych wynikow nie podam - przynajmniej na ta chwile :(
Ale byly calkiem posrodku normy.

> dlatego trzeba miec calkowita pewnosc ze poziomy hormonow tarczyc sa u
> ciebie prawidlowe.

I tak bede musiala na dniach zrobic sobie nowe badanie - pewnie takze
przeciwcial - bo to ze bylo ok pare miesiecy temu - nie oznacza ze teraz
tez jest :(

> jeszce nie wiem co dokladnie dzieje sie z twoja tarczyca, ale sadze ze
> spotkanie z endokrynologem bylo by na miejscu...

Dlatego wlasnie chce sie umowic z tym ginekologiem - endokrynologiem...
A moze jest jakis lepszy specjalista w tym temacie - niz ten do ktorego
chce isc?

> skad z W-wy jestes?

Z Pragi. Ale odleglosc nie ma znaczenia -dojade jak trzeba bedzie :)

4. Data: 2004-12-05 18:47:37

Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisała
> I co teraz??
> Czy mam byc prowadzona przez zwyklego ginekologa?

Ja zwierzam sie ze wszystkich dolegliwosci ginekologowi i on decyduje
jakie badania mam zrobic oraz do jakiego lekarza specjalisty sie udac.
Decyzje o tym, ze mam w czasie calej ciazy zazywac jodid (1 tabletka
co 2 dni) podjal wlasnie moj ginekolog na podstawie badan, ktore mi
zlecil. Ostatnio natomiast wyslal mnie do kardiologa (na EKG) w
zwiazku z dziwnie podwyzszonym tetnem, ktore zdarza mi sie kilka razy
w ciagu dnia.

pozdrawiam
Gosia (27 tc)

5. Data: 2004-12-05 18:53:45

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Znalazlam sie wlasnie z kompletnie dla mnie nowej sytuacji.
> Kilka dni temu dowiedzialam sie ze jestemw ciazy.

la luna - gratuluje:)
ja bym zaczela od ginekologa mowiac mu o wszystkich folegliwosciach i on
zdecyduje, co dalej.
zacznij lykac jak najszybciej folik, oprocz toxo powinnas chyba tez zrobic
cytomegalie i badanie na przeciwciala rozyczkowe. malo lekarzy to zleca, ale
ja bym tez zrobila posiew z szyjki macicy i pochwy oraz cytologie, jak masz
nieaktualna - wiele bakterii nie daje zadnych objawow, a dosc nieciekawe
skutki.

6. Data: 2004-12-05 20:02:49

Od: "DZ" <z...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc.

nie chce sie rozpisywac na forum.

jezeli chces napis prosze na priva albo na GG 4731919. to dokladnie umowimy
problem.

D.Z.

7. Data: 2004-12-05 20:19:59

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DZ" <z...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wlasnego doswiadczenia powiem ci ze nic
> lepszego nie moze sie czlowiekowi zdarzyc w zyciu poza posiadaniem

Agnieszko! Serdeczne gratulacje! Za 8 miesięcy proszę o dalsze informacje
:)))

> podaj doklany poziom hormonow (jako ze ostatnio zostaly zmienione
> dotychczasowe normy TSH, moze jestes poza zakresem nowej normy...)

DZ możesz coś więcej na ten temat? Jak to zmieniono normy? Przecież normy są
ustalane przez laboratoria, w zależności od "technologii" analizy......
Hmmm.... Oczywiście, znane są pewne "ogólne" normy..... więc możesz coś
bliżej w tym temacie? Bom z lekka zaciekawiona... ;)
--
Jola
A. Einstein: "Dwie rzeczy są nieskończone...

8. Data: 2004-12-05 20:30:55

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna wrote:

> [...]
> Mam zerowe doswiadczenie i jestem troszke zagubiona.
> Ciaza nie byla planowana, wrecz przeciwnie - ale ciesze sie ze jest :)

[ciach]

no no no, widać grupa się znowu się rozrasta :) gratuluję :)

z praktycznych rad - wysypiaj się dopóki możesz ;) no i jedz co możesz
;) ja już stracona - niewyspana i głodna (na rygorstycznej dietce).

--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,

9. Data: 2004-12-05 20:46:16

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 5 Dec 2004 19:53:45 +0100 wiedźmin zdziwił się nieco,
gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu
się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Ruua, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> la luna - gratuluje:)

Dzieki :)

> ja bym zaczela od ginekologa mowiac mu o wszystkich folegliwosciach i on
> zdecyduje, co dalej.

No - tak tez mam w planach - ale zanim sie do niego dostane - to chcialabym
przyjsc juz choc wstepnie przygotowana, zeby czasu nie tracic :)

> zacznij lykac jak najszybciej folik,

Juz kupilam i lykam :)

> oprocz toxo powinnas chyba tez zrobic
> cytomegalie

Dzieki :)

> i badanie na przeciwciala rozyczkowe

Chorowalam na nia w wieku jakichs 13 lat. czy to cos zmienia?...

> ja bym tez zrobila posiew z szyjki macicy i pochwy oraz cytologie, jak masz
> nieaktualna - wiele bakterii nie daje zadnych objawow, a dosc nieciekawe
> skutki.

3,4 miesiace temu mialam robiona - wyszla idealna.
3 tygodnie temu mialam tez robione dokladne USG drog moczowych i narzadow
plciowych - poza powiekszonym i kulistym jednym jajnikiem - tez wszystko
jest ok.
Lekarka robiaca badanie byla calkowicie pewna ze ten jajnik jest tak
zmieniony pozapalnie - i faktycznie - pare miesiecy temu mialam jego
infekcje - ale ladnie poddala sie leczeniu.
Powiedzialam o tym lekarce dopiero gdy sama stwierdzila ze to pozapalne -
zeby jej nic nie sugerowac ;)

10. Data: 2004-12-05 20:48:35

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sun, 05 Dec 2004 21:30:55 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako nonnocere, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> no no no, widać grupa się znowu się rozrasta :) gratuluję :)

Dzieki :)

> z praktycznych rad - wysypiaj się dopóki możesz ;)

Ja to wogole jestem z gatunku niedosypiajacych :)

> no i jedz co możesz

Postaram sie nie szalec ;)
Bo potem trzeba bedzie to zrzucic ;)

> ;) ja już stracona - niewyspana i głodna (na rygorstycznej dietce).

Ojej, wspolczuje :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło